Search-en

Pagina: 1
Acties:

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
Lieve Adjes, mijn search-knopje werkt niet meer. :'(
Soms een foutje in het systeem bij jullie? :7

Trouwens een aantal dagen terug gaan met die functie onde de topics werkt ook nergens :'(

• Femme
  • Laatst online: 22-02 11:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Search is weer gedisabled omdat de server plat legt.

Verwijderd

Fuck, net nu ik op zoek wilde gaan na een topic van een aantal dagen geleden in het Webdesign-forum...

:( :( :(

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-12-2025
Waarom komt er dan niet ff een pagina met de tekst:
"Wegens omstandigheden is de zoek optie tijdelijk niet beschikbaar."
Dat is nog geen 5 minuten werk...

• php
  • Niet online

php

Ik zie dat Femme op de frontpage op ziek is naar betrouwbare hardware voor twee (!!) nieuwe servers, welke in Nederland geplaatst kunnen worden. Dus er is hoop, Piet! :) :)

• Joop
Het is toch zo jammer dat suggesties zoals ik hierboven deed meestal worden genegeerd. Geen je, geen nee. Dat is erg irritant. Ik zie het hier helaas regelmatig gebeuren.

Verwijderd

Heb je er ooit aan gedacht dat Femme ook nog andere dingen te doen heeft dan de hele dag alle reacties en forumpostings op Tweakers.net bij te houden? Sommige mensen moeten ook wel eens naar school, en als hij met Tweakers.net bezig is dan zijn er dingen met hogere prioriteit (ik heb laatst een ToDo lijstje gezien, met o.a. een nieuwe lay-out)

Ten tweede is het niet zo simpel om zoiets te maken, aangezien UBB bestaat uit "ranzige perl code" (zoals Femme altijd zegt), dus moeilijk om het te vinden, veranderen en dan ook nog eens te zorgen dat het werkt. We wachten dus gewoon op 2 dingen:

1) Nieuwe servers
2) Php forum

• Joop
Ja daar heb ik wel aan gedacht. Maar Lieve Adjes door lezen kost slechst enkele minuten. Maar het gaat nu ook niet om dit ene voorval. Soms staat hier een thread, 3, 4 of 5 dagen lang open zonder 1 enkele reactie van een Admin/Moderator. Dat vind ik dus slecht. Mensen geven een goedbedoelde tip maar worden gewoon genegeerd. (In dit geval dus ik.)

Edit: Ik vergat een reactie op je 2e puntje. Dat de UBB code "ranzig" is, is bekend :). Dat heeft hier idd vele malen gestaan. Maar je kan mij niet vertellen dat het zo moeilijk is om op de plaatst waar normaal gesproken de Search wordt aangeroepen te linken naar een andere pagina of iets dergelijks.

Verwijderd

Reageren van adjes op voorstellen wordt meestal pas gedaan na onderling overleg (in het prive-forum), kan frustrerend zijn, maar het is niet anders. Is natuurlijk ook wel nodig voor consequentie e.d. En ik weet zeker dat je voorstel wel is gelezen, maar er wordt geen reactie op gegeven omdat dit soort dingen altijd door Femme geregelt moeten worden (adjes en modjes hier houden zich voor het grootste deel alleen bezig met de reacties van mensen, niet met het forum zelf), en die heeft dus niet altijd tijd.

• Joop
Een beetje gelijk heb je wel. Maar soms komt er ook na lange tijd geen reactie. Ik kan je nu geen voorbeeld geven helaas. (Zie naam v.d. Thread ;))

Verwijderd

Ik weet het, ik heb ooit een thread gestart om de "heren van het ranzige leven" te bannen, daar kwam pas na een week een reactie, terwijl er tientallen mensen een hoogoplopende discussie aan het voeren waren.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat was na 3 dagen ofzo. Ik ga niet zomaar een paar mensen kick omdat 1 user dat graag wil.

• Piet Marisael
  • Laatst online: 15-05-2023
we dwalen af heren.
ik was al tevreden met het eerste antwoord van femme :) :7

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het probleem is dus dat searchen op dit moment totaal oncontroleerbare pieken in het geheugen (en processor) gebruik teweeg brengt. Als er toevallig drie mensen tegelijk gaan zoeken moet de server in 1 keer 200MB vrij krijgen. Als Apache dan tegelijkertijd ook nog honderd childs a 5MB heeft verspreid kan dat een probleem vormen.

Hopelijk komt dat PHPForum snel af.

• Joop
Ja dat hoop ik dan ook maar :) . Ik geloof dat ik laats een thread zag met een reaktie van Erik? (of Herman? ben naam vergeten...) met de mededeling dat het in feite nagenoeg af was. Hij moest nog een paar dingen doen voor een "GoT Capable Version" zoals hij het noemde.

Edit: Femme, waarom maak je geen melding of iets dergelijks dan?

• Joop
Bavaria: I rest my case... (helaas)

• php
  • Niet online

php

Het zal Erik-Jan wel geweest zijn, want als ik een PHP3 forum moet maken, dan gaat dat nog wel even duren......

Mail me nog eens in najaar 2050 of zo :P
Pagina: 1