Zelfbouw headphone-amp met meerdere aansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik kon geen echt up-to-date electronica-forum vinden, dus ik vraag het hier maar:

Ik wil een simpele koptelefoonversterker bouwen die van 1 line-in vijf of zes koptelefoons kan aansturen, met ieder een volumeknop. Ik heb een aantal schema's van enkele koptelefoonversterkers, maar ik wil weten hoe ik mijn line-in signaal moet splitsen naar meerder versterker-circuits, zonder dat de afzonderlijke uitgangen/volumeknoppen elkaar storen/beïnvloeden.

Weet iemand hier een goed schema voor of anders een drukbezocht electronica-forum?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
www.headwize.com
www.headfi.com

Eerst goed zoeken, er is echt ontzetten veel te vinden op die twee sites. Als je het dan niet kan vinden, topic openen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zaterdag 15 december 2001 14:19 schreef TheLemon het volgende:
Ik kon geen echt up-to-date electronica-forum vinden, dus ik vraag het hier maar:

Ik wil een simpele koptelefoonversterker bouwen die van 1 line-in vijf of zes koptelefoons kan aansturen, met ieder een volumeknop. Ik heb een aantal schema's van enkele koptelefoonversterkers, maar ik wil weten hoe ik mijn line-in signaal moet splitsen naar meerder versterker-circuits, zonder dat de afzonderlijke uitgangen/volumeknoppen elkaar storen/beïnvloeden.

Weet iemand hier een goed schema voor of anders een drukbezocht electronica-forum?
Mijn vader heeft wel een keer een splitter gebouwd, om het op te splitsen naar 2 koptelefoons.
Ik zal hem eens vragen of hij het nog uit kan tekenen, zou je dat wat helpen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 14:40 schreef Lampje het volgende:
www.headwize.com
www.headfi.com

Eerst goed zoeken, er is echt ontzetten veel te vinden op die twee sites. Als je het dan niet kan vinden, topic openen.
Ja, bedankt voor de tip, maar als je toevallig die twee sites niet kent (wie kent ze niet :? ), dan is het dus heel moeilijk te vinden, geloof me, ik post hier niet voor Jan met de korte achternaam. En als je dit een onnodige post vindt, waarom reageer je er dan op?

En Toeter84, dat schema zou me idd op weg kunnen helpen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Ik bedoelde: Eerst goed zoeken op die twee sites. DAAR is een heleboel info te vinden over hoofdtelefoons en hoofdtelefoonversterkers.

Ik bedoelde niet dat je hier eerst goed had moeten zoeken. Nu ik het terug lees, staat het er inderdaad niet helemaal duidelijk, maar het was niet als UTFS bedoeld...

Verwijderd

Ik heb deze gemaakt http://headwize.com/projects/szeke1_prj.htm

Gewoon een simpele enkelvoudige klasse a versterker(meer een driver) en werkt perfect voor mn sennheiser570.

En deze versterker kan voglensmij zat vermogen leveren om 20 koptelefoons op aan te sluiten ;)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op zondag 16 december 2001 12:25 schreef TheLemon het volgende:
En Toeter84, dat schema zou me idd op weg kunnen helpen.
Ik zal het vanavond ff aan mijn vader vragen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1