Radeon 8500 & TV-Out

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben dus de gelukkige bezitter van een Ati Radeon 8500, maar ik het lukt me gewoon niet om op mijn tv via de tv-out kleur te krijgen.

Dit is de tv-out aansluiting: Afbeeldingslocatie: http://docs.us.dell.com/docs/systems/plav/pinouts8.jpg

Wat ik al geprobeerd heb:
1) via een 4-pins s-vhs - scartkabel naar zowel mijn TV als naar een VCR en dan doorlussen naar TV
2) via een 7-pins s-vhs plug naar een composiet-aansluiting en dan weer zowel naar TV als naar VCR en dan doorlussen naar TV
3) via een 4-pins s-vhs - scartkabel naar een signaalomzetter die het omzet naar composiet, en dan weer aansluiten op TV als wel VCR en weer doorlussen naar TV

Voor de duidelijkheid, ik krijg dus alleen zwart/wit.
Ik ben ten einde raad, wie kan mij helpen???

Mijn dank ik groot...

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem en word er doodziek van! Ik heb volgende opties geprobeerd:
- Svideo out met verloopstekkertje naar tulpstekkertje en zo op scart --> Radeon8500 kon geen aangesloten tv herkennen.
- Svideo out via svhs-->scart kabeltje aangesloten, wel beeld maar geen kleur

Heb het op 2 tv's geprobeerd en allebei zelfde probleem. Tv's hebben 1 scart aansluiting en er zat geen videorecorder tussen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

K'kan je helaas niet helpen, hoop alleen dat ik niet hetzelfde prob ga krijgen...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

ik heb er geen problemen mee, maar waar je wel op moet letten is dat je je computer uit hebt, dan zet je je tv aan op het goeie kanaal (ext 1, ext2, ext3 als je die hebt)

dan zet je je computer aan en zie je (ik tenminste) direct dat je computer opstart scherm ook op je tv is.

daarna ga je naar de je beelscherm instellingen en klik je op het aan knopje voor je tv in dat schermpje (softwarematig dus) en dan moet je tv aanschieten (in kleur).

bij mij werkt het, ik heb alleen niet de goeie resolutie op mn tv. :(

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zaterdag 15 december 2001 15:14 schreef researcher het volgende:
ik heb er geen problemen mee, maar waar je wel op moet letten is dat je je computer uit hebt, dan zet je je tv aan op het goeie kanaal (ext 1, ext2, ext3 als je die hebt)

dan zet je je computer aan en zie je (ik tenminste) direct dat je computer opstart scherm ook op je tv is.

daarna ga je naar de je beelscherm instellingen en klik je op het aan knopje voor je tv in dat schermpje (softwarematig dus) en dan moet je tv aanschieten (in kleur).

bij mij werkt het, ik heb alleen niet de goeie resolutie op mn tv. :(
Kun je ff vertellen hoe je het aangesloten hebt, welke kabels en welke aansluitingen gebruikt?

Verwijderd

Je bent niet de enigste, hier idem dito

Wel beeld alleen alles in zwart/wit.
Geprobeert in alle settings zowel van de kaart als TV
(ext 1,2,3 Shvs enz enz)

Zonder resultaat :(

Verwijderd

[topic=312254/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.