Hogere toeren fan;CPU toch warmer???

Pagina: 1
Acties:

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
Ik ben net nieuw op GoT, maar ik heb de search en de faq geraadpleegd en ben daar niet wijzer van geworden.Daarom deze vraag: Waarom wordt mijn Athlon 1200 warmer als mijn cpu-cooler 1000 toeren harder draait?
Ik had de cooler op 4200 toeren lopen en mijn cpu was 51 graden celsius. Nu heb ik een 8 cm Sunon met fanduct ervoor geplaatst, de cpu-cooler gaat harder draaien ( 5200 toeren ), maar de temperatuur stijgt ( 53 graden ).
Kan iemand mij helpen?
Ik wil de cpu zo koel mogelijk hebben voor ik ga oc'en.

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Topicstarter
stressed is hij zelfs over de 60 graden, dus oc'en zit er voorlopig nog niet in.
:'(

• Mad_Demon
  • Laatst online: 12-08 22:19
vaag, mijn t-bird word niet warmer dan 43 C (overgeclockt tot 1600 Mhz en 1,85 V)
Welk programma gebruik je om te temp. te meten? en wat zijn je specs?

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik denk dat je fan nu zoveel druk zet dat de luchtstroom via de onderkant van je sink weer bij via een boog omhoog geblazen wordt en dan door je fan weer op de sink wordt geblazen. Daardoor koel je hem met warme lucht.
ik heb laatst nog een plaatje hiervan gezien ff zoeken.
edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/tips461/cpucirc.jpg

Denk dat je er voor moet zorgen dat je je warme lucht beter afvoert.

Verwijderd

Wat bij mij het probleem was, was dat mijn kast niet breed genoeg was. Dus de 8cm fan op de adapter zat zeer dicht tegen de zijkant aan. Slechte airflow dus. Temperatuur zakte wel 5 graden met kast open maar met de kast dicht 7 graden omhoog.

Verwijderd

Ach alweer!! Kijk hier maar ff
[topic=347493]
[topic=332754]
Pagina: 1