Toon posts:

Overclocken ja of nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had m'n amd 900 classic overgeclockt naar 950 mhz. Nadat ik dat gedaan had liep m'n pc steeds vaker vast. Bij Q3 kreeg ik na een paar minuten al een ongeldige bewerking :( Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar dat hielp niet. Nu heb ik 'm weer op 900 mhz draaien en nu loopt windows weer goed zonder vastlopers. Betekent dit nu dat ik gewoonweg niet kan overclocken? De Temperatuur werd niet veel hoger nadat ik 'm overgeclockt had.

Ik heb een Asus k7m moederbord. Slot A
Iceberg enkel fanned processor kooler
Ib-140 cooler
250 watt voeding.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
probeer je corevoltage 1 stapje hoger te zetten dan standaard

Verwijderd

Wat was je Voltage?
Wat had je overgeclocked? multiplier of FSB?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:00

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je voeding is de bottleneck denk ik
is maar 250 watt is wel weinig voor 900 of 950 mhz

Tweakers Discord

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je moet mogenlijk een zwaardere voeding hebben kijk even hoe hoog de 5V is en je vcore voltage moet wat hoger naar bv 1.80V ipv 1.75V kijk ook even op WWW.OVERCLOCKERS.COM of WWW.ATHLONOC.COM B-)

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

Verwijderd

Topicstarter
Vcore= 1.808
Vcache= 3,392
Vio= 5,113
5V= 5,113

Ik heb 'm overgeclockt in de bios met de optie CPU Frequency Selection. Die stond op 100 en ik heb 'm op 105 mhz gezet toen ik ging overclocken.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
je kan beter je proc unlocken (met een HB potloot je L1 bruggen doorverbinden) en dan je multiplyer wat omhoog gooien van 9X naar 9.5X (9.5X100=950Mhz) (8>

2x MT v3 | EMS v147.6 VNS v117 BMS v112 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | Fonske MarstekVenusV3-modbus-TCP-IP

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 23:00
Op zaterdag 15 december 2001 14:22 schreef cold het volgende:
je kan beter je proc unlocken (met een HB potloot je L1 bruggen doorverbinden) en dan je multiplyer wat omhoog gooien van 9X naar 9.5X (9.5X100=950Mhz) (8>
Hij heeft het over een classic Athlon, slot A dus. Die zijn niet te unlocken met potloodstreepjes. (8>

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 14:44

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op zaterdag 15 december 2001 14:22 schreef cold het volgende:
Dat gaat niet!!! Dit is een slot A (Classic Athlon) en geen socket A (Thunderbird)

Verwijderd

Topicstarter
Wat raden jullie mij dan aan hoe ik 'm wel moet overclocken?

• Tom Paris
Op zaterdag 15 december 2001 14:29 schreef Malachai777 het volgende:
Wat raden jullie mij dan aan hoe ik 'm wel moet overclocken?
Boor de zwarte kast eraf, voor extra koeling. Koop een GoldFinger (?), zo'n kastje die je erop zet om de multiplier te veranderen. En als het dan nog niet lukt koop een andere (betere!) koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 14:34 schreef Tom_Paris het volgende:

[..]

Boor de zwarte kast eraf, voor extra koeling. Koop een GoldFinger (?), zo'n kastje die je erop zet om de multiplier te veranderen. En als het dan nog niet lukt koop een andere (betere!) koeler.
Dus m'n IB-140 cooler die erin zit is niet genoeg?

• Tom Paris
Op zaterdag 15 december 2001 14:35 schreef Malachai777 het volgende:

[..]

Dus m'n IB-140 cooler die erin zit is niet genoeg?
Nou, als je met succes hebt overgeklockt en de processor wordt te heet of overklocken lukt nog steeds niet. Dan is ie niet genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke dat is waar. Maar toen ik 'm overgeclockt had naar 950 mhz kwam de temp. nog steeds niet boven de 30 graden.

• Tom Paris
Op zaterdag 15 december 2001 14:40 schreef Malachai777 het volgende:
Ja oke dat is waar. Maar toen ik 'm overgeclockt had naar 950 mhz kwam de temp. nog steeds niet boven de 30 graden.
Dan heb je een prima koeler. Maar ik zou de zwart kast er toch afhalen omdat dan ook de cache gekoeld wordt. Vooral de cache houdt namelijk niet zo van hoge FSB's.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar wat bedoel je met de zwart kast? Toch niet dat koelelement wat op m'n processor zit? Sorry ik ben nogal een leek op dit gebied.

• Tom Paris
Op zaterdag 15 december 2001 14:48 schreef Malachai777 het volgende:
Sorry maar wat bedoel je met de zwart kast? Toch niet dat koelelement wat op m'n processor zit? Sorry ik ben nogal een leek op dit gebied.
Ik kan zo gauw geen plaatje vinden, maar de processor zit in een zwarte box. Die box steekt op je moederbord omhoog. Kijk anders eens op http://www6.tomshardware.com/cpu/99q3/990826/ voor Athlon overklocking.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07
Heb je de FAQ van OCM doorgelezen?
Staat ook een heleboel info in :)
Pagina: 1