Toon posts:

plaatjes 'in' Visual Basic 5 programma?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een manier om plaatjes in VB5 te gebruiken zonder dat een gebruiker die plaatjes later kan vervangen door andere plaatjes? (plaatje.jpg vervangen door een andere plaatje dat ook plaatje.jpg heet)

Verwijderd

Je plaatje gewoon in de exe file zetten? in VB6 heb je 'n resource editor, maar ik kan me herrineren dat die er bij VB5 niet bij zat dus ergmmmz je hebt 'n probleem? >:)

Verwijderd

Topicstarter
tja ik heb visual basic 5 enterprise... maar daar zit geen resource editor bij nee! :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gaat dat niet via OLE (Object Linking & Embedding)?
Ik weet niet of dat inmiddels verouderd is, maar daarmee kun je toch linken naar objecten buiten je progje (via een andere applicatie) of het object in je progje embedden? Of verschijnt er dan een editor voor het plaatje "binnen" je programma?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Misschien gewoon ff een picturebox o.i.d. maken met het goede plaatje er in :)

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 14:13 schreef MatHack het volgende:
Misschien gewoon ff een picturebox o.i.d. maken met het goede plaatje er in :)
maar plaatje linkt dan nog steeds naar een bestand dat bijv. in dezelfde dir staat als de exe...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 14:12 schreef limoentje het volgende:
gaat dat niet via OLE (Object Linking & Embedding)?
Ik weet niet of dat inmiddels verouderd is, maar daarmee kun je toch linken naar objecten buiten je progje (via een andere applicatie) of het object in je progje embedden? Of verschijnt er dan een editor voor het plaatje "binnen" je programma?
heb eens wat zitten proberen maar werkt ook niet!

Verwijderd

Bij mij werkt het altijd vlekkeloos, kan naderhand (na 't compilen) de file zo removen en dan werkt 't. Ik heb nu echter geen VB meer.

Verwijderd

Als je m in een Image/PictureBox zet wordt ie NIET geladen vanuit t bestand maar staat ie in de EXE.

Je kunt ook vanaf MSDN een ResEditor voor VB5 downloaden.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op zaterdag 15 december 2001 14:53 schreef dev het volgende:
Als je m in een Image/PictureBox zet wordt ie NIET geladen vanuit t bestand maar staat ie in de EXE.

Je kunt ook vanaf MSDN een ResEditor voor VB5 downloaden.
Zet je plaatjes in Images (die verbruiken minder resources dan Pictureboxes) met behulp van de propertieseditor (niet via Form_Load o.i.d.

Vervolgens kan je bijv. Image1.Image = Image3.Image gebruiken, om de plaatjes in een imagecontrol of picturebox neer te zetten...

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 15:37 schreef elnino het volgende:

[..]
Vervolgens kan je bijv. Image1.Image = Image3.Image gebruiken, om de plaatjes in een imagecontrol of picturebox neer te zetten...
Dat zorgt juist voor meer overhead (extra images), dan kun je veel beter resources gebruiken.
Pagina: 1