Toon posts:

[Scanner] Mustek 1200UB en windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze scanner niet werkend onder windows XP. Ik heb de driver solution op de site van Mustek geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik kan dan wel wat inscannen maar de proporties van het ingescande plaatje zijn helemaal vern**kt. Voorbeeld: Ik scan een foto in (15x10 maat) en die wordt dan ingescand als 10x10 bijvoorbeeld. Dit slaat natuurlijk nergens op.
Heb de scanner teruggebragt naar de winkel (kwam er echt zelf niet meer uit) en zij zeggen dat hij gewoon werkt en that's it...zoek het maar uit (winkel is NC the Store in Oud-Beijerland, vrij groot assortiment, maar NUL service bij die gasten, kl*te winkel dus).

Wie kan mij helpen please? :'(

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 22:00
zet in je bios je poort eens alleen op ECP, werkte bij mijn Mustek 1200CP icm met de WIN98 drivers (in compatibiliteits mode geinstalleerd).

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Ik beh dezelfde scanner, maar krijg hem niet goed aan de praat, in XP hoe heb jij hem geinstalleerd?
ik heb nu de win2k drivers gebruikt, maar de scanner wordt niet herkend in programma's, wel in XP
ik kan wel een soort van testscan maken, dan zie ik de scanner het eerste stukje scannen in allerlei kleuren

Verwijderd

Topicstarter
ecp schiet niet echt op met een usb scanner
Sorry was ik vergeten te vermelden.
Je kan inderdaad de drivers wel installeren (met een berg omwegen) maar dan beginnen de problemen pas!

Iemand anders een idee?

Verwijderd

mijn 12000P (parallel) werkte ook pas nadat ik de Win2K drivers had geïnstalleerd...

maar deze is usb, en de win2K drivers werken niet?

[edit]
bij mij duurde het ongeveer een week totdat ik m'n scanner werkend heb gekregen onder XP

Verwijderd

Topicstarter
jawel lees nou even wat ik geschreven heb. Kan de drivers installeren, maar als ik dan wil/ga scannen zijn de afmetingen van de afbeelding in kwestie uit zijn proporties. Een rechthoekig plaatjes is dan opeens vierkant bijvoorbeeld...

Verwijderd

mja.. ok sorry hoor, en als je een vierkantje scant, scant ie dan wel in de goeie verhouding?

Verwijderd

Topicstarter
Nee alles is uit zijn proporties echt heel vaag enne het was niet vervelend bedoelt het frustreerd me alleen enorm... :)

Verwijderd

ik kan me idd voorstellen dat je het zwaar irritant vind dat je scanner het niet doet... ik weet hoe dat is.

heb je ook al geprobeerd de drivers van internet te downloaden.. en die te installeren?

Verwijderd

Draai Regedit.exe
Ga in het register naar HKEY_LOCAL_MACHINE/software/microsoft/winnt/currentversion.
Daar vind je dan Product Name in de rechterkant van de editor. Verander Microsoft Windows XP in Microsoft Windows 2000. Sluit editor. Installeer de drivers, maar reboot NIET als dat wordt gevraagd. Na de installatie verander je Microsoft Windows 2000 weer naar Microsoft Windows XP.

Zo krijg je de software + drivers erop
Is gelukt bij mij met een 600cu

Veel Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet hoe je de drivers moet installeren!!!!! Heb ik hierboven al beschreven (staat op de site van mustek).
Het werkt alleen niet goed...

Verwijderd

mmm is heel simpel kom ik net achter......
drivers dl-en van mustek.com en als die niet werken...
originele drivers(cd-tje) in een map op bv bureau plaatsen xp drivers erin planten...pc laten zoeken naar hardware... tijdens instalatie de map als dir laten fungeren...(kan ie nl de ini wel vinden anders niet) en voila hij werkt....@$%#&^%@# na 3 maanden zonder gezeten te hebben ben ik blij:)

laterz alex

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Hier staan toch gewoon WinXP compatible drivers? Tot nu toe doet hij het ook nog niet bij mij, ik ga ze nu ff testen :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 17:17 schreef Neejoh het volgende:
Hier staan toch gewoon WinXP compatible drivers? Tot nu toe doet hij het ook nog niet bij mij, ik ga ze nu ff testen :)
Het lijkt me dat hij die al heeft geprobeert:
originele drivers(cd-tje) in een map op bv bureau plaatsen xp drivers erin planten...pc laten zoeken naar hardware... tijdens instalatie de map als dir laten fungeren...(kan ie nl de ini wel vinden anders niet) en voila hij werkt....@$%#&^%@# na 3 maanden zonder gezeten te hebben ben ik blij:)
laterz alex
Of hij verstaat onder drivers dl-en van mustek.com niet de XP drivers maar iets van de 2k drivers.

Dit topic is trouwens al een maandje oud :o

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Op dinsdag 12 maart 2002 19:14 schreef CoNE het volgende:

laterz alex
Maar hoe kom jij dan aan die ini's? Op de CD staan alleen ini's voor win9x, geen win2k/XP!
Pagina: 1