Toon posts:

DNS server, IP forwarden en een domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen, ik heb proberen te zoeken of hier als eens eerder naar werd gevraagd, heb echter niks kunnen (zou natuurlijk ook kunnen komen omdak niej kan zoeken :P). Maargoe, nu mijn vraag...

Ik heb een server kunnen regelen voor mijn website. Deze server kan/wil echter niet de DNS hebben. Dus wat ik moet hebben is een service, waarbij die mensen de DNS hebben en het domein forwarden naar het IP van mijn server.
Ik heb natuurlijk eerst zelf gezocht of ik wat kon vinden, ik kwam uit op Lycos en TheRegister. Maar, daar zou ik met een credit-card moeten betalen (/me is 15 :D en heeft geen vast inkomen en heeft dus geen credit-card. En zijn pappie heeft veel vertrouwen in internet, maar niej zoveel om zn credit-card nummer te geven :() Kortom, ik wil gewoon betalen dmv een rekening of iets anders wat geen risico's met zich meebrengt....

Iemand suggesties waar ik dit kan doen (internetten.nl zoek functie helpt me nou ook weer niej echt verder :()

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De dns krijg je toch bij je domein?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• axis
Als je een domeinnaam registreert moet je opgeven welke dns servers je wil gebruiken, of voor wat extra centjes doet de registrar het voor je...

Ik wil het ook wel voor je doen, maar voor een simpel hostingpakket krijg je wel een factuurtje van fl. 480,- per jaar ex. btw ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

gratis DNS: www.zoneedit.com, hoop dat dit is wat je zoekt. Je vehraal is een beetje wazig ...

Verwijderd

Kijk eens bij http://www.zoneedit.com
Dit is een erg goede gratis DNS-provider. Ik gebruik het al een tijdje naar volle tevredenheid.

edit:

damn, te laat :Z

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene die mijn verhaaltje wazug vinden, dit wil ik dus:

* een domeinnaam waarbij dat domein naar een IP kan worden geforward. (kortom de mensen waarbij ik de domein koop, moeten ook de DNS hebben)

* ik wil niet met creditcard betalen, maar gewoon met simpele rekening of iets anders zonder risico

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoneedit.com voor de 3e keer!!!
Koop een domein. Gs naar zoneedit.com n neem een free abbo.
Je krjgt dan de 2 namen van de DNS servers.
Bel je register (waar je je domein gekocht hebt) open zeg "Jo, per heden wil deze DNS servers voor mijn domein hebben!".
Binnen enkele dagen is het e.e.a. doorgevoerd en kun je webbased je DNS beheren bij ZoneEdit.com

Tijd voor een nieuwe sig..

• axis
dns kan altijd bij een registrar, maarja, dan moet je een tussenpersoon zien te vinden die je een rekening stuurt...

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

hoeveelste keer?? Zoneedit is gratis == geen rekening

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:09

PanMan

Spun!

Koop een .nl domein bij b.v. www.nxs.nl dan kan je fijn zelf de DNS laten pointen naar je eigen IP (en hun b.v. nog de mail laten doen). En je krijgt gewoon een rekening thuis voor je domein (en dat gaat niet lukken met zonedit etc, dan heb je nl nog geen domein).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb het zo gedaan bij WideXS, alleen domein + DNS, geen hosting.
Alleen moet je dan wel aan NetSol de US$70 dokken, via CC of IMO.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
thnx PanMan, aan jouw reactie hebbik nog het meeste iets. Ik denk dat ik het daar maar eens ga doen. 100 per jaar is wel te doen.

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:09

PanMan

Spun!

fijn dat ik je kan helpen :)
Het kost overigens geen 100 piek per jaar, maar 25 per jaar + 25 opstartkosten (+15 meer per jaar als je een .nl als particulier regt). DNS service zit er gratis bij inbegrepen.
Success!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Pagina: 1