Toon posts:

pIII 800 133 mhz op 100 mhz mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tekram p6bxan (bx) waar nu een pIII 550 100 mhz op hangt. Maar ik heb hier voor me een pIII 800 (incl slotconverter) liggen die ik er graag in wil doen. Maar alleen die cpu is 133 mhz. Maar ik dacht dat een bx mobo niet hoger dan 100 gaat. Maar als ik in mijn boekje kijk staat er dat er tot 140 mhz wordt ondersteunt als je ergens een jumper omzet. er staat wel bij voor overclocking. Nu was mijn vraag kan ik die cpu veilig op 133 mhz laten draaien of kan ie ook op 100 mhz draaien. of meot ik gewoon ergens een echte 100 mhz zie te vinden.

btw. ik heb wel eens geprobeerd mijn oude hoger te zetten dan 100 mhz maar dan loopt ie vast en dan moet je de bios resetten. hoewel ik niet meer weet of ik toen die jumper al had omgezet.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het weer ik had toen de jumper nog niet omgezet. dus het was logisch dat het beeld zwart werd

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 08:27
ja kan dat ding erin stoppen zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je kan ik hem erin stoppen zodat ie op 100 mhz draait of kannie toch gewoon op 133 draaien

Verwijderd

hij draait dan op 100 mhz bus, alleen de cpu blijft op 100 mhz, mijn broer heeft ook een 800EB (133 mhz) en die draait op 100 mhz door zijn geheugen....

Verwijderd

Topicstarter
ok dan dan drukken we die er maar in nog 1 vraagje er zit geen cooler kan mijn 550 cooler erop of moet er een andere op zo ja welke

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een celeron @133mhz FSB op een BX plankje gehad, die ondersteunde 153mhz FSB maximaal, met speciale heatsink (aopen gold edition) Volgens mij moet het wel kunnen. Hangt er ook sterk vanaf of je een PCI 1/4 of een AGP 1/3 hebt.

Als je dat niet kan instellen, raken je kaarten opgefokt en is de kans stukken kleiner dat je de 133mhz FSB gaat halen!

Groetjes

• Richard_
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
als ik mij niet vergis draait hij normaal op 6x133 dus als hij op 100 moet draaien wordt het 6x100 de intel processors zijn gelocked en of dat winst opleverd? groetjes

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Of je dat ding op 133MHz FSB kunt draaien, hangt af van hoe goed jouw systeem is..

De BX-chipset heeft namelijk geen goede deviders voor snelheden > 100MHz. Je PCI bus gaat dan namelijk op 44MHz draaien (ipv 33MHz), en je AGP op 87MHz (ipv 66). Dus als je kaarten dat aankunnen, dan kun je waarschijnlijk wel 133MHz FSB draaien.

Gewoon een kwestie van proberen dus!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Als ik in dit oude topic van jou kijk (jaja, er stond me nog iets bij over een Tekram BX bord ;) ) mag wel duidelijk zijn dat je het gerust met een 133MHz FSB P!!! kunt proberen. Als je die jumper waar je het over hebt omzet zal de PCI bus hoogstwaarschijnlijk op de goede snelheid (33MHz) draaien.
Wat de koeler betreft, degene die je nu hebt zou je in principe prima kunnen gebruiken, tenslotte zijn Coppermine's tamelijk 'cool', zeker in vergelijking met Katmai's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 12:27 schreef abbadon het volgende:
Als ik in dit oude topic van jou kijk (jaja, er stond me nog iets bij over een Tekram BX bord ;) ) mag wel duidelijk zijn dat je het gerust met een 133MHz FSB P!!! kunt proberen. Als je die jumper waar je het over hebt omzet zal de PCI bus hoogstwaarschijnlijk op de goede snelheid (33MHz) draaien.
Wat de koeler betreft, degene die je nu hebt zou je in principe prima kunnen gebruiken, tenslotte zijn Coppermine's tamelijk 'cool', zeker in vergelijking met Katmai's.
ja das waar maar ik ben toch liever zeker van mijn zaak. voordat ik de hele boel aan stront help. Maar waarom noemen ze dit dan nog een bx bord als hij gewoon 133 mhz aankan????

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
Op zondag 16 december 2001 12:55 schreef tazmanian_devil het volgende:

[..]

ja das waar maar ik ben toch liever zeker van mijn zaak. voordat ik de hele boel aan stront help. Maar waarom noemen ze dit dan nog een bx bord als hij gewoon 133 mhz aankan????
Omdat er de i440BX AGPset op zit :)

Gewoon proberen, je kunt in feite helemaal niets kapot maken; voordat dat zover is heb je al lang BSOD's of wil Windows geen eens opstarten.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1