Toon posts:

Amd Athlon 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Athlon 900. Hiermee een gewone Athlon, geen Thunderbird. Nu wil ik deze gaan overclocken. Nu weet ik niet tot hoever ik kan gaan zonder me processor op te blazen. Ik heb nog nooit een processor overgeclockt. Ik heb een 250 Watt voeding voor m'n kast en er zit een IB-140 cooler in me kast en ik heb een enkel fanned cooler op me processor zitten. Als ik na een paar uur intensief computeren in m'n bios kijk dan komt m'n cpu temperature nooit boven de 30 graden Celcius uit. Mijn vraag is kan ik deze processor uberhaupt overclocken zonder me processor op te blazen? En als dat kan tot hoever raden jullie mij dan om te gaan qua megahertzen?

Verwijderd

Athlon Classic hé, dan heb je toch een zogenaamd Gold Finger Device nodig die je in je processor moet douwen?

(McD_Rulz weet meer van socket A dan slot A)

Verwijderd

Gold Finger Device kost zo'n 60 a 70 piek geloof ik.

De hoe en wat weet ik niet, sorry.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K7M Slot A moederbord. Ik kan toch gewoon overclocken in de Bios?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 11:29 schreef Malachai777 het volgende:
Ik heb een Asus K7M Slot A moederbord. Ik kan toch gewoon overclocken in de Bios?
nee, dat kan absoluut niet zomaar ff in de bios.

staat er niet iets in de search over Slot A overclocking?

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan dat dan niet in de bios als die optie er wel inzit?

Verwijderd

Kan dat niet in de Bios?

Ik heb zelf wel een 1400 thunderbird en net zoveel ervaring met overclocken als de Amd900 bezitter. Toch was ik gisteren toevallig ook ff aan het kijken, en in de bios ff de bussnelheid op 134 (i.p.v. 133; kan dus niet zoveel kwaad) gezet en mn pc ging wel ruim 10 Mhz sneller lopen.
Het zal misschien wel in de thunderbird zitten, maar weet iemand het precies?
ook nog ff vraagje hoever je kunt gaan met overclocken zonder extra koeling bij mijn 1400....iemand?
Op zaterdag 15 december 2001 11:30 schreef McD_Rulz het volgende:

[..]

nee, dat kan absoluut niet zomaar ff in de bios.

staat er niet iets in de search over Slot A overclocking?

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 11:39 schreef Nappio het volgende:
Kan dat niet in de Bios?

Ik heb zelf wel een 1400 thunderbird en net zoveel ervaring met overclocken als de Amd900 bezitter. Toch was ik gisteren toevallig ook ff aan het kijken, en in de bios ff de bussnelheid op 134 (i.p.v. 133; kan dus niet zoveel kwaad) gezet en mn pc ging wel ruim 10 Mhz sneller lopen.
Het zal misschien wel in de thunderbird zitten, maar weet iemand het precies?
ook nog ff vraagje hoever je kunt gaan met overclocken zonder extra koeling bij mijn 1400....iemand?
[..]
kameraad van mijn (Slash) heeft em nu op 1400@1584
wel met een thermaltake vulcano6 heatsink en de machtigste 60 mm ooit, de delta60hp

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:46
Zolang je je temp in de gaten houd en kijken dat ie niet boven de 65 uitkomt dan is het goed :)
Als is 65 wel wat warm.

Verwijderd

Topicstarter
McD_Rulz waarom kun je niet in de bios overclocken als die optie er wel staat in de bios? De een zegt dat het wel kan in de bios en jij zegt dat het niet kan. En wat is zo'n Gold Finger Device? Kan ik m'n processor nu overclocken via de bios of niet?
Pagina: 1