[Trinitron] Lijnen scheef?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Hallo allemaal,

Ik was deze week erg happy toen ik (eindelijk) m'n trinitron (CTX PR711FL, sony beeldbuis) ophaalde, maar het begint me steeds meer te ergeren dat het bovenste lijntje (hoe heeten die eigenlijk?) scheef afloopt aan de linkerkant! Is dat normaal? Mijn hele beeld blijkt als ik de brightness max. ook scheef te staan en dit is niet echt te corrigeren met de (vele functies) want het loopt 'krom'.

Moet ik gewoon ff beter aanprutsen met de instellingen of is er iets mis (als ik nu kijk loopt dat lijntje aan de rechterkant halverwege het blauwe menu balkje en links niet meer (er onder))

:'( hellup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de stabilisatie lijnen? Zou ik niet mee accoord gaan en ff mee teruggaan naar de plek des onkoops :P .

Want anders blijf je je irriteren eraan, ik ken dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind die stabilitatie-lijnen zowiezo bagger. M'n oom heeft ook zo'n CRT, maar ik stoor me er mateloos aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
Ik vind het persoonlijk helemaal niet erg, ze vallen me niet eens echt meer op, al na 1 dag niet meer eigenlijk.

En ik vind het beeld een stuk mooier en strakker dan menig LG of diamondtron die ik heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
:), die lijntjes heb ik ook, ik heb een g420 van sony :P, maar goed die van mij zijn echt een stuk dunner dan de rest wat ik gezien heb :? Maar goed, in de gebruiksaanwijzing staat dat als het raster scheef zit je er een klap (je) op mag geven zodat dat masker zelf weer recht staat, maar dan moet je ook wel wat meer visuele problemen hebben dacht ik zo....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
Hm ik heb CTX al even gemaild vanmorgen, dat wacht ik wel even af, het is toch on-site garantie :)

(tikje helpt niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
Hm CTX heeft geen haast zo te zien aan m'n mailbox. Kan iemand me misschien vertellen of het zo hoort dat een van de lijntjes niet geheel recht is?

• M a a r t e n
code:
1
2
3
4
5
6
      /\ 
     /  \
    /kick\
      || 
      ||
      ||

Hoort het nu wel of niet zo dat die lijntjes (althans 1 ervan) scheef kunnen lopen?

(CTX is niet zo snel met het beantwoorden van mail :()

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 21:43
Op donderdag 20 december 2001 13:27 schreef Maarten N. het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
      /\ 
     /  \
    /kick\
      || 
      ||
      ||

Hoort het nu wel of niet zo dat die lijntjes (althans 1 ervan) scheef kunnen lopen?

(CTX is niet zo snel met het beantwoorden van mail :()
Ik heb zelf een 17" trinitron van sony (E200E), maar bij mij lopen ze in ieder geval recht.
Dat je er een klap(je) op mag geven als 't scheef zit was mij helemaal niet bekend trouwens.

Ik zou gewoon proberen een nieuwe monitor te regelen.

edit:

Nu we 't toch over trinitron hebben.. Weet iemand waar die laatste E in E200e voor staat. Je schijnt ook E200 'gewoon' te hebben :?

• marijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik heb ook zo'n monitor met lijntjes en bij mij zijn ze horizontaal. Dus terug naar de winkel gaan

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dat soort lijntjes horen recht te lopen.
Ik vraag me af of ze nog wel correct kunnen werken als stabiliteitslijntjes als ze scheef lopen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1