Ik heb zelf Chello, en zit in Almere buiten.
Tot nog toe eigenlijk geen klachten, upload is 14kB/sec, download tot 160kB/sec.
Soms is wel te merken dat bijvoorbeeld de News servers overbezet zijn, waarop de verbinding 'uitvalt' (halve minuut 0 kB/sec) en dan weer terugkomt voor ongeveer een halve minuut. Is een soort jo-jo effect, maar vrij irritant als je binaries probeert te downloaden. (Dit is overigens alleen naar de news servers, dus de rest doet het eigenlijk wel gewoon goed). Dit komt voornamelijk in het weekeinde en 's avonds voor.
Verder gaat het vrij goed, heb een keer een halve dag zonder gezeten omdat de DNS servers waren uitgevallen.
Over ADSL kan ik niets zeggen, heb ik geen ervaring mee, maar hoor over het algemeen wel positieve geluiden. Vaak zijn echter de nieuwsgroepen hier erg beperkt.
Overigens, gemeente Almere is van plan om in de komende vijf(?) jaar met een glasvezel netwerk te beginnen, ze willen de hele stad van 100 Mbit gaan voorzien, via verschillende aanbieders. Details hiervan weet ik niet, maar stond in de Computable indertijd.
So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle