Toon posts:

Kabel of ADSL in Almere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

per 1 febr. 2002 ben ik woonachtig in Almere en moet de keus maken tussen chello kabel of adsl.
Wie woont in Almere en heeft ervaring ..

Bedankt !!

Edwin

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring?

Verwijderd

Erhm, vrienden van mij hebben Chello daar en zijn wel tevreden zover ik weet.

Ikzelf zweer bij ADSL.

Hier heb je wat aan he? :?

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb zelf Chello, en zit in Almere buiten.

Tot nog toe eigenlijk geen klachten, upload is 14kB/sec, download tot 160kB/sec.

Soms is wel te merken dat bijvoorbeeld de News servers overbezet zijn, waarop de verbinding 'uitvalt' (halve minuut 0 kB/sec) en dan weer terugkomt voor ongeveer een halve minuut. Is een soort jo-jo effect, maar vrij irritant als je binaries probeert te downloaden. (Dit is overigens alleen naar de news servers, dus de rest doet het eigenlijk wel gewoon goed). Dit komt voornamelijk in het weekeinde en 's avonds voor.

Verder gaat het vrij goed, heb een keer een halve dag zonder gezeten omdat de DNS servers waren uitgevallen.

Over ADSL kan ik niets zeggen, heb ik geen ervaring mee, maar hoor over het algemeen wel positieve geluiden. Vaak zijn echter de nieuwsgroepen hier erg beperkt.

Overigens, gemeente Almere is van plan om in de komende vijf(?) jaar met een glasvezel netwerk te beginnen, ze willen de hele stad van 100 Mbit gaan voorzien, via verschillende aanbieders. Details hiervan weet ik niet, maar stond in de Computable indertijd.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op zaterdag 15 december 2001 16:35 schreef Unipuma het volgende:
Overigens, gemeente Almere is van plan om in de komende vijf(?) jaar met een glasvezel netwerk te beginnen, ze willen de hele stad van 100 Mbit gaan voorzien, via verschillende aanbieders. Details hiervan weet ik niet, maar stond in de Computable indertijd.
Dan moet ik, geloof ik, ook maar eens aan verhuizen gaan denken! Hier in Zeist waren ze (in ons geval Wanadoo) al zo lekker vroeg met kabelinternet: dit jaar pas! Evenals ADSL...

Maar in Almere zijn ze dus ietsje verder... :P

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:03
Bussum is erger dan Zeist, hebben ze nog niet eens kabelinternet, gelukkig sinds een paar maanden wel ADSL :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
In de FAQ kun je een heel verhaal lezen over kabel of ADSL, waar je vrijwel zeker veel aan hebt. Daarnaast verzoek ik je te stoppen met je naam onderaan elk bericht te zetten.

Je kunt in [forum=32] lezen waarom niet :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

ligt helemaal aan het precieze gedeelte waar je terecht komt (oftewel, welke hub/router dat je wordt aangesloten)
als het erg druk is op dat gedeelte kun je perhaps beter adsl nemen. is het daarintegen vrij rustig is kabel zeer lekker snel.
Pagina: 1