Toon posts:

Zalman CNPS3100 Gold

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb m'n Zalman CNPS3100 Gold gisteren ontvangen. Ik heb die op mijn Athlon 1 GHz geplaatst, maar nu vroeg ik mezelf af of het normaal is dat die koeler met zo weinig kracht gemonteerd kan worden... hij zit er maar wat los op! Zeker als je dit vergelijkt met een GlobalWin WBK38 of een Dragon Orb 3.

Is dit normaal?

ps.: 'k heb mijn pc nog niet aangezet, omdat ik het niet erg vertrouw <G>
Welke temperatuur kan ik verwachten?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen? Ik krijg zo namelijk het idee dat deze koeler al gebruikt was voor ik hem ontvangen heb (wat onaanvaardbaar is). Ik zag dit aan: de afdruk van een Athlon core in de voet van de heatsink, oxidatie, vingerafdrukken en een doos de onordelijk was.

Ik heb trouwens mijn systeem proberen opstarten. Het gevolg: een Athlon processor minder op deze wereld! Volgens mij was er onvoldoende druk op de core om goed contact te maken met de heatsink!

Mijn conclusie: de clip is misschien vervormd door eerder gebruik. Als dit zo is schrijf ik een aangetekende brief naar de online shop, omdat ik een vervanging wil voor de koeler en CPU.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Dan buig je de clip toch wat zodat ie strakker zit :?
Ennehm, waar heb je hem dan besteld?

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat het hem niet om. Het gaat hem om het feit dat ik 75 EUR voor een nieuw product gegeven heb, terwijl het tweedehands is, met het gevolg dat mijn computersysteem defect is. Jij vindt dit normaal?

Ik heb dit trouwens gekocht bij http://www.wallabie.com

• Dirk J
Op zaterdag 15 december 2001 14:29 schreef MatCop het volgende:
Daar gaat het hem niet om. Het gaat hem om het feit dat ik 75 EUR voor een nieuw product gegeven heb, terwijl het tweedehands is, met het gevolg dat mijn computersysteem defect is. Jij vindt dit normaal?

Ik heb dit trouwens gekocht bij http://www.wallabie.com
75 Euro?? Veel te veel joh. Had je hem beter bij www.space-promotion.nl kunnen kopen.. Maarja als je de instructies enzo goed had gevolgd en je kreeg dit dus.. Sja het is moeilijk te bewijzen maar je zou wel je processor vergoed moeten krijgen vind ik :(
Edit: ik zie dat space promotion ze niet meer verkoopt. Maarja een vriend van mij heeft daar een CNSP2500 (alu) gekocht.. Daar was niks mee aan de hand.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb de 3100+, de koperen versie zal maar zeggen.
Die clip ging bij mij ook zonder al te veel kracht, dus dat hoort blijkbaar. Hij koelt hier iig perfect en lekker stil :)
Krijg jij hem trouwens met dat bijgeleverde ding er normaal af? Ik heb daar een schroevendraaier voor nodig want hij schiet uit het gaatje als ik hard opzij druk :(

[edit]
de afdruk van een Athlon core in de voet van de heatsink, oxidatie, vingerafdrukken en een doos de onordelijk was.
Dit is absoluut NIET acceptabel, de onderkant hoort helemaal glad en glimmend te zijn. Het was net een spiegel *D bij mij, dus bij die van jouw MOET dat ook zo zijn.
De doos was bij mij netjes ingedeeld, overal netjes bescherming omheen. Dus je hebt denk ik een 2ehandsje ja :(
Ik zou hem terug sturen een nieuwe eisen!

• Dirk J
Op zaterdag 15 december 2001 14:48 schreef Sick_Nick het volgende:
En een nieuwe processor...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 15 december 2001 14:56 schreef AMDude het volgende:

[..]

En een nieuwe processor...
Die is toch niet zeker weten kapot? Hij heeft hem alleen voor de zekerheid uitgezet. Echter die koeler was niet nieuw bij ontvangst dus die MOET vervangen worden.
Als hij wel kapot is, dan zou ik zeker ook een nieuwe cpu eisen!
Probeer het eens met een andere koeler, doet ie het dan nog wel dan is je CPU niet kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties.

Het probleem is dat ik een winkel in België zocht die hem verkocht, Wallabie bleek de enigste te zijn (voor zover ik weet). Mijn aangetekende brief is ondertussen getypt. Er staat mooi in uitgelegd wat er precies allemaal mis is met de Zalman, en wat de gevolgen zijn voor mijn systeem. Mijn eis staat er duidelijk in. Maandag naar het postkantoor om hem te versturen. Het is zo dat de koeler 60 EUR koste, maar ze 15 EUR transport kosten aanrekenen...

Als ze daar nu iets IKZ gericht zijn gaan ze dit wel vergoeden denk ik, en anders ... 'k heb een aangetekende brief, desnoods neem ik verdere stappen (voor het principe dan).

Oh ja, de processor is dood. 'k Heb mijn GlobalWin WBK38 nog eens gemonteerd, maar hij geeft niks meer. :(
Hopelijk is mijn moederbord niet defect!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 14:48 schreef Sick_Nick het volgende:
Ik heb de 3100+, de koperen versie zal maar zeggen.
Die clip ging bij mij ook zonder al te veel kracht, dus dat hoort blijkbaar. Hij koelt hier iig perfect en lekker stil :)
Krijg jij hem trouwens met dat bijgeleverde ding er normaal af? Ik heb daar een schroevendraaier voor nodig want hij schiet uit het gaatje als ik hard opzij druk :(

[edit]
[..]

Dit is absoluut NIET acceptabel, de onderkant hoort helemaal glad en glimmend te zijn. Het was net een spiegel *D bij mij, dus bij die van jouw MOET dat ook zo zijn.
De doos was bij mij netjes ingedeeld, overal netjes bescherming omheen. Dus je hebt denk ik een 2ehandsje ja :(
Ik heb een schroevendraaier gebruikt omdat het gewoon praktischer was. ;)
Over welk bijgeleverd ding heb je het eigenlijk? En zat er een handleiding bij?
Maar in vergelijking met mijn GlobalWin WBK38 moet je daar echt niets van kracht opzetten? :?

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:57
Op zaterdag 15 december 2001 15:27 schreef MatCop het volgende:

[..]

Ik heb een schroevendraaier gebruikt omdat het gewoon praktischer was. ;)
Over welk bijgeleverd ding heb je het eigenlijk? En zat er een handleiding bij?
Maar in vergelijking met mijn GlobalWin WBK38 moet je daar echt niets van kracht opzetten? :?
Bij mijne (cnps3100+) zat wel een handleiding en dit is zo'n ding om de cooler er op te zetten:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmantech.com/images/CNPS-3100/Partslarge.gif
Pagina: 1