muis op PS/2 sneller??

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb nu mijn muis op de serieele poort aangesloten. Mijn vriendin heeft haar muis op de PS/2 poort aangesloten en ik vind dat haar muis veel sneller over het beeld beweegt. Het heeft niets met de instellingen van windows te maken. Zou het door die PS/2 komen?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
het ligt dus wel aan de instellingen van windows omdat iedere muis een ander instelling heeft. Dus als jullie precies dezelfde instellingen hebben is dit nog geen garantie dat ze hetzelfde werken.

Verwijderd

Ps/2 lijkt mij iig veel sneller.

Het is geloof ik sneller dan USB. Met Ps/2rate haal je met ps/2 200Hz en met USB 'maar' 125 Hz.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

ik d8 het toch niet... na fff google'n zag ik toch dat de refresh rate van USB hoger ligt dan ps/2 en heb ik ook gemerkt uit ervaring.

Het een USB keyboard, zo'n office keyboard met grote scroll knop en als ik die aansluit op PS/2 en geef die knop een zwieper dan krijg ik buffer overrun, en het mobo begint te piepen, Bij USB gebeurt dat niet dus ik denk dat USB het sneller verwerkt...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

PS/2 is sneller. Zoals al gezegd werd kan de PS/2 poort 200MHz aan en de USB maar 125MHz.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 10:38 schreef MRic3 het volgende:
ik d8 het toch niet... na fff google'n zag ik toch dat de refresh rate van USB hoger ligt dan ps/2 en heb ik ook gemerkt uit ervaring.

Het een USB keyboard, zo'n office keyboard met grote scroll knop en als ik die aansluit op PS/2 en geef die knop een zwieper dan krijg ik buffer overrun, en het mobo begint te piepen, Bij USB gebeurt dat niet dus ik denk dat USB het sneller verwerkt...
Ik denk dat dan doorvoersnelheid en latency door de war wordt gehaald ofzo

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik weet niet if ik wat door de war haal maar heb weer fff gegoogled... en hier fff wat links ...

BRON:[ulr]http://www.bluesnews.com/mouse.html[/url]
op deze site staan ook programmatjes om de sample rate van PS/2 aan te passen.
Mouse Sampling
PS/2 and serial mice sample at a fixed rate of 40 Hz under Windows 95/98 and 60 Hz under Windows NT, causing what many players would call poor responsiveness. For some time the only known solution to this problem was to use a USB (Universal Serial Bus) mouse, since it samples at a rate of 125 Hz, but there is now a solution to low sampling rate problems for PS/2 mouse users.
BRON:http://www.hexus.net/review.php?review=12
Review Microsoft IntelliMouse Explorer
When windows loaded up, I checked the refresh rate at once. With the PS/2 plug, it was about 40 hz in the beginning. Then I tried to set up the rate with PS2Rate. I could only get it to 80 hz when the rate was set to 200 hz, my Logitech Mouseman Wheel can do 200 hz without any problems at all.

Then I tried with the USB plug on the Intellimouse Explorer. Since PS2Rate doesn't work with USB, I monitored the refresh rate right away. It read 125 hz, which is normal for USB mice.
DUS.....

Standaard is USB sneller maaaaar je kan de PS/2 poort tweaken en dan is ps/2 sneller...
is procentueel trouwens wel een mega tweak... van 40hz naar 200hz

wij weer wat geleerd.... onthouden he ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Ja, maar die 200 Hz haal je vaak niet hoor :)
Pagina: 1