Toon posts:

[GBA Copybox] JAP-games op een PAL-gba?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk met een copybox op een europese GBA Japanse spellen (lees: Mario Advance 2 >:) ) te spelen? Ik had namelijk gehoord dat gewone JAP-games het niet deden op een PAL-gba maar op bijvoorbeeld de Dreamcast is het ook softwarematig mogelijk NTSC en JAPgames op een PAL-DC te spelen.

Dank!

:P

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op zaterdag 15 december 2001 10:18 schreef jdvanwijk het volgende:
Is het mogelijk met een copybox op een europese GBA Japanse spellen (lees: Mario Advance 2 >:) ) te spelen? Ik had namelijk gehoord dat gewone JAP-games het niet deden op een PAL-gba maar op bijvoorbeeld de Dreamcast is het ook softwarematig mogelijk NTSC en JAPgames op een PAL-DC te spelen.

Dank!

:P
Alle GBA's zijn qua techniek hetzelfde en hebben beiden niets met een NTSC of PAL standaard te maken (tenminste dat denk ik). Je kan iig wel alle games (JAP, USA, EU) gewoon altyd met je copybox spelen, Good luck!

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb thuis twee computers. Een AMD1333mhz met Geforce 2MX en een Intel750mhz met een Voodoo 3 kaart. Tijdens mijn installatie van Return to Castle Wolfenstein gaat er bij de Intel iets fout terwijl hij dat bij de AMD niet doet. Daar loopt het spel uitstekend.

Ik krijg deze melding: "An I/O error occured while installing file. This is normally caused by bad installation media or a corrupt installation file."

Aan bad installation kan het dus niet liggen want op de AMD draait hij wel. Aan welke soft of hardware zou het kunnen liggen dat hij hem niet pakt? Noem wat je te binnen schiet, ik MOET hem namelijk draaiend hebben want het is werkelijk waar een schitterend spel!

Alvast bedankt!

Boes

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Nou, deboes, check je hard disk eens. Maar ik zie niet in wat dit met de GBA te maken heeft :?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

GBA heeft niets met PAL/NTSC te maken. Deze termen hebben betrekking op het beeld, en het beeldscherm van de GBA is over de hele wereld hetzelfde. Dus geen enkel probleem.

Verwijderd

mag dit topic wel..?

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 00:03 schreef WouteRF het volgende:
mag dit topic wel..?
volgens mij niet :)

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Op zondag 16 december 2001 00:03 schreef WouteRF het volgende:
mag dit topic wel..?
tuurlijk, zou niet weten waarom niet..

[ontopic]ja, weet bijna wel zeker dat dat gewoon kan..[/ontopic]

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 00:05 schreef devv05 het volgende:

[..]

tuurlijk, zou niet weten waarom niet..

[ontopic]ja, weet bijna wel zeker dat dat gewoon kan..[/ontopic]
is toch copy box? gaat hier over het downloaden van games en dan spelen op je GBA. mag volgens mij niet echt.. tenzij je natuurlijk van je eigen game een copy maakt en die gaat spelen :?

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2025

itsgreen

Large and in charge

een copybox is toch om een backup te maken, voor als je je cardridge per ongeluk kraakt! :>

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:46

Richard

Kuru Kuru Kururin

Officieel heet het nog steeds een Developers-unit. Gewoon voor ontwikkelaars om games uit te testen. Kijk ook eens hier

20*350ZO45°

• Logic
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-02 08:32

Logic

SmartOS:Love at First Boot

Laten we zeggen dat ALS ik een copybox zou hebben >:)
En ik ook mario2 (jap) zou hebben..
En ik zou die uitproberen op mijn GBA.
Dan doet ie het..

Hiermee is je vraag beantwoord.. >:)

If it bleeds, it can be killed!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb street fighter en mario kart afgelopen zomervakantie gekocht in hong kong, jap. edities en die werken prima op m'n gba in nl. gekocht, wat dat betreft is er geen verschil met de 'oude' gameboy

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

MAaar als ik hier in een forum vraag hoe maak ik een backup van blabla.. dan mag dat niet, dan lijkt me dit ook niet goed,

Waarom zijn er trouwens Jap/NTSC/PAl GBAs?? Die dingen gebruiken geen TV :)

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

GBA gebruikt geen PAL/NTSC. Ik denk dat deze vraag met regio codes te maken heeft.
Gelukkig heeft de GBA geen regiocodes. Alle spellen zijn op alle GBA's te spelen, waar ze ook vandaan komen. Dus maak je geen zorgen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zondag 16 december 2001 17:39 schreef bugs het volgende:
GBA gebruikt geen PAL/NTSC. Ik denk dat deze vraag met regio codes te maken heeft.
Gelukkig heeft de GBA geen regiocodes. Alle spellen zijn op alle GBA's te spelen, waar ze ook vandaan komen. Dus maak je geen zorgen.
Cool, dat wilde ik weten! Ik heb vrijdag zo'n ding gehaald, maar ik ga over een tijdj naar de VS verhuizen (alwaar de spelletjes toch net ff wat minder kosten). Dan is het toch fijn als ik daar spelletjes kan halen! :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Op zondag 16 december 2001 20:41 schreef Hillie het volgende:

[..]

Cool, dat wilde ik weten! Ik heb vrijdag zo'n ding gehaald, maar ik ga over een tijdj naar de VS verhuizen (alwaar de spelletjes toch net ff wat minder kosten). Dan is het toch fijn als ik daar spelletjes kan halen! :)
GBA spel kosten hier (VS dus) nu $39,95...reken maar om, zoveel goedkoper is het niet. Ik heb intussen wel van the Big N vernomen dat de retail prijs gaat dalen, en waarschijnlijk (nog niet bevestigd) met 10 dollar...naar $29,95 dus. Gevolg is wel meteen dat er minder spellen zullen komen omdat de produktieprijs van Nintendo maar met 2 dollar gaat dalen, en het dus voor publishers relatief (NOG) duurder wordt om GBA spellen te maken. Ze hadden er beter aan gedaan om ook die prijs verder te laten dalen en hun controles op te voeren, komt te veel rotzooi uit imho.
Pagina: 1