Toon posts:

SD-RAM in DDR slots??

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moederbord wil ik graag in de prullenbak doen en ik wil graag een nieuwe kopen...

Ik heb een AMD Duron 600, die chip vind ik op dit moment snel genoeg. Verder zit 384 Mb SDRAM en een Geforce 2 MX kaart er in.

Ik wil nu een moederbord kopen waar ik nog een tijdje mee vooruit kan, eentje die bij mij in de smaak valt is de MSI K7TPro, omdat die nog 600 Mhz cpu's ondersteunt, maar mijn vraag is nu of ik die SDRAM modules in de slots van dit moederbord kan zetten? Als dit niet zo is, welk moederbord is dan aan te raden??

Misschien is dit een domme vraag, maar ik wil het even zeker weten...

Verwijderd

Ik zou voor de K7S5A gaan van ECS, die kan SD-RAM en DDR aan en is ook nog eens heel scherp geprijsd. Ook ondersteund ie een Duron 600.

Verwijderd

Een moederbord met enkel DDR-slots kan geen SDR-RAM gebruiken.

Je zult of een ander moederbord moerten kiezen, of nieuw geheugen moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees net in een review op Tweakers.net, dat die condensatoren op dit moederbord van ECS erg in de weg zitten. Ik heb een Thermaltake Dragon Orb Cooler en die is redelijk groot... duss...

B.t.w. dat moederbord van ECS heeft 2 SDRAM DIMMS, terwijl ik er nu 3 van 128 Mb in heb zitten...

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 09:29 schreef Jenniskens het volgende:
Ik lees net in een review op Tweakers.net, dat die condensatoren op dit moederbord van ECS erg in de weg zitten. Ik heb een Thermaltake Dragon Orb Cooler en die is redelijk groot... duss...

B.t.w. dat moederbord van ECS heeft 2 SDRAM DIMMS, terwijl ik er nu 3 van 128 Mb in heb zitten...
Dan moet je er dus eentje in de prullenmand gooien :). DDR ram geeft op dat ECS mobo niet echt een prestatiewinst. Dus ik zou het bij 256 mb sdr houden

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 09:25 schreef cmdr_sm het volgende:
Ik zou voor de K7S5A gaan van ECS, die kan SD-RAM en DDR aan en is ook nog eens heel scherp geprijsd. Ook ondersteund ie een Duron 600.
helemaal me eens ECS is een goed en betrouwbaar merk
en dat je er ook nog 2x sdram en 2x ddr in kan zetten is
heel fijn, ik zou deze nemen als jou was.... :7

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog echt te twijfelen...
Ik zou natuurlijk ook het MSI K7T266 Pro moederbord kunnen kopen met 256 DDR-RAM, dan ben ik zo'n 400 gulden kwijt (volgens prijsindex.net dan)...

Maar ik wil me nog wat meer orienteren...

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07
Op zaterdag 15 december 2001 09:57 schreef zeven het volgende:

[..]

helemaal me eens ECS is een goed en betrouwbaar merk
en dat je er ook nog 2x sdram en 2x ddr in kan zetten is
heel fijn, ik zou deze nemen als jou was.... :7
het is niet sdram en ddr, maar OF, want het kan niet beide gebruikt worden, maar slecht 1 van de 2

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Is misschien logisch ook. Het is net als bij SIMM en DIMM. Trouwens de DDR sloten bevatten 1 "brug" en SDRAM 2. Die ene brug ligt alleen net even anders gepositioneerd als bij SDRAM dus het past zowieso niet!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Pagina: 1