Toon posts:

Geheugen in 1e en 2e bank werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb 2x 256 MB geheugen, als ik er 1 in de eerste bank zet en de andere in de 2e bank dan geeft windows bij het opstarten errors.
Als ik me geheugen in de 1e en 3e bank zet, of in de 2e en 3e bank dan heb ik helemaal geen problemen.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?
Check specs hieronder.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden, als ik 1 geheugen module in de 1e bank stop dan doet alles het ook prima.
Dus het lijkt erop dat geen een van me banken kapot is.

Verwijderd

gewoon ieder dimmmetje in ieder slot apart testen. als er niet meteen foutmeldingen komen gewoon even een dagje door blijven draaien met die configuratie... dus over 6 dagen zou je weten welke dimm of bank stuk is... in dit geval is het anders gewoon koffiedik kijken. het zijn wel dezelfde soort dimms right?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 10:46 schreef LinuxAap het volgende:
gewoon ieder dimmmetje in ieder slot apart testen. als er niet meteen foutmeldingen komen gewoon even een dagje door blijven draaien met die configuratie... dus over 6 dagen zou je weten welke dimm of bank stuk is... in dit geval is het anders gewoon koffiedik kijken. het zijn wel dezelfde soort dimms right?
1 geheugenchip is van Apacer de andere van Samsung, maar dat maakt niks uit toch ?

Verwijderd

Zou niets uit *mogen* maken idd.... maar je weet maar nooit. Zou ze wel ff apart testen in ieder geval. Als dat wel goed werkt, dan *zou* het de combinatie kunnen zijn.

Verwijderd

Ik heb ongeveer zelfde systeem (geloof ik)
asus ava266. 2* 256 mb ddr. athlon 1500+ XP

En ook ik heb problemen met geheugen.
Toen ik deze componenten ongeveer een maandje geleden aanschafte bleek (na veel uitzoeken) dat 1 van de twee modules kapot waren, het zijn niet 2 dezelfde modules..Terwijl ik ze wel allebei gewoon bij gistron heb besteld.

Heb toen met docmem getest, en kwam er toen dus achter. dat 1 van de modules kapot was. Opgestuurt dus, en keurig binnen 3 dagen een nieuwe module thuisgekregen (precies zelfde merk ook). Eerst getest weer, en er bleken geen fouten te zijn. Maar nu... is er WEER 1 van de modules kapot, en het blijkt weer dat ene soort te zijn wat toen ook kapot was... Ik weet ook niet precies wat dit wil zeggen, maar het lijkt me erg vreemd dat deze module het zomaar begeeft....

Ps: De ene module is ook hoger dan de andere, kan dat er iets mee te maken hebben? :?

mm, ik geef geen antwoord op je vraag hiermee, maar laat je even weten dat ik ook met dat memory zit te prutsen...
Ik zit dus echt te twijfelen of ik zal vragen of ze precies de module op kunnen sturen die er al in zit, en niet die ik terugstuur....

Verwijderd

Topicstarter
Ik leen van een vriend ff 2x 128 MB DDR, dan zet ik die in de 1e en 2e bank,als dat goed werkt dan zal het de combinatie van me geheugen waarschijnlijk zijn.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

gebruik http://www.memtest86.com om je geheugen echt grondig te testen, als je slim bent in verschillende bankjes...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1