Toon posts:

A7V266-E En Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een paar dagen een super kanon van een systeem staan hiero

Asus A7V266-E bord
AMD Xp 1800+ met Volcano 6cu+
2 x 256MB 2100 DDR
Creative Audigy
Leadtek GF3
2 x 30 gb 7200 Maxtoe schijven
Plextor brander
Aopen CdROM

Klinkt goed he !

1 klein probleempje...

Ik kan geen OS Installeren !!
Begin nu niet meteen met aaargg Newbie RTFM !!
===

Telkens wanneer ik de Win 2000 CD erin pleur, krijg ik mooi de install schermpjes van Win 2000. Partitie, NTFS of Fat je kent het wel.
Oke. prima..
Maar dan : Het kopieeren van bestanden vanaf de CD.
Steeds krijg ik een melding dat er bestanden niet gekopieerd kunnen worden naar de HDD, en bij elke poging die ik doe zijn het andere bestanden - tot zelfs BSOD toe met steeds andere error messages. Hmm oke. Win 2000 Server probere.. --> Precies hetzelfde. Hmm oke. Win ME op Fat32 proberen.. --> Fout na fout na fout totdat win ME erop staat... Maar wel zo onstabiel als de Tering...

Het grappige is, dat wanneer ik dezelfde HDD, CDROM, CD, CPU en kabels op mijn A7V133 bord zet, het installeren geen probleem is...!! :?
Ik heb de CPU al getest (Xp 1800+ , T-bird 1.4 en 1.1)
HDD getest (2x maxtor 7200, Maxtor 12 gb)
Kabels (UDMA, DMA)
DDR (2 stuks, 3 banken)

Ik heb al een nieuw bord van de winkel gekregen, maar nog steeds Hetzelfde klote probleem.. !!

Ik zie maar 3 opties :

1. Ik heb de onzettende pech dat ik 2 kapotte Mobo's te pakken heb

2. De 2 DDR reepjes van SAMSUNG Zijn ALLEBEI naar de klote (heb in een ander topic gelezen via Search dat A7V266-E + Samsung DDR niet goed gaat)

3. Ik doe iets onzettend fout met de instellingen
(de jumpers die speciaal voor XP bedoelt zijn heb ik al geprobeert --> Athlon/duron - Palo, Reserved - Athlon/Duron)

Verwijderd

Topicstarter
niemand ??

:(

Verwijderd

2. De 2 DDR reepjes van SAMSUNG Zijn ALLEBEI naar de klote (heb in een ander topic gelezen via Search dat A7V266-E + Samsung DDR niet goed gaat)
Dikke *nus dat dat niet goed zou gaan... ;) zie sig... en is niet plat te krijgen onder windows 2000. Die jumper PALO_FREQ moet je wel zetten, maar die andere (THEM_CPU) moet je vanaf blijven... het enige wat je ermee bereikt is dat je temp altijd rond de 50 graden blijft hangen volgens je mobo, en dat is dus niet zo... Verder zou onder de default instellingen alles gewoon moeten werken. Wat je nog kan proberen is een clear cmos (CLR_RTC RAM). Maar omdat het bij 2 boarden optreed denk ik niet dat dat je zal helpen. Anders ga je met je systeem ff naar de winkel en laat je zien dat het echt niet gaat en zeg je dat je alle andere onderdelen al apart getest hebt. Dan gaan ze je in ieder geval verder helpen, anders gaan ze misschien zeiken dat je iets verkeerd doet ofzo... zeker weten dat je geen brakke cd's hebt? Waar gaat het eigenlijk fout? Bij het lezen van de bestanden of bij het schrijven ervan? Als je in de winkel een ander reepje mem zou kunnen testen zou ik dat wel ff doen... samsung is geen probleem, maar statische elektriciteit wel... misschien heb je gewoon 1 of 2 brakke reepjes.
Veel succes!
Edit: typo

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
kijk eens of je bij iemand ander ff een bootfloppie kan maken en zet daar de bestanden bij die nodig ijn voor een bios flash. Mischien ligt het aan je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah..

Optie 2

Beide DDR reepjes vervangen..
En lopen als een trein he...

:?

Weird huh....

Verwijderd

nee, valt wel mee... juist de vreemde resets en vastlopers zijn vaak terug te voeren op geheugen. Helaas is ECC geheugen in de thuis pc nog geen algemeen iets...
Pagina: 1