[java]hoe xml regelnr terug halen bij troubles.

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
ik ben met behulp van JDOM en Xerces een XML bestand aan het parsen en hoe kan ik de huidige regel terug sturen??

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Hum, voor zover ik weet is dat niet standaard mogelijk. Je kunt het denk ik alleen voor elkaar krijgen als je uit gaat van een bepaalde parser en kijkt hoe deze de regelnummers aanbied.

Wellicht dat je de Exception kunt casten naar een specifieke Exception van de parser, waar wel een regelnummer in zou kunnen zetten. In het meeste ranzige geval wordt het message parsen ;( .

Inderdaad wel jammer dat hier niet leuke voorzieningen voor zijn.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
Ja das vervelend. Je kunt niet nog even een extra controle onvoeren

<persoon leeftijd="-10">

error on line xx: leeftijd can`t be smaller than 0.

dit gaat dus niet lukken? (persoon is een voorbeeld dus geen oplossing voor dit geval aub :) ). Het gaat erom dat ik er zelf tussen kan komen..

• mbravenboer
Nope dat gaat denk ik niet lukken....

In een XML Schema kan je dergelijke constraints eenvoudig vastleggen. Voor sommige gevallen kan dat dus een oplossing zijn. De XML parser zal dan een melding geven (die hopelijk redelijk is).
Ik vermoed dat sommige interne DOM implementaties (Xerces bijvoorbeeld) wellicht wel regelnummer informatie zullen hebben. Dat zou je eventueel kunnen gebruiken...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer
ik vond jdom juist zo makkelijk :)

• mbravenboer
Yep, zeker.

Jammer dus :) . Op zich wel vreemd, want meestal horen parse-trees dergelijke informatica toch te bevatten.

• Alarmnummer
Ik heb die controle nodig omdat ik wil controleren of een opgegeven dir ook bestaat en daarin moet dan ook weer een xml bestand staan. Dit kan ik denk ik niet in xml doen, vandaar dat ik die regelnummer wil ophalen.

• mbravenboer
Wowie, wacht het kan wel :) .

Met een SAX Locator.... als je in JDOM zelf een Locator instelt moet het mogelijk zijn om in 1 keer met de locator te werken en een DOM op te bouwen....

• mbravenboer
Je zou het volgende kunnen doen:

1. Maak een eigen JDOMFactory die een sub-class van Element gebruikt, die een regelnummer mee krijgt.

2. Je sub-classed de ContentHandler en zorgt ervoor dat de SAX Locator in de factory terecht komt.

3. Als via de Factory een element wordt aangemaakt, haal je via de Locator het regelnummer op.

Beetje werk, maar het kan wel :) .

Pagina: 1