Toon posts:

Creative Inspire 5300 ZACHT geluid van centre spk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SBLive 5.1 en de Creative Inspire 5300, prachtig allemaal, maar als ik een DVD wil gaan kijken, komen er wel stemmen uit mijn center speaker, maar veel meer dan fluisteren kan ik het niet noemen. Wat ik dus wil is de verhouding van rest : center veranderen. Dit kan via de advanced in de Creative Mixer enzo, maar daar staat hij standaard op het maximum, en dat is net zo hard als de andere speakers, en dan wordt hij dus helemaal onder gebruld... :( Schiet dus niet op. Dus hoe kan ik of mijn center harder zetten, of de rest zachter, zonder de andere factor te beïnvloeden? Want dit is echt ellendig! :(

Thnx alvast, grz.

Bart

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Er is niets mis met je aansluitingen? Bij mij gaat de center namelijk wel hard, met gemiddeld ingesteld, anders overheerst ie vrij snel.

Misschien kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou niet weten wat er verkeerd aangesloten zou moeten zijn, en kapot, hmmm, dan zou hij helemaal geen geluid moeten geven lijkt me? :?
Of wat denk je dat er kapot is?
En verder, als jij zo'n test doet, zo'n luidsprekertest "Linksvoor, midden", etc, is midden dan harder of zachter dan de rest? Hmmm.

Thnx in elk geval,

Bart

• WhistlerNL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:15
als je mij ff helpt:
[topic=351120/1/50]

zal ik kijken of ik het ook heb :)

Verwijderd

Heb ongeveer het zelfde probleem. SB 5.1 met Inspire 5300 en heb het gevoel dat de centerspeaker nooit meedoet. Bij test doet ie het wel op normaal volume.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, bij test is hij op normaal volume, gelijk aan de andere speakers en dat blijft hij, maar daardoor vallen de stemmen (die uit die center komen) echt volledig in het niets... :(
En dat zou ik echt graag anders zien eigenlijk... Maar zou niet weten hoe dat kan, als ik ook de rest niet omlaag kan zetten ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het advies gekregen van iemand om variabele weerstandjes (of iets dergelijks, hehe) tussen de overige kanalen te stoppen. Is dit een goed idee? Gaat me dit kwaliteitsverlies opleveren?

Grz.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die iets weet? Ahhhhhhhh :'(

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 01:31

l-burna

2nd place, is the 1st loser

het ligt niet aan jou centerspeaker hoor.
ik heb meerdere 5.1 setjes gehad en allemaal zijn ze zo.
het is gewoon niet de bedoeling dat uit de center alles even hard komt.

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op zaterdag 15 december 2001 20:29 schreef Brrrt_Mokstrof het volgende:
Ik heb het advies gekregen van iemand om variabele weerstandjes (of iets dergelijks, hehe) tussen de overige kanalen te stoppen. Is dit een goed idee? Gaat me dit kwaliteitsverlies opleveren?

Grz.
het kán wel, maar het is niet bepaald de manier, want zo verzwak je gewoon het geluid van de andere boxen, en kan je set dus ook minder hard.

ps. wil je niet onder elke post de groeten doen, vinden ze niet leuk hier ;-)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik heb een AWE64 en twee doodnormale boxen (wil morgen Live5.1 en 5300 kopen, vandaar dat ik dit draadje lees), en heb een mogelijke oplossing.

Ook ik heb bij het kijken van films (DivX dan wel, maar ok) last van te zachte stemmen, ik zet in Windhoos Media Player WOW aan, en zet WOW-effekt en Truebass beide op nul. Dan mastervolume wat omhoog, en voila: duidelijke stemmen ;)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, zou minder zijn als het niet even hard kan, dat lijkt me zo raar, met DVD is het gewoon niet te verstaan, en zou ik dan echt de enige dove mens op de wereld zijn? Dan zouden ze toch helemaal onder geklaagd moeten zijn?
En verder, dat WOW zegt me niks, wat is het en verspreid het de stemmen over alle kanalen, in plaats van dat het alleen uit de center komt? Als dat zo is, zou mooi zijn, maar dan verlies je wel je dolby effect, weet niet of dat een oplossing is... :(
Denk dat toch de watten tussen de aansluitingen het best is, ondanks dat hij dan minder hard kan (is niet zo heel erg, draai nou op een kwart ofzo van zijn vermogen)... Want dit is gewoon echt minder, zo heb je niks aan het Dolby :(
Pagina: 1