Epox 8KHA+ of Abit KR7A

Pagina: 1
Acties:

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Zit tussen deze monsters te twijfelen welke zal ik nemen.
Ze zijn alle 2 goed in overklokken maar welke is er beter.
Ik weet van het Epox > Enermax probleem. :(
Wat zouden jullie doen .....

Turn it off and on again.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

waarom upgraden als je al een top pc heb? ik snap jullie niet, het werkt toch? nou niet zeuren dan

of te veel geld->stop dan met werken
of een hele rijke vader->zit niet zo te slijmen

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

mja snap ik ook niet zo goed.

maar die abit zal ook wel een probleem hebben. perfect mobo bestaat neit al lijkt die epox beter oc baar te zijn

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Me broetje neemt mijn mobo over dus wil ik eens een andere proberen met overclocken....nor serieuze replys

Verwijderd

ik vind het gewoon rare vraag aangezien niemand nog die abit heeft. Ik kan alleen zeggen wat mijn ervaringen zijn met vorige abit boards: KUT!

Verwijderd

Heb hier sinds eergister een KR7A-RAUD liggen, bord draait stabiel, oc'en nog niet getest.
Win XP overleefde de overstap van een KG7-RAID-->KR7A-RAID

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

8KHA+. Lees Tom's, lees HWC, lees GoT, lees...tsja..welke review dan ook. Dit is gewoon een bijzonder bordje. Ik ga hem ook kopen volgende week, en ik heb me de pleuris gelezen. Heb jij dat ook gedaan? (oeps. ik lees dit terug, en het klinkt iets te assertief...).

Forza Mucca!

Verwijderd

Zouden ze nu allebei even duur zijn geweest dan had ik ook getwijfeld. De Epox is echter iets van 150 piek goedkoper en als je de reviews en benchmarks hebt gezien dan is er maar 1 keus mogelijk qua beste prijs/kwaliteitsverhouding: de Epox. :9 (die ik dus gekocht heb van de week. :9~ )

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 10:03 schreef Apple het volgende:
Zouden ze nu allebei even duur zijn geweest dan had ik ook getwijfeld. De Epox is echter iets van 150 piek goedkoper en als je de reviews en benchmarks hebt gezien dan is er maar 1 keus mogelijk qua beste prijs/kwaliteitsverhouding: de Epox. :9 (die ik dus gekocht heb van de week. :9~ )
Inderdaad.

Ik zelf geef liever wat meer uit voor een Abit omdat ik daar hele goede ervaringen mee heb en bij Epox heb ik een beetje gevoel dat daar wel eens rare kinderziektes kunnen komen.
Abit is vaak ook de eerste met biosupdates als er wat fout zit (686B bug bijvoorbeeld)

• Paddo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 13:33

Paddo

¿Ik hier?

Toch vind ik het verschil in prijs dus danig groot dat ik het absoluut niet overweeg.

Hier in Spanje ben je voor een Epox 305,-- kwijt
En voor de Abit 562,--. Hier is dus het verschil 250,-- gulden..... ja ik weet het in NL is het verschil kleiner.

Toch heb ik bij de eerdere planken van Abit ook veel probs gehoord. De ene is er hardstikke tevreden mee en de andere niet. Epox is veel verkocht dus vandaar dat het er op lijkt dat ze brak zijn. Meer mensen die ze hebben, ook meer mensen met probs.

Maar ja je moet zelf kiezen ikzelf zou voor Epox gaan en gewoon een sneller XP erop zetten, of waterkoeling of zoiets!

Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Het gaat mij om die Epox en Enermax kwestie ik heb namelijk geen zin om een andere voeding te kopen :(

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Dat probleem had ik ook met me Epox, maar Rick2001 heeft m'n Enermax voor me gemod. Nu is me 5 volt lijn in order, rond de 5.05 meestal.
Maar toch, de Epox8kha+ heeft ook een probleem met de R8500, en der is nog steeds geen bios update voor.
Daarom ga ik overstappen naar de Iwill XP333-R. :)

Verwijderd

Ik zou vooor de EPOX gaan als geld een rol speelt, zoniet, neem dan de Abit ;)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Het is geen Epox>Enermax probleem het is gewoon een Enermax probleem die levert niet genoeg +5v op borden die ver over te klokken zijn.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
Op zaterdag 15 december 2001 12:25 schreef gdew het volgende:
Het is geen Epox>Enermax probleem het is gewoon een Enermax probleem die levert niet genoeg +5v op borden die ver over te klokken zijn.
en wat zijn de gevolgen van dat 5v probleem dan precies ??
ik heb namelijk ook een enermax 350w en die wil niet doorstarten als hij koud is
is dit een bekend probleem ?

• metoo
je kan dan gewoon wat minder ver overklokken. Er is toch altijd een limiet in het overklokken en in dit geval is de Enermax de limiet, maar je kan hem modden.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
Ik ben niet zo goed met een soldeerbout :+

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 01:51 schreef SuB het volgende:
ik vind het gewoon rare vraag aangezien niemand nog die abit heeft. Ik kan alleen zeggen wat mijn ervaringen zijn met vorige abit boards: KUT!
Ik heb die van mij zowat al een week.. Er zijn al zat mensen met dat board. Plus dat hij al ik weet niet hoelang in de pricewatch staat.

Maar goed, ff on topic. Over die epox hoor ik veel rare dingen (ook goede dingen trouwens). Die fsb kan giga hoog met die nieuwe bios, alleen heb je er niks aan. Het is namelijk niet sneller. Als je niet snapt wat ik bedoel moet je maar ff zoeken >:)
Over de abit hoor je alleen maar goeds. Ik heb em zelf ook en ben echt dik tevreden. Super stabiel bordje en rete goed om mee te overclocken.. Plus de enige met ATA 133 raid. Nou, wat wil je nog meer.
De Epox is aan de andere kant weer lekker goedkoop.

Verwijderd

ik ben al tevreden met mn asus kt133 :D nix geen overbodige luxe :) ook geen probs, overklokken of niet maakt me niet uit.. je kan er snelheid mee winnen, maar (nu komt het)eigenlijk merk je tussen 1500 mhz of 1600 mhz niet zo veel van, maar tussen een 33 mhz en een 133 mhz merk je veel, omdat een 33 mhz windows 95 met moeite kan draaien en een 133 mhz niet!! die draait veel beter... waar of niet?

ik zeg niet gelijk dat niemand mag overclocken, in tegen deel, het is een sport zelfs, maar er zit van hierboven wel wat in vind ik...

edit: toen ik het nog een keer las d8 ik ff aan passen :D

• metoo
Op zaterdag 15 december 2001 18:45 schreef Fewture het volgende:
Ik heb die van mij zowat al een week.. Er zijn al zat mensen met dat board. Plus dat hij al ik weet niet hoelang in de pricewatch staat.
Vooral die borden die al ik weet niet hoe lang in de pricewatch staan maar niet geleverd kunnen worden omdat ze er nog niet zijn, die crashen nooit en zijn retestabiel dus die moet je hebben.

Pagina: 1