Gigabyte 7VTX-h en TB1200

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb bovenstaande combinatie! ik heb nu al 3 "ranzige" koeler gehad! (NEOLEC S, Coolermaster 6I31A en een Green Cooler omdat ik wacht op een KANIE HegdeHog 294M.

Op mijn plank zit er onder de CPU een temperatuur sensor! Als ik met dat progje van Gigabyte de CPU uitlees dan is mijn laagste temperatuur 59 graden! Systeem is 40 graden!?

Is dit normaal dat die temperatuur zo hoog ligt! en wat zal de temperatuur zijn van TB 1200@1200 met die KANIE + YS-
tech fan!?

Komt het gewoon door die :r Powerline :r bigtower dat het bij mij zo'n broeikas is?

OF is dat progje van Giegelbyte gewoon ranzig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die gigabyte mobo zelf ook gehad.

Bij mij daalde de cpu temp in win98se naar 29 graden idle :?

Dus dat programma van gigabyte of de sensor van sis is brak.

Als je een goede stille koeler wil dan kun je het beste de nieuwe alpha nemen in combinatie met een stille papst fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoe constateer ik dat of die software brak is of die SIS temperatuur sensor??? Ik ga morgen maar eens een digitaal themometer kopen! Als hij brak is kan ik die plank dat terug brengen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet ik niet ik heb mijn mobo verkocht.
Hij is wel lekker stabiel maar ik heb toch liever een msi ondanks dat de gigabyte veel extra's heeft.

Ik had gigabyte ook al gemaild met dit probleem en toen zeiden ze of ik er last van had want het werkte toch verder wel allemaal.

Dus wisten ze niet wat het probleem was.(Dit las ik tussen de regels door)

Nee voor mij geen gigabyte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Lekker hoor je Gigabyte verkopen, ik heb zowel de MSI als de Gigabyte en ik moet zeggen dat de Gigabyte de MSI er zowel in opties als stabiliteit uit "roeleert".

Maja, ieder zijn meuk! :)

Trouwens, hier geen brakke sensor, gewoon rond de 50 graden zowel in het BIOS als in de Gigabyte tool als in MBM 5. En ja dit is hoger dan de meeste moederborden aangeven, dwz de Gigabyte tempsensor die onder tegen de CPU aan drukt geeft de temperatuur beter weer dan bijvoorbeeld (ja ja alweer) mijn fantastische MSI KT266Pro2, die met een volledig ongeloofwaardige 38 graden op de proppen komt. Maar ja, wat wil je ook als je een sensor inbouwt die de temperatuur van de lucht onder de CPU meet in plaats die van de CPU zelf.