vragenlijst pop-up op T.net?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:14

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Ik kreeg bij het bezoek aan Tweakers.net een pop-up scherm met de melding dat er een onderzoek is naar "deze site" en of ik een vragelijst in wilde vullen als ik ff aanklikte.

Is dit van T.net afkomstig of wat? er werd met geen woord over de naam van de site gerept en er is ook op T.net melding gemaakt van zo'n onderzoek. echt of nep? (ik heb niet meegedaan, zonder duidelijke omschrijving ga ik niet graag op zo'n opdringerige boodschap in)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Die pop-up kreeg ik ook al voor mijn neus :(

De vorige keer dat er een onderzoekje was op T.net werd van te voren aangekondigd . . .

Wie weet hier meer van ????

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is een onderzoek van Multiscope (bekendste internet marketing onderzoeksbureau van Nederland). Zal ongeveer een weekje duren.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Als dit het algemeen welzijn van T.net ten goede komt wil ik er best aan meewerken, maar het had best ff tevoren bekend gemaakt mogen worden. Het zou net zo goed een hele enge crakker kunne zijn... :D

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Ow, ik heb net op SG een topic hierover geopend, sorry. Maarrem Femme, van mij mag je dit ook wel even aankondigen voortaan, dat is wel een stuk netter en dat weet je zelf ook wel toch? Wel weer echt zo'n standaard onderzoekje waarvan de resultaten altijd hetzelfde zijn, maar goed. Heb je trouwens gevraagd of jij de resultaten ook mag publiceren? Dat zou wel geinig zijn, kom je snel mee in de krant met dit soort grappen... :)
Wel hele harde cash dit onderzoekje, of niet? >:)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:30

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Jah, hm. Wat valt er nou te melden over een onderzoekje van Multiscope? Je vult dat ding een keer in een je bent er vanaf.

De resultaten an dat onderzoek krijg ik ook, maar ik weet niet of ik ze mag publiceren.

Dit gaat trouwens allemaal via WebAds.

Verwijderd

Maar door het van tevoren te melden kun je wel meningen peilen....

Verwijderd

Daar is zo'n ding nou juist voor ;) :)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:01
Euhm ik dacht eerst ook van sjit heej wat is dit ?
maar ik denk tweakers helpen doen we graag dus hebben we maar alles netjes ingevuld

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Smakkie
  • Niet online
Kijk ik wil Tweakers.net ook graag helpen, maar waarom moeten die lui van Multiscope je E-mail adres eigenlijk hebben? Vul je die enquete helemaal in (behalve je E-mail adres), wil je verzenden, krijg je een foutmelding...

Ik vertrouw dit soort onderzoeken niet helemaal; het minst erge dat kan gebeuren is dat er straks een hele zooi junk-mail in je box valt. Zaken als inkomen en koopgewoonten zijn zeer interessant voor onderzoeksbureaus en veel geld waard. Het verkopen van dit soort gegevens is big business. Ik vind het dan ook een slechte zaak dat dit soort dingen niet anoniem kunnen, ik maak zelf wel uit aan wie ik mijn E-mail adres geef.

Femme (en de rest van het team), ik weet niet of je invloed uit kunt oefenen op dit soort enquetes maar de gegevens die hier verzameld worden zijn *heel veel* geld waard. En of het ten goede komt aan je bezoekers vraag ik mij af. Of het moet zijn dat je zoveel geld aan de enquete overhoud dat een server bij een NL-hostingprovider kunt financieren. Dat is op zich geen slechte zaak, maar laat het niet ten koste gaan van de priviacy van de bezoekers. Dat kost je op de lange termijn je goede naam.

Smakkie (die ook echt wel weet dat als Multiscope *echt* wil, ze toch wel aan zijn E-mail adres komen)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:33
Ik doe daar dus principieel niet aan mee. We zitten hier altijd met z'n allen te mekkeren over je privacy enzo, en die gratis providers die je gegevens gaan verkopen, en dan gaan we dit zeker braaf invullen...dank je wel. Het verbaast me niks dat je je email-adres moet achterlaten, daar gaat het toch om? Het is voor zulke lui veel interessanter om een persoonlijk profiel van je te hebben, gekoppeld aan je email-adres (en vast een cookie) dan een profiel van de "gemiddelde tweaker". Reken maar dat het eerste het doel is en niet het laatste. spam, spam.

• SiGNe
  • Laatst online: 19-02 23:31

SiGNe

Ook hoi!

So??? altijd als ik een E-mail adres moet achter laten op een site die ik niet helemaal vertrouwens ivm. spam enzo geef ik gewoon een ander mail adres op.
S@S.com bijv. lekker kort en niet bestaand en geen spam in m'n mailbox

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Ik heb sowieso een hekel aan popups (iemand chatjunks (ex :)) website wel eens gezien??) maar ik heb um maar ff ingevuld... En toen was ik er nog steeds niet vanaf, want ik zit via dialup (kan ook lekker vaak stemmen op de poll altijd) maar ik krijg hem dus iedere keer... dan wordt het wel vervelend. Ik vind dat als ik hem 1 keer heb ingevuld dat het wel genoeg is, dus ik klik ze nu weg.
Volgende keer ff aankondigen Femme, want ik vertrouwde het ook niet helemaal...

• Smakkie
  • Niet online
Signe:

Die truc werkt idd wel goed; iets te goed...

Het door jou opgegeven Email adres komt terecht in de database van de site en wordt bij de eerstvolgende spambeurt gebruikt. Het mailtje zal bouncen, want het adres bestaat niet. Wanneer de spammer het Emailtje verstuurt via de eigen mailserver is het "boontje komt om z'n loontje" ;)

Maar...als de spammer een open relay host gebruikt (zoals zo vaak gebeurt) bounced het mailtje terug naar de deze open relay host...die het weer bounced omdat hij het niet kent...en het weer terugkrijgt...en...

Gevolg: mailhost over de zeik (moeten ze de zaak maar beter afsluiten) en een boel mailtjes die rond blijven bouncen en veel traffic genereren.

Echt fijn is het allemaal niet. Het werkt wel voor *jou* maar anderen kunnen er ook last van krijgen.

Smakkie (die denkt dat zijn verhaal voor 90% wel klopt) ;)

Verwijderd

je kan ook gewoon ff een e-mail adres x-tra bij yahoo of hotmail openen....sturen ze daar alle troep maar naartoe...

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-02 12:12

ALH

gewoon Jan@hotmail.com invullen, zal vast wel bestaan.....

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Arme Jan...

• Chaos
  • Niet online
Je kunt ook info@webads.nl nemen >:)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik gebruik vaak b@b.com ofzo :P

Kan de amerikaanse regering niet een trash-adres maken ofzo.. voor dit soort gelegenheden erg handig. trash@trash.gov ofzo :P

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:33
tuurlijk, dat weet ik wel en dat doe ik ook altijd, maar ik heb het gevoel dat velen toch braaf hun eigen email-adres invullen, en als je je eigen "junk"adres gebruikt, lees je het vroeg of laat toch ook wel es een keer, omdat je nou net die ene regcode daar ook naar toe hebt laten sturen,o.i.d.
Het gaat me gewoon om het idee, dat dergelijke enquetes nooit echt anoniem zijn...

ik vind de suggestie van info@webads.nl wel een goeie trouwens......

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Als iemand ff de moeite neemt om bij hotmail een account aan te vragen met de naam (als die vrij is) tweakerstrash@hotmail.com en password tweakerstrash dan kunne we die allemaal gebruiken als dumpadres. Bij hotmail schonen ze alles boven 2 mb eens in de zoveel tijd zelf op.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Hoeveel uur internet u gemiddeld per week? 30 :P
Hoe vaak bezoekt u deze site per maand? 150 x
Hoe lang duurt een gem. bezoek? 40 min.
:D
E-mail Adres? mailto:cyberjunk86@tweakers.org ;)

• Roel
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

gates@micrsoft zal wel bestaan, dat is een goed junkmail adres.
helpdesk@chello.nl : ze heben toch zat tijd over...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Blij dat ik atguard gebruik, filtert dat popup formuliertje er uit en tevens alle links naar extreme-dm.com en /adserv :)

Verwijderd

Jaja. Eventjes een gebruikersprofeiltje afgeven. Wat moeten die gasten met mijn salarisstrook ? Ik vind dat zo H :(NDSONBESCHOFT (operchte excuses aan alle hondachtigen en hun liefhebbers) om te vragen in een poll. Als die gegevens echt vertrouwelijk gebruikt zouden worden (contradictio in terminis) zou niemand er wat aan hebben. Ik hoef echt niet alleen mijn hart te luchten over het kapitaal ;) wat ik maandelijks tegemoet kan zien, ergens moet iemand die gegevens voor gebruiken.

Speciaal voor T.net heb ik een _paar_ gegevens ingevuld maar principieel :r :r ik van dit soort polls.

/me heeft een jaar of twee geleden een donatie gedaan aan e.o.a. obscure organisatie :o , krijg nu nog mailing van totaal NIET gerelateerde organisaties die blijkbaar de database van die gasten hebben opgekocht.
Vandaar dat dit soort organisaties post op kan blijven sturen, dat tientje wat je stuurt vullen ze lekker aan met de waarde van je gegevens. Nogmaals :r

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Je kan er best vertrouwelijk mee omgaan, en als ze willen blijven bestaan moeten ze dat ook. Het is meer van: Hoe rijk zijn de mensen die op deze site komen? Dus wat kunnen we aan ze verkopen? Bijv: Als iedereen hier 3 gulden per maand verdiend, heeft het vor de bijenkorf geen zin te adverteren, voor zeeman echter wel.
Webads (die betalen hier dikke cash voor aan dat bedrijf) zal resultaten krijgen als: xx% van de bezoekers die vaker dan 2 keer per maand op Tweakers.net komen verdient meer dan 4000 gulden in de maand... Daar hebben ze wat aan. Multiscope gaat jou echt niet zitten spammen hoor! Die zijn gewoon een echt marktonderzoekburo en daar zijn heeeel veel wette voor. Geloof me, ik heb 3 jaar als enqueteur en codeur gewerkt, I know...
Verder zeg je t zelf al, een of andere obscure site... DUH! Zo kan ik ook klioŽs spam binnenhalen ja.

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Ik gebruik altijd e@mail.com

Doet het altijd... ;)

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Gewoon een gratis adresje bij <url>http://mailandnews.com</url> nemen. Daar hebben ze de mogelijkheid om binnenkomende mailtjes die voldoen aan bepaalde criteria automatisch te vermoorden.
Criteria = alles.

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Ik gebruik altijd support@microsoft.com :)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
tweakerstrash@hotmail.com is operational :)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
maar waarom krijg ik hem dan de hele tijd?
1x should be efficient.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Ik doe altijd johnnie@walker.com

Verwijderd

Waarom ben ik gezegend met iets waardoor ik die popup niet krijg?? (Ik heb javascript aanstaan en geen popup-blocker ofzoiets)
Wel ideaal :-)
Pagina: 1