Toon posts:

Vastlopers door temp??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een amd athlon 1ghz onder winXP. Nou game ik nog wel eens wat, oa. Max Payne. Idle (MET DICHTE KAST) is mijn Cputemp 45 graden, Stressed (onder Max Payne o.a.) ruim 55 graden. Met dichte kast klapte maxpayne na een half uurtje HELEMAAL vast. Nu ik de kast open heb staan blijft de temp ca. 38-40 graden (idle-stressed) en loopt ie niet meer vast. Kan het zijn dat ie vastloopt bij 55 graden omdat dat te heet is? ik dacht zelf van niet, maar het lijkt er wel op. Wat is de normale temp van zo'n processor en wat kan ik er aan doen om 'm normaal te krijgen?

Graag tips :)
Thanks

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
55 graden is nog niet zo hoog, maar misschien dat die temp sensor het wel niet helemaal bij het rechte eind heeft, oftwel: de temp is hoger dan hij aangeeft. Mijn Athon TB1333 liep afgelopen zomer vast (ook tijdens Max Payne) toen ie volgens Motherboard Monitor 76 graden was >:) Ik heb nu wat case fans ingebouwd, de vcore wat verlaagd (1.84->1.76) en hij wordt max. ~55 graden. Dus misschien helpt het als je dat ook doet, want het kan best zijn dat je vcore standaard op 1.85v staat of zo, terwijl een Athlon TB eigenlijk maar 1.75 oid. nodig heeft op z'n standaard snelheid. (Die van mij loopt op 1400MHz, anders was 1.70 misschien wel genoeg.)

Verwijderd

Kan zeker aan de temp liggen. En je geeft het antwoord zelf al. Met kast open loopt hij niet vast.

Dus.. andere koeler of case fans

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Kan misschien aan de temperatur liggen, kijk is naar een goede airflow :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik MBProbe omdat ik toen Mbm niet kon downen.. Die zegt dat mijn vccp1 op 1.80 staat. Dat zal dusz wel die Vcore zijn. Moet ik die op 1.70 zetten? Ik heb een Athlon 1 Ghz die niet overgeclocked is of zow. Moet zeker in de bios ingesteld worden?! Thanks voor de tip. Ik zal ook ff naar andere koeling kijken!

Verwijderd

Misschien is het niet je CPU, maar door een gesloten kast wordt je geheugen en bv. agp-kaart, soundcard en al die shit opgewarmd, dus wordt onstabiel. Prop er een extra fan in die verse lucht erin blaast!
Pagina: 1