Laptops als server?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik zit zo te denken, als je een stapeltje laptops op elkaar zet, dichtgeklapt (als dit kan ivm hitte tenminste) dan heb je al een aardig server parkje. de voordelen zijn mijns inziens:
-laag stroom verbruik
-weinig ruimte nodig
-je hoeft hem niet zelf in elkaar te zetten

nadelen:
-als er iets kapot gaat heb je weinig kans dat je het kan repareren (scherm bijvoorbeeld of moederbord)
-duur t.o.v. gewone pc's
-minder snel dan high end server / pc.

heeft iemand er al eens aan gedacht om met laptops als server te werken?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik maak gebruik van een laptop als file server [voor PQ drivge image]. Er staar NT4 workstation op, waarmee ik gewoon als admin inlog op het netwerk
Ik heb diskettes waarmee ik een client pc opstart, die dan direct de laptop benaderen en hun image file op de client computer zetten

• The Gamblers
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:53
Lap top als server....

Heb ik nu een paar maanden en bevalt mij prima. Kan eigenlijk niet beter. Is lekker klein en zit in een hoek weggestopt. Pc Anywhere erop en nooit meer dat ding tevoorschijn halen 8-)

Console Guy

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Nog een voordeeltje: een laptop is over het algemeen een stuk stiller dan een gewone pc :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dit is het gedeelte van Advanced servers :D

Internet delen via een laptop en een paar GB opslaan wil best oke maar het verschil tussen een 4200 rpm laptop schijf een 15.000 rpm SCSI schijf merk je echt wel :P

Het is leuk om te proberen voor thuis maar verder heb je er geen ruk aan :)

Verwijderd

voordelen:
-laag stroom verbruik
-weinig ruimte nodig
1. Stroom boeit geen drol in de wereld die internet heet ;)
2. 1U Server neemt net zoveel ruimte in beslag
3. Iedere zichzelf respecterende computer boer kan er 1tje bouwen voor je, en anders pak je een Dell, Compaq of zo'n leuk Pulse syteempje
nadelen:
-als er iets kapot gaat heb je weinig kans dat je het kan repareren (scherm bijvoorbeeld of moederbord)
-duur t.o.v. gewone pc's
1a. Scherm? Who needs a scherm on a server? ;)
1b. Precies, en je wilt zo snel mogelijk terug online zijn dus zo'n ding opsturen voor RMA schiet niet op.
2. Prijs staat niet in verhouding tot de performance, duur is een relatief begrip.
3. You're o so true...

Dus je hebt lijkt mij meteen je eigen vraag beantwoord: Laptop als server? NEE! Overbodige opties, lage performance, gevoeligere, specifieke en afhankelijkere hardware, zeer lage troughput en prijs prestatie ronduit onaantrekkelijk. Met een 1U zelfbouw heb je voor een fractie van de prijs een iedere laptop aars trappend systeem mét reserver onderdelen.

Verwijderd

heb hier nog een laptop met dooie accu wie wil m kopen :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat kost ie en wat zijn de specs?

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 23:37 schreef rob van den broek het volgende:
heb hier nog een laptop met dooie accu wie wil m kopen :)
hey 't is hier geen markt plaats, ga ergens anders venten met je ouwe rommel ;)

Verwijderd

Toshiba Tecra 750, P1-233 MMX, 96Mb ram, 13.3" TFT, Svideo en composite tv out, 5Gb harddisk

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hoe wil je een laptop dan aansluiten op het netwerk als die voor server moet dienen? Mijn laptop heeft maar 1 netwerkaart :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Op vrijdag 14 december 2001 23:48 schreef geez het volgende:
Hoe wil je een laptop dan aansluiten op het netwerk als die voor server moet dienen? Mijn laptop heeft maar 1 netwerkaart :)
PCMCIA kaartje :P

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 23:48 schreef geez het volgende:
Je kunt toch 128 aparaten aansluiten op 1 USB poort? Er zijn 10/100Mbit NIC's voor USB dus je kunt er een 128 poorts switch van maken als je zou willen :D :D :D

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 22:57 schreef smvs het volgende:
ik zit zo te denken, als je een stapeltje laptops op elkaar zet, dichtgeklapt (als dit kan ivm hitte tenminste) dan heb je al een aardig server parkje. de voordelen zijn mijns inziens:
-laag stroom verbruik
-weinig ruimte nodig

nadelen:
-duur t.o.v. gewone pc's

heeft iemand er al eens aan gedacht om met laptops als server te werken?
Ik wil graag een laptop server met quad Xeon, 2Gb reg. ecc geheugen en 5 Scsi 15k disken in raid 5. >:) >:)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Op vrijdag 14 december 2001 23:49 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

PCMCIA kaartje :P
Ja duh! Dat snapt me ass zelfs :)

Ennuh voor de rest: la'ma :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ja je kan wel lachen maar af en toe kom je ze echt tegen op cruciale netwerkcentrale plaatsen.
Waar ik nu zit hadden ze ergens een laptop opgenomen die moest bridgen tussen een TR en een Ethernet segment. |:(

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 15 december 2001 00:47 schreef mr_a het volgende:
Waar ik nu zit hadden ze ergens een laptop opgenomen die moest bridgen tussen een TR en een Ethernet segment. |:(
Ach, als lap-middel kan het best een paar daagjes voldoen, maar langer dan dat zou ik het toch niet doen :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ANS is nit de goed plek iig voor dit draadje.
Ik twijfel eenbeetje waar die wel het beste kan.

Ik move 'm igg naar [forum=19]

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1