Toon posts:

IBM DTLA 307030, wel of niet dood ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een IBM DTLA 307030 die gemaakt is in july 2000. Vandaag kreeg ik tijdens het opstarten van win2k een gek getik, net alsof er badsectors opstaan. dus ik mijn hd opnieuw gepartitioneerd en geformateerd (met een win98 bootflop en onder FAT32) geen getik en geen gerammel. dus ik dacht, dan maar weer win2k installeren. nou tijdens het formateren naar ntsf krijg ik het getik weer terug op 51%. maar het formateren gaat gewoon door. dus ik nog eens formateren in ntfs, en weer getik bij 51% en hij ging ook gewoon weer door.
dit probleem heb ik wel eens eerder gehad, al in de eerste 2 weken dat ik het ding had, toen heb ik hem terug gebracht en zij zeiden toen dat de hd weer goed werkte toen hun hem teste, en heeft hij tot nu normaal gefunctioneerd en ik heb hem vaker geformatteerd

wat moet ik hiermee doen ? kan ik heb low-level formateren of is dan mij garantie weg? moet ik heb via RMA naar ibm opsturen ? want ik dacht dat er toch 3 jaar garantie opzat ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gister avond de Drive Fitness Test (DFT) van ibm gedaan, en er bleken dus bad-sectors erop te zitten . dat proggie vroeg me of ik ze wilde repareren, ja dus. ik DENK dat hij toen een lowlevel format heeft gedaan en daarna bleek de drive weer normaal te werken. ik heb toen win2k zonder eenige problemen kunnen installeren totdat ik toennet weer hetzelfde geluid hoorde.

Kan ik nou deze hdd opsturen met RMA of hoe zit dat ?? want volgens ibm heb ik 3 jaar garantie

Verwijderd

Yep RMA nummertje bij IBM aanvragen en opsturen die handel :)

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-04 18:03
Om een RMA aan te vragen heb je een resultaat-code van de Drive Fitness Test nodig dacht ik. Als ik jouw was, zou ik nog een keer die DFT draaien, en de resultaatcode opschrijven. Ik heb zelf (ook met een DTLA 307030) de DFT drie keer gedaan. De eerste twee keer heeft ie de bad-sectors gerepareerd, en de derde keer ging het (gelukkig) helemaal mis, en kreeg ik een melding dat de schijf echt defect was. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
wtf is dit??
Country and hard disk drive information entry > Warranty expired

Our records indicate that your warranty period has expired. If you believe that your hard disk drive is still within its warranty period, please contact an IBM Technical Support Center.
dit kreeg ik dus bij het invullen van de warrantie status op de site van IBM.

terweil hier staat:
Machine - IBM HDDs purchased from or supplied through an authorized IBM Distributor. The term "Machine" includes an IBM machine, its features, conversions, upgrades, elements, or accessories, or any combination of them. The term "Machine" does not include any software program, whether pre-loaded with the Machine, installed subsequently, or otherwise.

Warranty Period

Ultrastar Products - 5 years
Deskstar Products - 3 years
Travelstar Products - 3 years
Microdrive Products - 1 year
see http://www.ibm.com/storage/warranty for the warranty period for your particular product.

To obtain warranty service information for the Machine, contact the appropriate IBM Call Center.
toch maar es een mailtje naar die gasten sturen

Verwijderd

Heeft iemand ook telefoon van IBM waar je kan bellen voor RMA enzo?

Groet

Verwijderd

Hmm, mijn IBM DTLA 307030 is 2 weken geleden ook overleden.
Zelfde symptomen, was uit september 2000..
Via dezelfde procedure een RMA aangevraagd, HD opgestuurd en gisteren via UPS weer teruggekregen....

Heb je wel het goede serienummer van de HD overgenomen toen je het RMA request formulier invulde ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 00:01 schreef mistered het volgende:
Hmm, mijn IBM DTLA 307030 is 2 weken geleden ook overleden.
Zelfde symptomen, was uit september 2000..
Via dezelfde procedure een RMA aangevraagd, HD opgestuurd en gisteren via UPS weer teruggekregen....

Heb je wel het goede serienummer van de HD overgenomen toen je het RMA request formulier invulde ?
yepz... alles klopt, ik heb het zelfs nog en paar keer geprobeerd
Pagina: 1