Toon posts:

TNT2 performance drop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ff mijn hart luchten :)

Ik heb dus een tnt2 m64 pci ..ik weet dat dat ding een baggere performance geeft maar aangezien ik alleen quake2 speelde was het voldoende (40 fps op 800x600). Op een dag toen ik op een ctf-server aan het spelen was kreeg ik opeens veel pl (groene gedeelte bij netgraph:P) en het boeltje haperde erg. Ik dacht eerst dat het aan mijn connectie lag maar toen ik gewoon een eigen server opzette en speelde kreeg ik spontaan pl als ik in grote ruimtes kwam enzo. Omdat ik die computer voor het quake2'en gebruik heb ik hem geformat en winxp erop gezet. Nog steeds hetzelfde probleem. Alle partities gewist, nieuwe gemaakt win98 erop gezet en nog steeds hetzelfde probleem. Als ik een timedemo draai haal ik ongeveer 40 fps (wat ik eerst ook had dus) maar nog steeds dat gehaper. Ik gebruik de detonator 10.80 drivers omdat die altijd het snelst waren op mijn systeem. Ik heb de nieuwe serie drivers geprobeerd, de oude, maar nog steeds hetzelfde probleem. Als ik mijn kaartje overclock daalt de pl een beetje maar het is nog steeds hinderlijk. Wat mij ook opvalt is dat ik niet meer met nvmax mijn vidkaartje kan overclocken en dat op elke startup laten onthouden. Ik heb em ook in een andere pci-slot geprikt maar nog steeds pl. Hierbij de specs:

Celeron 400
128 mb ram Samsung pc100
Seagate 40 gig hdd
tnt2 m64 pci
kpn mxstream basic

Ik ben ten einde raad. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want ik ben nu zo kwaad dat ik die systeem uit mijn raam kan flikkeren. Ik wil mijn oude q2 terug :'( Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Tjah, wat kan ik hierop zeggen...
Heb (helaas) zelf ook een TNT2 (met een viperV770 eromheen)
En die ben ik goed zat :P Heb daarom ook maar een ATi Radeon 8500 Retail besteld :)

ik weet niet of je Q2 wil blijven spelen, maar
je kunt voor relatief weinig geld een nieuwe kaart kopen, iets van een Geforce 2 MX400 ofzow...

K'heb'r verder geen oplossing voor...

Suc6 d'rmee :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Ik weet in ieder geval dat de TNT2 chips in Windows 98 het snelst werken met detonator 3.68. Ik ben zelf wel erg beniewd welke drivers het snelste zijn in Windows 2000. Dus does anyone knows.........