Wedstrijd Indeler

Pagina: 1
Acties:

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zoek een proggramma waar je een getal kan invoeren, bv 4 en dat hij dan dit weer geeft
1-4
2-3
3-1
4-2
hij moet tot minimaal 20 kunnen berekenen,
ze mogen niet na elkaar komen dus
1-2
1-3
1-4
en ze mogen ook niet dubbel
2-1 / 1-2
3-1 / 1-3
4-1 / 1-4

Weet iemand zon programma ? of kan iemand dit maken ?

Verwijderd

Probeer M$Excel...

• SaURoN
  • Niet online
Daar krijg ik het niet goed achter elkaar, want bv nr 4 wil niet 3x achter elkaar spelen, krijg ze niet in een goede volgorde als er 20 man mee doet :(

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:10
is vast wel te doen met Javascript en html met loop nog iets, kweet niet precies hoe, lijkt me beter om een move naar W&G

• SaURoN
  • Niet online
^^^^^^^^^

Kick
Iemand een ideetje ?

Verwijderd

Nee nog niet maar ben al een beetje bezig om een script te maken in Visual Basic om dan zo'n indeling te kunnen maken maar is niet simpel om te doen ik moet eerst weten hoe je alle mogelijkheden krijgt :) Hopelijk lukt het me wel anders zeg ik alvast: ik heb het geprobeerd ;)

• SaURoN
  • Niet online
Ik hoop dat het je lukt :) Het is niet zo makkelijk en ik kan er oo geen proggie voor vinden. Het is dus een soort wedstrijd schema waar iedereen tegenelkaar speelt , maar niet dubbel 3-2 / 2-3 en ook niet snel achterelkaar .
Ik krijg hem met php niet goed aan het werk , ben er ook niet zo goed in :D

• SaURoN
  • Niet online
^^^^^^^^^^^^
Kickje

Er zijn vast wel luitjes die een idee hebben of er zon proggie is ofzo :?

Kom op :)

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het om een eenmalige indeling gaat zou ik even bij een sportbond (KNVB?) vragen naar standaard kompetitieschema's. Die hebben ze vast wel, want ze moeten immers ieder jaar de kompetities indelen.

• SaURoN
  • Niet online
Heb ze gemailt maar ze hebben niks :|

Weet er nou niemand wat !?!?!?!?!?!?!!? :( :(

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 11:47
Sorry dat ik dit topic Kick. Maar ik heb mezelf het l*pl*zerus gezocht naar de informatie hiervoor. De filosofie is eigenlijk makkelijk:
Stel je hebt 6 partijen die het tegenelkaar moeten opnemen, je schema ziet er dan alsvolgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ronde 1:
1 - 6
2 - 5
3 - 4
Ronde 2:
1 - 5
6 - 4
2 - 3

Wat je moet doen is in de linker kolom oplopend de nummers zetten en de rechter kolom aflopend neerzetten (uiteraard is het aantal wedstrijden per ronde het aantal ploegen/2). Vervolgens draai je de cijfers tegen de klok in of met de klok mee, behalve 1 (in dit geval de 1). Dit doe je voor het totaal aantal ronden (aantal ploegen - 1) en je hebt een halve competitie.

Ik heb het eea succesvol geimplementeerd in een toernooiplannertje.
meer informatie
Pagina: 1