Toon posts:

Surfen op IP niet op naam !?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een eenvoudig netwerk thuis staan; 1 server & een client waar ik voorheen probleemloos m.b.v. ICS kon surfen op beiden.

Nu (om een of andere rede) kan ik op de client NIET meer surfen op adres namen. Als ik echter het IP adres van Chello in mijn adresbalk toets dan kan ik de pagina weer wel weergeven(cache is geleegd). Andere IP's heb ik geprobeerd inclusief GoT maar da lukt nie. Conclusie kan surfen op IP die zich bevinden in een beperkt domein. Als ik van dat zelfde IP de naam intoets(www.chllo.nl dus) dan zegt IE: "kan zoekpagina niet weergeven". Met andere woorden de DNS kan die freakin namen niet opzetten. Op de server gaat dat veilloos; het probleem is dus niet bij chello maar in mijn netwerk.

ps: heb in de IE wizard alle mogelijkheden geprobeerd, zoals proxy wel/niet automatisch verkrijgen.

Wie kan mij helpen :?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

DNS-probleempje?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 22:14 schreef Ferdo het volgende:
DNS-probleempje?
"Met andere woorden de DNS kan die freakin namen niet opzetten. Op de server gaat dat veilloos; het probleem is dus niet bij chello maar in mijn netwerk."

thx maar,
Zover was het dus duidelijk maar hoe kan ik dat oplossen suggestties ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer eens op de client wel een dynIP te houden maar je DNS zelf op te geven..

Doe ik hier ook, als ik de DNS van Chello weer eens niet kan vertrouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar deze stond volgens mij al op dat IP.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:22

Predator

Suffers from split brain

Staat op die andere pc als dns server het lokale netwerk IP van je server ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

jep , dat is dus overduidelijk DNS probleem.
oplossing, pleur al je netwerkonderdelen eruit bij je server. install >>>> ALLEEN !! chello-kaart en tcp/ip !! <<<<<<< (belangrijk) en probeer op server of alles weer werkt. is dat ok > ICS weer aan, niet ok > reinstall nic of format c:

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 15 december 2001 17:09 schreef psychic het volgende:
oplossing, pleur al je netwerkonderdelen eruit bij je server. install >>>> ALLEEN !! chello-kaart en tcp/ip !! <<<<<<< (belangrijk) en probeer op server of alles weer werkt. is dat ok > ICS weer aan, niet ok > reinstall nic of format c:
LMAO
jij werkt zeker op een helpdesk

wat een help zeg |:(
ken jij uberhaupt wel iets van netwerken ?

format c: -> :r
Nic of TCP/IP herinstalleren maakt geen moer uit: ooit al van het OSI-model gehoord ? nee zekers

Andere nic's eruithalen :? erm het gaat hier om een DNS probleem niet om een hardware conflict (I/O,IRQ)
wederom best eens OSI model gaan bekijken
je zou best es opzoeken en kijken op welke laag DNS staat.

Als je nix degelijk kan zeggen en alleen crap zoals "format c:" post dan NIET aub.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 00:34 schreef BackSlash32 het volgende:
Probeer eens op de client wel een dynIP te houden maar je DNS zelf op te geven..

Doe ik hier ook, als ik de DNS van Chello weer eens niet kan vertrouwen.
Heb dat reeds geprobeerd zonder positief resultaat.
Op zaterdag 15 december 2001 11:04 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Staat op die andere pc als dns server het lokale netwerk IP van je server ?
Nee; als je bedoelt of ik als DNS voor mijn client het IP van mijn server gebruik.
Op zaterdag 15 december 2001 17:09 schreef psychic het volgende:
Op de server werkt alles nog steeds al goed(altyd al) en in de huidige configuratie heeft het altyd goed gewerkt. Een format C'tje gaat te ver.

Ik snap er nu echt de ballen van, het heeft gewoon gewerkt :(

Pr3d4t0r,
kun je de vraag aub relativeren.
THX

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is je client win98 ?
ping <hostname> ==> onbekende host ?

ja probeer dit dan eens:
Regedit ==> zoeken naar winsock2
Alle sleutels uit het register halen met winsock2
Reboot
NIC verwijderen
Reboot
NIC wordt door windows herkend en geinstallerd
En het moet weer werken....

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:10 schreef Wilson_Fisk het volgende:
Op de server werkt alles nog steeds al goed(altyd al) en in de huidige configuratie heeft het altyd goed gewerkt. Een format C'tje gaat te ver.

Ik snap er nu echt de ballen van, het heeft gewoon gewerkt :(

Pr3d4t0r,
kun je de vraag aub relativeren.
THX
Ja dat is dus dik een probleem met ICS,
doe maar eens alle netwerkonderdelen opnieuw installen en daarna ICS weer installen, moet je eens zien dat het weer gaat werken..... en ik spreek uit ervaring 8-)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
aangezien ik dit probleem ook vaak heb gehad, weet ik de oplossing:

gebruik een linux router!

Ik gebruik voor mijn 3 clients een 486 routertje met freesco erop, die ook als DNS server werkt. Elke hostnaam die hij tegenkomt, slaat ie op en kun je dus rustig doorsurfen als de dns van chello er voor de zoveelste keer weer es uitligt. (DHCP ligt er ook nog wel eens uit, als dat gebeurt geeft freesco gewoon het ipadres aan de kaart die hij voor het laatst had, werkt perfect!)

Verwijderd

Topicstarter
PolarBear,

Allebij win2K
Op zaterdag 15 december 2001 22:18 schreef psychic het volgende:

[..]

Ja dat is dus dik een probleem met ICS,
doe maar eens alle netwerkonderdelen opnieuw installen en daarna ICS weer installen, moet je eens zien dat het weer gaat werken..... en ik spreek uit ervaring 8-)
Ok ga het proberen.

Verwijderd

Op zaterdag 15 december 2001 22:19 schreef -OverSoft- het volgende:
aangezien ik dit probleem ook vaak heb gehad, weet ik de oplossing:

gebruik een linux router!

Ik gebruik voor mijn 3 clients een 486 routertje met freesco erop, die ook als DNS server werkt. Elke hostnaam die hij tegenkomt, slaat ie op en kun je dus rustig doorsurfen als de dns van chello er voor de zoveelste keer weer es uitligt. (DHCP ligt er ook nog wel eens uit, als dat gebeurt geeft freesco gewoon het ipadres aan de kaart die hij voor het laatst had, werkt perfect!)
jep DNS caching roeleert, maar de DNS is echt heel zelden down. ook bij hem is er geen probleem, want op server kan hij gewoon inetten, oftewel dns ok.

desondanks is het slim om je DNS te "cache" zoals freesco doet. scheelt weer wat seconden met opzoeken van hostname.

DHCP ligt ook heus niet zo vaak plat... er zijn afgelopen weken wel problemen geweest, behoorlijk domme fouten zelf. daar zal ik verder ook maar niet op ingaan :)
alles staat nu iig weer goed te werken en iedereen is overgezet naar de nieuwe dhcp servers en dit gaat nu allemaal prima.

99,9% van de tijd als er een dhcp/dns probleem is ligt dat bij de persoon zelf... dhcp/dns servers zijn echt zelden down.

wat jij aanraadt (freesco) is zeker een goede oplossing, zolang het maar geen ICS is.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb inderdaad gemerkt, dat de laatste tijd de problemen weg zijn (op gisteravond na, waar heel omgeving eindhoven niet kon browsen (hoewel icq wel werkte :?)), maar anyway, freesco werkt heel goed, en dat cachen is zeker een uitkomst!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Gebruik gewoon winroute pro
runt gewoon in win2k als service

kan ook dns caching

Verwijderd

Topicstarter
Hmm nu doet ie geen ene fuck meer, ik krijg er echt een punthoofd van :(

Maar goed die "gratis sisco router" zou inderdaad een goeie uitkomst zijn maar de reden dat ik dat niet heb gedaan is omdat ik maar 2 comps heb waarvan de server het meeste aan staat omdat ik daar mee werk. Daarom heb ik van die andere een client gemaakt omdat die minder gebruikt wordt. Als ik nog een comp zou gebruiken dan zou ik het wel doen. Anyway bedankt voor de suggestie.

Ik denk dat ik het maar ga proberen met Winroute...

Verwijderd

Topicstarter
"Ik denk dat ik het maar ga proberen met Winroute..."

Geprobeerd en eraf geknikkerd; winroute wijzigd instellingen van de server zonder iets te vragen daarover.
Install reboot ->DNS, Gateways zijn bijv in IPCONFIG verdwenen.

Flikker dat er weer af en gooi Sygate erop:
Server werkt weer kan op de Clients alle sites/servers pingen zowel op IP & hun "namen", iets wat voorheen niet kon.

enige probleem nu wat ik moet oplossen is die freakin IE browser die geen paginas wil weergeven(client).

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 december 2001 03:46 schreef Wilson_Fisk het volgende:
"Ik denk dat ik het maar ga proberen met Winroute..."

Geprobeerd en eraf geknikkerd; winroute wijzigd instellingen van de server zonder iets te vragen daarover.
Install reboot ->DNS, Gateways zijn bijv in IPCONFIG verdwenen.

Flikker dat er weer af en gooi Sygate erop:
Server werkt weer kan op de Clients alle sites/servers pingen zowel op IP & hun "namen", iets wat voorheen niet kon.

enige probleem nu wat ik moet oplossen is die freakin IE browser die geen paginas wil weergeven(client).
Winroute veranderd daar normaal nix aan hoor, heb je alles wel juist geconfigureerd ?
local dns server aan gezet... NAT op juiste NIC geactiveerd

Verwijderd

Topicstarter
Beide, ik vond het ook vreemd want meteen al na de installtie was alles al omgegooid :r
Heb handmatig toen geprobeerd te verbeteren maar dat lukte niet. Op de client niet surfen oke maar dan ook de server om zeep helpen liever niet |:(
Dan maar geprobeerd met Syagete (lukte wel), client kan internet op maar de browsers werken nog steeds niet <zucht>

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Je hebt toch wel exclude this computer from NAT aangevinkt ?

Je gaat toch geen NAT toepassen op een pc die zelf direct op internet kan :)

en op je clients vul je dan als gateway & dns server het ip van je pc met internet connectie in

Verwijderd

Topicstarter
Zou heel goed kunnen, ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Het werkt in de huidige configuratie met Sygate wel maar browsen kan niet ...damn dus internet sharen is nu operationeel. Config van de browser zelf zijn maar 4/5 opties die ik al herhaaldelijk heb gechecked. Suggesties waarmee ik de browser aan de praat kan krijgen zijn welkom. Ik irriteer me echt aan die klote zooi, vooral omdat ik geen enkele shit heb gewijzigd...

Verwijderd

Als je op je "server" ICS gebruikt, dienen je andere machine DHCP clients te zijn. Heb je dat gecontroleerd?

Als je dan op een client ipconfig/all doet, moet je als DNS server hetzelfde krijgen als de default gateway. Klpt dit?

Hans

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 17 december 2001 22:25 schreef abreemjathuis het volgende:
Als je op je "server" ICS gebruikt, dienen je andere machine DHCP clients te zijn. Heb je dat gecontroleerd?

Als je dan op een client ipconfig/all doet, moet je als DNS server hetzelfde krijgen als de default gateway. Klpt dit?

Hans
Ja dan moet ie normaal via dhcp gateway & dns server krijgen.
Je kan ook ff opnieuw vragen met:
ipconfig /renew

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor jullie reacties maar inderdaad stond op de client al de DNS server hetzelfde als de default gateway....

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 22:13 schreef Wilson_Fisk het volgende:(www.chllo.nl dus) dan zegt IE: "kan zoekpagina niet weergeven".
Die werkt bij mij ook niet .. >:)

Verwijderd

Topicstarter
...yep maar je begrijpt wat ik bedoel
Pagina: 1