[verwijderd]
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:42 . Reden: strookt niet meer met huidige overtuiging ]
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:42 . Reden: strookt niet meer met huidige overtuiging ]
Si vis pacem, para bellum
[ Voor 179% gewijzigd door Lars The 18th op 25-03-2006 20:16 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:42 . Reden: strookt niet meer met huidige overtuiging ]
In de middel-eeuwen werdt het symbool toch echt voor zwarte magie gebruikt. Waarschijnlijk omdat in het boek openbaringen (laatste boek van de bijbelOp vrijdag 14 december 2001 22:36 schreef cruzlee het volgende:
luister soccobus, 'the satanic bible' van La Vey (een alom gerespecteerd werk onder heksen satanisten en occultisten) heeft een pentagram op de kaft.
Mja jij brengt een nuancering aan tussen zwarte magie en satanisme als ik je goed begrijp... Volgens mij is dat gewoon één pot nat (en daarnaast ook nog eens verwerpelijke nonsens).Op vrijdag 14 december 2001 22:28 schreef Soccubus het volgende:
Het pentagram (5 puntige Satans ster) heeft niets met satanisme te maken, het is een figuur (net zoals de davidsster ook wordt gebruikt) om magie op te roepen, in het geval van het pentagram is het zwarte magie in in het geval van het hexagram is het witte magie
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
YupOp vrijdag 14 december 2001 22:19 schreef Mohy het volgende:
Mensen kunnen niet leven zonder vijanden. Als er geen oorlog is (en men dus geen vijand heeft) gaat men op zoek naar een vijand. De VS zijn hier een mooi voorbeeld van (golfoorlog) maar denk vooral maar aan aliens. Of ze bestaan laat ik in het midden, maar de verhalen werden alsmaar hardnekkiger naarmate er langer vrede was. Nu is er weer oorlog en de verhalen over deze aliens verstommen en je krijgt weer "wargames"
Zo ook denk ik dus in games. Om een spel realistisch te houden en commercieel zoekt men dus een vijand. En de aloude vijand is.....De duivel met al zijn aanhang en aanbidders. Ik denk dat daar vooral dit fenomeen vandaan komt. Want als je een land neemt zit je politiek mis, als je aliens neemt zit met je realiteit in de knoop (En neem realiteit vooral met een korrel....nee, kilo zout)
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Waarom is ALLES wat onze gedachten te boven gaat nonsensOp vrijdag 14 december 2001 22:48 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
Mja jij brengt een nuancering aan tussen zwarte magie en satanisme als ik je goed begrijp... Volgens mij is dat gewoon één pot nat (en daarnaast ook nog eens verwerpelijke nonsens).
Anton la Vey is met name niet alom gerespecteerd onder 'occultisten', maar dat terzijde.een alom gerespecteerd werk
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:43 . Reden: strookt niet met huidige overtuiging ]
Waar leg je de link dat occultisme met slechtheid verwand isOp vrijdag 14 december 2001 23:10 schreef cruzlee het volgende:
ok, lord deamon. Dat is idd een kwestie van mening. Ik vind occultisme redelijk verwant met slechtheid.
Verder: occult is inderdaad een bredere term en misschien had ik het subject satanisme in spellen moeten noemen. Makes no difference. Ik vroeg om een verklaring van het feit dat het zo VEEL voorkomt. Dat het voorkomt zou niet gek zijn, maar de mate waarin is opvallend imho.
Ik had een vraag, waarom worden demonen altijd met kwaad vergeleken en engellen met goed, de grootste engel is een kwaadaardigge engel met de naam Lucifer (wie kent hem nietOp vrijdag 14 december 2001 23:23 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik vind occultisme redelijk verwant met onzin, maar niet met slechtheid.
Maar vooruit - ik denk dat veel spellen de standaard ditochomie tussen goed en kwaad willen creeeren. Dit gaat natuurlijk het gemakkelijkst als je het kwaad dan ook alle attributen geeft die daarmee worden geassocieerd: ondoden, duivels, demonen, bloederige riten, dood, whatever.
Verwijderd
Een demon is een gevallen engel.Op vrijdag 14 december 2001 23:26 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Ik had een vraag, waarom worden demonen altijd met kwaad vergeleken en engellen met goed, de grootste engel is een kwaadaardigge engel met de naam Lucifer (wie kent hem niet) hiermee wil ik gewoon zeggen dat demonen ook wel eens goedaardig kunnen zien
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:43 . Reden: strookt niet met huidige overtuiging ]
Kweet het niet, kweet het niet, volgens mij is het zo dat er geen absolute goedheid en absolute kwaatheid bestaat, alles probeerd te overleven en dat kan tenkoste van anderen gaan, tja dat denk ik en wie ben ik nouOp vrijdag 14 december 2001 23:34 schreef gamer2001 het volgende:
[..]
Een demon is een gevallen engel.
Satan viel met heeeeel veel andere engelen(werd slecht)
Dus satan(lucifer) is ook een demon.
Maar volgens openbaringen is magie 'slecht' maar wat is magie, in vroeger tijd was magie toch voornamelijk van het éne matriaal een ander matriaal maken, is wat we tegenwoordig met de wetenschap doen niet precies het zelfde.Op vrijdag 14 december 2001 23:37 schreef cruzlee het volgende:
de link tussen occultisme en slechtheid is satanisme.
Satanisme is m.i. het summum van occultisme. Satan is slecht, dus satanisme is fascinatie met het slechte.
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
Daar komt bij groen bloed is minder erg dan rood bloedOp vrijdag 14 december 2001 23:56 schreef Nibble het volgende:
programmeurs hebben altijd een glitch, ik zie het zelf en in mijn omgeving. Een beetje twisted is leuk, tot op zekere hoogte.
En of dat nu met satanische symbolen gaat (good old DOOM) of met wandelende lijken(Resident Evil) of cyborgs(RTCW), het blijft cool. Een vijand die eruit ziet als een nicht die je dreigt een ladder in je panty te krabben kan wel agressie uitlokken, maar is niet evil genoeg voor een enemy.
Verwijderd
* Nibble gaat NU in zijn boeken zoeken...Op zaterdag 15 december 2001 00:04 schreef real_raichu70 het volgende:
Demonen zijn niet noodzakelijk gevallen Engelen . Dark Wicca heeft ook een ritueel waarin een mens een opwaardering naar demoon ondergaat ...
Update, nah, niets voor mij. Beetje bloederig allemaal.Op zaterdag 15 december 2001 00:13 schreef Nibble het volgende:
[..]
* Nibble gaat NU in zijn boeken zoeken...
Dat zeg ik niet.Op vrijdag 14 december 2001 22:51 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Waarom is ALLES wat onze gedachten te boven gaat nonsens
Nog niet zolang geleden was het volgens veel mensen onmogelijk om op de maan te landen, en kijk nu men spreekt al over een reis naar mars
Verwijderd
ditochomie is strijdOp vrijdag 14 december 2001 23:23 schreef Lord Daemon het volgende:
Maar vooruit - ik denk dat veel spellen de standaard ditochomie tussen goed en kwaad willen creeeren. Dit gaat natuurlijk het gemakkelijkst als je het kwaad dan ook alle attributen geeft die daarmee worden geassocieerd: ondoden, duivels, demonen, bloederige riten, dood, whatever.
Ik wil nu even een stelling geven als dat kan, Als er geen kwaad is bestaat goed ook niet. Denk daar maar eens over na (ik ben geen satanist als dat uit deze stelling zou blijkenOp zaterdag 15 december 2001 00:49 schreef Captain Pervert het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Het gaat er niet om dat het onze gedahten te boven gaat, het gaat me erom dat het fout is. Satan is stout. Satanisme is evil. Vies en eng. Waarom zou je je bezig houden met contacten leggen met demonen etc.? Lijkt me tamelijk onzinnig.
Verwijderd
Het valt mij ook op dat er zoveel bovennatuurlijke crap in heel veel computerspelletjes voorkomt. Zie ik op tv een computerspel wat er grafisch goed uit ziet en dat me wel leuk lijkt, verpesten ze het met al die demonen en heksen. Ik snap niet waar dat vandaan komt, want in films heb je dat veel minder.Op vrijdag 14 december 2001 22:11 schreef cruzlee het volgende:
Wat ik me afvraag is: hoe komt het dat een heel groot deel van alle spellen occulte invloeden bevatten.
We begeven ons nu op een zeer abstract niveau, maar dat goed en kwaad bestaan, bestrijd ik ook niet. Ik had het over "bezig houden met", of liever: "bezigen". Ik heb het over lui in zwarte kleding met pentagrammen om hun nek. Satanisme etc. Dat vind ik belachelijk, en daar doelde ik op.Op zaterdag 15 december 2001 01:12 schreef Soccubus het volgende:
[..]
Ik wil nu even een stelling geven als dat kan, Als er geen kwaad is bestaat goed ook niet. Denk daar maar eens over na (ik ben geen satanist als dat uit deze stelling zou blijken)
Wel in een RPG hoor, dan is het errug lachuh, vooral als je hem kunt slachtenOp zaterdag 15 december 2001 01:14 schreef trinity het volgende:
[..]
Het valt mij ook op dat er zoveel bovennatuurlijke crap in heel veel computerspelletjes voorkomt. Zie ik op tv een computerspel wat er grafisch goed uit ziet en dat me wel leuk lijkt, verpesten ze het met al die demonen en heksen. Ik snap niet waar dat vandaan komt, want in films heb je dat veel minder.
Het zou misschien over een tijdje wel over kunnen gaan naarmate de computerspellen geavanceerder worden en het belangrijker wordt om een spel zo echt mogelijk te laten overkomen. Als het zo realistisch mogelijk moet zijn moet je natuurlijk niet aan komen zetten met de een of andere demon die achter je aan zit.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:41 . Reden: strookt niet meer met huidige overtuiging ]
Op zaterdag 15 december 2001 03:18 schreef cruzlee het volgende:
Ik ben christen.
Dat is niet echt met elkaar verenigbaar.het begon allemaal met een explosie van niks
Nou moet je hem niet aan zijn geloof gaan laten twijfelen. Want hij heeft zojuist verteld dat hij niet in god geloofd, alleen heeft ie het niet door.Op zaterdag 15 december 2001 06:40 schreef Captain Pervert het volgende:
By the way
[..]
[..]
Dat is niet echt met elkaar verenigbaar.
Is dit niet een soort van spam?Op zaterdag 15 december 2001 03:18 schreef cruzlee het volgende:
Wil je God wel tegen komen, wend je dan tot Jezus. Maakt niet uit hoe.
Verwijderd
ik wilde net zeggen, volgens mij is dit topic deels verkeerd geplaatstOp zaterdag 15 december 2001 02:34 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Heel w&l wordt naar dit topic getrokken
Uh nee, ik bedoel dan ook dichotomie, tweedeling, sorry voor deze spelfout.ditochomie is strijd
kon niks in Van Dale vinden...
Uh, nee. Satanisme is, in zijn moderne vorm, een occultistische stroming die niet doet aan verering van het kwaad maar sterk de nadruk legt op individualiteit (ook van moraal).Satanisme is evil.
De opvatting dat de wereld het strijdtoneel is tussen goed en kwaad, die overigens voor het eerst werd geformuleerd door de perzische wijsgeer Zarathoestra en pas later in het Christendom werd ge-incorporeerd (in het OT zal je hier niets van terugvinden, om maar iets te noemen - zie Job, waar God en de duivel gebroederlijk met elkaar omgaan - nu is Job waarschijnlijk geen Joods boek, maar dat terzijde), is nu juist de opvatting die er nu voor zorgt dat er zoveel 'occulte' zaken voorkomen in computerspellen. Juist omdat de makers daarvan proberen deze strijd in hun spellen in te bouwen, door de speler het goede te laten zijn dat het kwade (duivels, gedrochten, ondoden, whatever) moet vernietigen, komen er zoveel dingen in spellen voor die geassocieerd worden met het kwaad. Soms draait een spel dat om, en is de speler het kwade die het goede moet vernietigen, maar waar het uit voort komt blijft hetzelfde: uit de in essentie christelijke tweedeling tussen goed en kwaad - uit het idee dat de hele wereld bepaald wordt door de moraal. Zeggen dat het anti-christelijk is lijkt me dus een zeer zinloze these; wat we hier zien is een effect van het christendom, ook als het niet meer helemaal binnen het christendom past.Ik zie overal om mij heen de misvatting leven dat deze wereld een plaats is waar zoveel mogelijk plezier gehaald moet worden. Ik zelf zie dat nu anders. Deze wereld is een strijdtoneel van satan en God, die door Jezus mensen de mogelijkheid geeft om te ontsnappen aan de onderdrukker/verblinder.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:42 . Reden: strookt niet met huidige overtuiging ]
Done.Op zondag 16 december 2001 02:17 schreef cruzlee het volgende:
Over verplaatsing: Voor beide groepen is nu wat te zeggen. De kern van de discussie is nu idd. W&L.
Als jij goede argumenten tegen de Big Bang theorie hebt mag je ze aandragen. Maar zorg er dan wel voor dat je iets begrijpt van quantumfluctuaties en onzekerheidsprincipes, want anders is het bij voorbaat nogal zinloos.Over mijn tagline: die is sarcastisch bedoeld. Think about it....
Hoe kan ik uit dit topic afleiden dat er 'meer is?Als je oplet zie je om je heen dat er iets niet klopt (zie topic), dat er meer is.
Hoe kan je Jezus iets oprecht vragen als je niet gelooft dat hij leeft? Dan kan het niet oprecht zijn - conclusie: je kan alleen iets oprecht aan Jezus vragen als je al oprecht in Jezus gelooft. En ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik kan niet zomaar iets gaan geloven zonder goede redenen daarvoor.Ik weet nu dat het het waar is dat de wereld waarin ik leefde en jij nu nog leeft een dimensie mist. Ik kan je echter niet bekeren. Dat moet God doen. Wel kan ik je twee pillen aanbieden:
de blauwe - ignorance is bliss......
de rode - Jezus oprecht vragen om je ogen te openen
Hey hey, ik weet niet wat je uit mijn woorden opmaakt, maar dat is wel het laatste wat ik wil hoor, ik vind jouw standpunt heel interessant en ik respecteer het.Op zondag 16 december 2001 02:17 schreef cruzlee het volgende:
Over onvolwassenheid: Ik begrijp dat je het zo ziet. Begrijp jij dat ik het omgekeerde zie? Zinloos om te zeggen dus, tenzij je wilt kwetsen en dat willen we niet. Mocht je me trouwens wel willen kwetsen, ga je gang. Doe dat dan echter wel op mijn icq nummer en niet in deze groep.
Verwijderd
Waarom zou een fascinatie voor occulte zaken ongezond zijn? Zelfs als het 'slecht' zou zijn om occultisme aan te hangen, waarom is dan de FASCINATIE ervoor slecht?Op vrijdag 14 december 2001 22:11 schreef cruzlee het volgende:
2) Het is begonnen als gimmick, maar verworden tot een ongezonde fascinatie met occulte zaken en slechtheid.
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 12:44 . Reden: strookt niet met huidige overtuiging ]
Ik vermoed dat je je nooit echt verdiept hebt in kosmologie - en ook niet in hoe de wetenschappelijke gemeeschpa te werk gaat. Als er geen goede argumenten voor de Big Bang theorie waren was hij nooit ontstaan, en zou hij zeker nooit geaccepteerd zijn. De BB heeft de gevestigde 'Steady State'-theorieen alleen kunnen 'verslaan' doordat hij zo overtuigend bewezen kan worden.Als jij een goed argument voor de bigbang theorie zult willen vinden zul je minstens zoveel moeten weten als al die andere wetenschappers die dit niet gelukt is bij elkaar.
Verwijderd
En hoe weet je zo zeker dat dit komt door een oppermachtig wezen wat jij God noemt? Hoe weet je niet dat dit komt door de duivel, die jou zag zoeken en dacht: "Ik ga die gast voor de gek houden"?Nog een keer alles op een rijtje:
-God heeft beloofd dat Hij beloont wie hem oprecht zoeken.
-Ik vertel je dat ik heb ervaren dat dit waar is.
-Ik raad je sterk aan het ook te doen.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Well saidOp zondag 16 december 2001 21:54 schreef Gul'Dan het volgende:
En hoe weet je zo zeker dat dit komt door een oppermachtig wezen wat jij God noemt? Hoe weet je niet dat dit komt door de duivel, die jou zag zoeken en dacht: "Ik ga die gast voor de gek houden"?
Of misschien was het wel je onderbewustzijn dat hiervoor gezorgd heeft en heb jij het opgevat als een daad van God.
Dus jij weet hoe God eruit ziet? Dat is knap, waar komt dat ineens vandaan? Er bestaat geen enkele afbeelding van God, aangezien Hij alles belichaamt wat is en niet is, dus het is onmogelijk om je voor te stellen hoe God eruit ziet.Wat ik altijd zo vreemd vind is dat mensen die in God geloven zeker weten dat hij bestaat. Dat kan je toch niet zeker weten? Hoe kan je het weten zonder hem zelf gezien te hebben?
Omdat je ook voor jezelf kan bepalen in wat voor psychische staat je verkeert.En hoe weet je dat je niet gek bent als je hem zelf hebt gezien, dat het gewoon een beeld was dat opgeroepen was door je eigen geest? Als je hem tegen je hoort praten, hoe weet je dan zeker dat je niet schizofreen bent? Hoe weet je dan zeker dat je geen andere persoonlijkheid hebt die zich voordoet als een god?
En hoe kunnen die mensen dat wetenDe enige mensen die je kunnen vertellen dat er zoiets bestaat als een god, zijn de mensen die hem gezien hebben.
Joh.Daar zijn nog wel een paar problemen. Mensen kunnen liegen.
Dat vat ik nooit, ik zie God dagelijks in alles wat hier om me heen is, en ik zou niet eens een heilige willen worden. Wat is het nut ervan? Waarom zou ieder weldenkend mens een heilige willen worden? Iedereen is heilig; ieder leven is evenveel waard, alleen niet iedereen gaat er even zorgvuldig mee om.Iemand kan gewoon zeggen dat hij God gezien heeft, en dan kan hij of onder psychiatrische behandeling worden gesteld als hij het zich heeft ingebeeld, of hij heeft gelogen, of hij heeft daadwerkelijk God gezien en wordt tot heilige verklaard.
Zonder sleutel komt je nergens.De enige personen die zeker weten of er leven is na de dood, zijn de mensen die dood zijn, en daar kun je het zo moeilijk aan vragen.
Eindelijk eens iemand die ook weet wat Satanisme is.Verder valt het me op dat de meningen van de meeste mensen (okee, dit is eigenlijk een generalisatie) heel oppervlakkig kijken naar andere meningen. Voorbeeld: jij zegt dat satanisme het vereren van de duivel is. Fout. Dit is het beeld wat de christelijke kerk van het satanisme heeft. Het satanisme is een levensovertuiging (godsdienst zeggen zou voor een satanist beledigend zijn) wat zegt dat er geen bovennatuurlijke kwade en goede machten zijn. Die machten zitten in jezelf. De duivel bestaat niet, God bestaat niet, etc. etc.
Okee, dit was het wel weer, ik heb nu al veel te lang getypt, en ik ben al veel te lang serieus geweest. Tijd om weer blij te doen!
Verwijderd
Ratelband-complexOp zondag 16 december 2001 22:14 schreef TrueLight het volgende:
SJAKKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is allemaal te wijten aan het feit dat zij hun wereldbeeld baseren op de teksten in de bijbel, welke zij als waarheid beschouwen.Verder: je hebt groot gelijk! Wij moeten altijd respect hebben voor het christendom, maar wordt het dan ook eens niet tijd dat het christendom respect voor ons (de niet gelovige) krijgen? Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn hor, maar er zijn er toch een heel stel die dan vinden dat jij minder bent, omdat je niet gelooft in God, of in welke god dan ook.
Helemaal mee eens.Ik vind dat we allemaal vrij zijn om te geloven, en dan moet je niet 1 geloof onder het andere stellen. Allemaal gelijk, wat je ook gelooft!
Daar zijn medicijnen tegen hoor.SJAKKA!!!!!!!!!!!
Verwijderd
KUSJE!!!!!!!!!!!!!!!!!Op zondag 16 december 2001 22:32 schreef Kyori het volgende:
[..]
Ratelband-complex
[..]
Daar zijn medicijnen tegen hoor.
Verwijderd
Verwijderd
LOL!!!!!!!!!!!!!!! Niceone! En daar heb je ook GROOT gelijk in... speelt het dan niet allemaal af in je kop? Maar ja, wie ben ik nou om het tegen te spreken...Op zondag 16 december 2001 22:42 schreef Gul'Dan het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik weet hoe God eruit ziet (ik geloof immers helemaal niet in hem), maar ik vind het zo raar dat je kan zeggen dat hem hebt gezien! Hoe weet je zeker dat het God is? Kan het niet net zo goed een manifestatie van de Grote Feestende Onderbroek zijn?
Dat denk jij maar[..]
enneh, TrueLight is gewoon blij, hij is dus niet verliefd op je ofzo
Verwijderd
Verwijderd
Ofwel: we discussiëren nu op HK-W&L niveau.Op zondag 16 december 2001 22:54 schreef TrueLight het volgende:
Laten we het er op houden dat heel deze topic een beetje... VAAG is geworden
Verwijderd
Volgens de volkskrant en de televisie is er gerekend aan de plaats waar de sterrenstelsels staan. Die zouden niet zomaar verspreid staan, maar groepen vormen die op bepaalde afstanden van elkaar staan, wat volgens de huidige big bang theorie niet kan.Op zondag 16 december 2001 21:44 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik zou je eigenlijk willen vragen om eens een argument tegen de Big Bang in te brengen. (En dan bedoel ik tegen de moderne inflatiemodellen.)
Verwijderd
Ik vind de observatie dat het universum uitdijt niet zo'n slecht argument. Bovendien: het universum moet op de een of andere manier zijn ontstaan, en een oerknal zou best plaats kunnen hebben gevonden.Op zondag 16 december 2001 21:06 schreef cruzlee het volgende:
Er is ook nog nooit een steekhoudend argument gevonden voor de bigbang theorie.
Verwijderd
Het lijkt mij dat satanisme per definitie het vereren van de duivel isOp zondag 16 december 2001 21:54 schreef Gul'Dan het volgende:
jij zegt dat satanisme het vereren van de duivel is. Fout.
Als je kijkt naar wat de satanskerk doet... is dat wel een heel vreemde opmerking. Er worden abortussen gepleegd, kinderen geofferd, sex-orgieën gehouden en ga zo maar door.Dit is het beeld wat de christelijke kerk van het satanisme heeft. Het satanisme is een levensovertuiging (godsdienst zeggen zou voor een satanist beledigend zijn) wat zegt dat er geen bovennatuurlijke kwade en goede machten zijn.
Verwijderd
WHEEEEEEEEEEEEEEP! Fout! U gaat niet door voor de koelkast!Op maandag 17 december 2001 01:56 schreef trinity het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat satanisme per definitie het vereren van de duivel is
[..]
Als je kijkt naar wat de satanskerk doet... is dat wel een heel vreemde opmerking. Er worden abortussen gepleegd, kinderen geofferd, sex-orgieën gehouden en ga zo maar door.
Verwijderd
Neen, dat is duivelsaanbidding en dat wordt meestal gedaan door pubers met een chronisch aandachtstekort, of studenten die denken dat ze dan veel indruk op hun vrienden kunnen maken.Op maandag 17 december 2001 01:56 schreef trinity het volgende:
Het lijkt mij dat satanisme per definitie het vereren van de duivel is
En waar haal je deze onzin vandaanAls je kijkt naar wat de satanskerk doet... is dat wel een heel vreemde opmerking. Er worden abortussen gepleegd, kinderen geofferd, sex-orgieën gehouden en ga zo maar door.
Uhm. NeeDe vrije wil is een illusie: ieder van ons wordt voortgedreven door zijn gevoelens en begeerten
Dat sterrenstelsels clusters en superclusters vormen kan je heel goed laten zien met Newtoniaanse mechanica - waarom zou dat in strijd zijn met de Big Bang theorie? Het is er uitermate compatible mee.Volgens de volkskrant en de televisie is er gerekend aan de plaats waar de sterrenstelsels staan. Die zouden niet zomaar verspreid staan, maar groepen vormen die op bepaalde afstanden van elkaar staan, wat volgens de huidige big bang theorie niet kan.
Verwijderd
Ik heb er dus de ballen verstand van (ben geen wetenschapper he). maar het zou als volgt zijn volgens wat ik gelezen en gehoord heb:Op maandag 17 december 2001 10:00 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Dat sterrenstelsels clusters en superclusters vormen kan je heel goed laten zien met Newtoniaanse mechanica - waarom zou dat in strijd zijn met de Big Bang theorie? Het is er uitermate compatible mee.
Verwijderd
Shit.Op maandag 17 december 2001 09:25 schreef SAPman het volgende:
WHEEEEEEEEEEEEEEP! Fout! U gaat niet door voor de koelkast!
Het ligt eraan hoe je 'satanisme' en 'satanskerk' wilt definieren natuurlijk. Een hedonistische levenstijl als "zoalng je niemand kwetst kun je doen wat je wilt" heeft natuurlijk niets met satanisme te maken, ook al zullen satanisten waarschijnlijk vaak zo'n levensovertuiging hebben.De "Satanskerk" is een libertijns genootschap, opgericht door Anto Szandor La Vey, een zonderling uit de States. Deze lieden geloven in God noch duivel en leven volgens het principe "Lest it harm none, do what thou wilt" oftwel: "Zolang je niemand kwetst kun je doen wat je wilt". De naam Satanskerk komt voort uit een hetze die tegen ze werd begonnen door de KKKristian KKKoalition ()toen de Satanskerk nog anders heette. La Vey had een ietwat verknipt gevoel voor humor en heeft zijn genootschap toen Satanskerk genoemd om te shockeren.
Dit is echt complete crap. Het verschilt waarschijnlijk per satanische groepering, maar het is zeker wel zo dat er kinderoffers kunnen worden gebracht, bijv. door kinderen in kokend water te doen, en gedwongen abortussen worden ook gepleegd. Niet elke satanist zal dat doen natuurlijk en het zal waarschijnlijk ook wel niet in iedere satanskerk gebeuren. In sommige satanskerken is het zo dat een satanist elk van de 10 geboden moet overtreden, dus bijv. ook iemand moet vermoorden.De satanskerk is op zich een vrij gematigde groep, en kinderoffers stroken absoluut niet met hun denkbeelden (in de "10 satanische beginselen" staat letterlijk: "Dieren en kleine kinderen zijn kwetsbaar en moeten beschermd worden" terwijl volwassenen op minder sympathie kunnen rekenen).
Ik heb het hier over gedwongen abortus en over walgelijke sex-orgieën, niet over gewone abortus natuurlijk.Wat abortussen en orgieen betreft: abortus heb ik niets op tegen, en op orgieen evenmin. Ze zijn ook geen van beide illegaal (goddank!). Om een sexclub of abortuskliniek op 1 lijn met satanisme te zetten vind ik een beetje ver gaan.
Grappig. Erg grappig.Een weinig doordachte mening dus, mijn inziens....
Verwijderd
Van de tv en van:Op maandag 17 december 2001 09:46 schreef Kyori het volgende:
En waar haal je deze onzin vandaan
Iedereen is speciaal, behalve ik.
Verwijderd
Pech voor meneer Van Dale.Op maandag 17 december 2001 14:27 schreef Gnoom het volgende:
sa·ta·Žnis·me (het ~)
1 duivelse boosheid
2 aanbidding van Satan
Dit zegt de van dale, zodat het gedoe misschien een beetje ophoud, normaal houd ik niet van het woordenboek in een discussie, maar ik moest even.
Verwijderd
***ZUCHT!***Op maandag 17 december 2001 14:15 schreef trinity het volgende:
Het ligt eraan hoe je 'satanisme' en 'satanskerk' wilt definieren natuurlijk. Een hedonistische levenstijl als "zoalng je niemand kwetst kun je doen wat je wilt" heeft natuurlijk niets met satanisme te maken, ook al zullen satanisten waarschijnlijk vaak zo'n levensovertuiging hebben.
[..]
Dit is echt complete crap. Het verschilt waarschijnlijk per satanische groepering, maar het is zeker wel zo dat er kinderoffers kunnen worden gebracht, bijv. door kinderen in kokend water te doen, en gedwongen abortussen worden ook gepleegd. Niet elke satanist zal dat doen natuurlijk en het zal waarschijnlijk ook wel niet in iedere satanskerk gebeuren. In sommige satanskerken is het zo dat een satanist elk van de 10 geboden moet overtreden, dus bijv. ook iemand moet vermoorden.
[..]
Verwijderd
/me geeft SAPman even een injectie met kalmerende middelenOp maandag 17 december 2001 15:01 schreef SAPman het volgende:
***ZUCHT!***![]()
*SCHREEUWT*: ER IS MAAR EEN SATANSKERK!!!!!!!! 1!!! EEN! UNO!!!!! ONE!!! UN!!!! BIR!!!!! EIN!!!!!
DE Satanskerk (niet "een" maar "DE"!) is een Amerikaans genootschap die weinig met het satanisme te maken hebben. Denk je nou echt dat ECHTE satanisten hun clubje een kerk zouden noemen?!?!?!?!?! Nee joh, die hebben het over "covenanten", "verbintenissen" en "tempels"......
Bij sommigen heeft het toevallig wel met duivelsaanbidding te maken.Waar jij het over hebt zijn bijv. kleine sektes uit Noorwegen en het westen van de VS. Kleine groepjes zieke geesten zonder echte levensovertuiging. Heeft niets met duivelsaanbidding van doen, ze gebruiken "het satanisme" als reden om anderen pijn te doen.
Inderdaad.En wat dat verhaaltje over de satanische beginselen van mij betreft....... Kijk hier eens: http://www.churchofsatan.com/Pages/Eleven.html
Verwijderd
Oke dan.Op maandag 17 december 2001 15:01 schreef SAPman het volgende:
***ZUCHT!***![]()
*SCHREEUWT*: ER IS MAAR EEN SATANSKERK!!!!!!!! 1!!! EEN! UNO!!!!! ONE!!! UN!!!! BIR!!!!! EIN!!!!!
Satanstempels en verbintenissen zijn in mijn ogen ook kerken. Wat betreft dat er maar 1 satanskerk is, daar zou je best gelijk in kunnen hebben, maar ik scheer het allemaal over één kam. Ik vind dat je een beetje moeilijk zit te doen over taalgebruik, no offense.DE Satanskerk (niet "een" maar "DE"!) is een Amerikaans genootschap die weinig met het satanisme te maken hebben. Denk je nou echt dat ECHTE satanisten hun clubje een kerk zouden noemen?!?!?!?!?! Nee joh, die hebben het over "covenanten", "verbintenissen" en "tempels"......
Daar heb ik het inderdaad over.Waar jij het over hebt zijn bijv. kleine sektes uit Noorwegen en het westen van de VS. Kleine groepjes zieke geesten zonder echte levensovertuiging. Heeft niets met duivelsaanbidding van doen, ze gebruiken "het satanisme" als reden om anderen pijn te doen.
Ik had al op die website gekeken, maar ik baseer mijn oordeel op wat ik in de praktijk zie en dat was dus waar ik het over had. Blijkbaar hebben we het over 2 verschillende dingen: ik over die kleine sektes en jij over één 'satanskerk' waar ik nog nooit van heb gehoord. Op die websites staa officiele standpunten en ik ga niet uit van officiele standpunten want ik ben geen politicus.En wat dat verhaaltje over de satanische beginselen van mij betreft....... Kijk hier eens: http://www.churchofsatan.com/Pages/Eleven.html
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet je teleurstellen: er zijn twee satanskerken:Op maandag 17 december 2001 15:01 schreef SAPman het volgende:
Nou ja, dat is gewoon niet waar. Een min of meer homogene massaverdeling (zoals de Big Bang voorspelt) wordt door kleine inhomogeniteiten en de zwaartekracht vanzelf een systeem dat er zo uitziet als ons huidige Universum. Als je een bijna homogene massaverdeling in een computersimulatie gooit krijg je heel gedetaileerd het beeld van clusters en superclusters terug. Dus ik weet niet waar je het gehoord hebt, maar het klopt niet.Op maandag 17 december 2001 14:05 schreef trinity het volgende:
Volgens de big bang theorie zouden de sterrenstelsels door het hele heelal verdeeld moeten zijn, net zoals bij een gewone explosie. Dus hier wat sterrenstelsels bij elkaar, en verderop nog wat en daar weer een paar. Daar moet dus geen systeem in zitten. Nou hebben ze de plaats van die sterrenstelsels (of clusters of zo) berekend en volgens die berekingen zou er wel een systeem in zitten: de sterrenstelsels (of clusters, weet het niet meer precies) zouden niet toevallig bij elkaar staan, maar op bepaalde afstanden van elkaar en dat zou dan in tegenspraak zijn met de huidige vorm van de big bang theorie.
Verwijderd
Ik zet altijd vraagtekens bij alles wat ik hoor, dus ook bij dat idee van die computersimulaties waar ik het over had, ik heb er even naar gezocht maar het niet op internet kunnen vinden. Overigens is waar ik het over had ook geen ontkrachting van de big bang theorie, alleen dat de huidige modellen van de big bang theorie niet zouden kloppen.Op maandag 17 december 2001 20:52 schreef Lord Daemon het volgende:
Nou ja, dat is gewoon niet waar. Een min of meer homogene massaverdeling (zoals de Big Bang voorspelt) wordt door kleine inhomogeniteiten en de zwaartekracht vanzelf een systeem dat er zo uitziet als ons huidige Universum. Als je een bijna homogene massaverdeling in een computersimulatie gooit krijg je heel gedetaileerd het beeld van clusters en superclusters terug. Dus ik weet niet waar je het gehoord hebt, maar het klopt niet.
Metal to the bone
Als Christen geloof jij toch dat Jezus satan al heeft overwonnen (aan het kruis) en dat Jezus dus op dit moment niet strijdt tegen satan oid. Dat satan heerser is over deze wereld, staat daar los van. God bemoeit zich nu niet met de wereld.Op zaterdag 15 december 2001 03:18 schreef cruzlee het volgende:
Deze wereld is een strijdtoneel van satan en God, die door Jezus mensen de mogelijkheid geeft om te ontsnappen aan de onderdrukker/verblinder.
Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq