|Specs|
Verwijderd
Vul eens op de client pc het DNS adres in van de provider.
Welke provider heb je ?
Het is ook verstandig om de gateway in te vullen, dit is gewoon het ip adres van de server.
Dus kijk DNS en Gateway ff na [eigenschappen TCP/IP]
Dus als voorbeeld, bij Planet ADSL:
DNS: 195.121.1.34 & 195.121.1.66
Gateway: 192.168.0.1
Welke provider heb je ?
Het is ook verstandig om de gateway in te vullen, dit is gewoon het ip adres van de server.
Dus kijk DNS en Gateway ff na [eigenschappen TCP/IP]
Dus als voorbeeld, bij Planet ADSL:
DNS: 195.121.1.34 & 195.121.1.66
Ik heb inderdaad Planet. Ik probeer die gateways wel even
|Specs|
Ik heb die gateways en het DNS adres ingevuld, maar de client heeft nog steeds geen internet (client=Win95) op de server doet alles t goed (zowel ICS als de verbinding).
|Specs|
Verwijderd
Als je een site pingt vanaf de client krijg je dan een time-out, of wel gewoon antwoord?
ping www.tweakers.net eens.
ping www.tweakers.net eens.
Als ik t.net ping krijg ik een time out.
|Specs|
Iemand enig idee wat er mis kan zijn? Ik heb alle goede instellingen in TCP/IP gezet, maar het werkt nog niet!
Ik kan die andere pc dus wel pingen, maar geen internet sites pingen...
Ik kan die andere pc dus wel pingen, maar geen internet sites pingen...
|Specs|
Verwijderd
winme + ics is echt bagger.
allebei zijn ze los al slecht, maar de combo is dodelijk.
als je dan toch winme wil blijven houden ga dan voor een beter programma dan ICS (winroute etc).
als je deze pc echt alleen als server hebt draaien , install dan freesco of win98 + goed prog (winroute etc)
allebei zijn ze los al slecht, maar de combo is dodelijk.
als je dan toch winme wil blijven houden ga dan voor een beter programma dan ICS (winroute etc).
als je deze pc echt alleen als server hebt draaien , install dan freesco of win98 + goed prog (winroute etc)
ICS draait bij mij prima SINDS ik bij de klanten geen IP adres opgaf maar dat door de ICS server laat oplossen.
Deze geeft dan alle ip en dns informatie door aan de clients en kan ze dan ook zelf vinden.
Dit wil wel eens de oplossing zijn...
Deze geeft dan alle ip en dns informatie door aan de clients en kan ze dan ook zelf vinden.
Dit wil wel eens de oplossing zijn...
🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen
Server:
IP: 192.168.0.1
Gateway: geen
DNS: geen (automatisch)
Clients:
IP: 192.168.0.*
DNS: 192.168.0.1
Zo werkt het bij mij uitstekend.
IP: 192.168.0.1
Gateway: geen
DNS: geen (automatisch)
Clients:
IP: 192.168.0.*
DNS: 192.168.0.1
Zo werkt het bij mij uitstekend.
Probeer NETBeui eens te installeren? Dat werkt bij mij altijd als ik een vaag probleem heb, ikzelf heb ICS met win2k en de gateway en dnsserver-ip's van de router, heb je in je win95 bij DOMEIN wel je WORKGROUP ingevult? En bij HOST de naam van je serverpc?
Pagina: 1