Toon posts:

[JAVA] accessing objects, obtaining reference

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel is een beetje onduidelijk maar ik zal het uit proberen te leggen.

Het probleem is als volgt. Ik heb een klein programma draaien die verschillende threads opstart en een aantal objecten instantieerd (sp)

Een van die threads zorgt ervoor dat er continue op een bepaalde poort geluisterd wordt naar een client app. De client kan een verbinding maken en commando's sturen.

Dit werkt allemaal leuk. Alleen nu het probleem:

Ik wil nu dat als een client een bepaald commando uitvoert de referentie naar een van die objecten verkrijgen zodat ik bij de methodes kan.

Maar ik wil niet die objecten globaal hebben...

Ik weet alleen niet hoe ik dit aan moet pakken..

(beetje onduidelijk verhaal, maar denk ik wel te begrijpen :) )

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

gewoon 1 verzamel object aanmaken die alle andere objecten beheerd :).

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Die client draait neem ik in een andere VM of zelfs op een andere PC?

Als dat zo is -> Dit is typisch een geval wat je met RMI (Remote Method Invocation) moet oplossen. Je kunt clients met RMI een referentie (soort proxy) opleveren van een Object in je eigen VM, waardoor ze er methoden op kunnen oproepen (Remote objecten).

Je kan Remote objecten het beste aanleveren via een Factory (of Gateway oid), die je onder een bepaalde naam registreert. Werkt allemaal als een trein :) .

Zonder RMI (of Corba of een andere gedistribueerd object-systeem) is wat jij wilt zelfs niet mogelijk: je kunt objecten dan alleen 'verhuizen' via een by-valye serializatie mechanisme.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Owh ja: hier is het RMI deel van Sun's Java Tutorial: http://java.sun.com/docs/books/tutorial/rmi/index.html

Het vereist even wat studeerwerk, maar dan heb je ook wat ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment