Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Nee kan niet echt veel kwaad.
Als je veel geduld hebt dan kun je elk draadje apart lossnijden. Dit is wel een enorm prigelwerk en de kans is groot dat het mislukt. Het is dan ook aan te raden om kant-en-klare 'rounded' ATA-cables te kopen.
Als je veel geduld hebt dan kun je elk draadje apart lossnijden. Dit is wel een enorm prigelwerk en de kans is groot dat het mislukt. Het is dan ook aan te raden om kant-en-klare 'rounded' ATA-cables te kopen.
gaat makelijk zelf, je moet de kabels 1 voor een met een naald snijden.
je kan ze ook dubbelvouwen....Heel wat makkelijker
... of klein beginnetje snijden, rest met de nagels voorzichtig van elkaar lostrekken. Zo heb ik de 40-aderige en 80-aderige kabels gesplitst. Kunt het dan het beste per x aders doen, bij de 40 heb ik ze gesplitst in 8x5 aders, bij de 80 in 8x10 aders..
Je kunt ze bij de connectoren loshalen, het buisje er over schuiven en weer vastmaken, maar dit gaat heel moeilijk en de kans is groot dat je het niet werkend in elkaar krijgt.
Je kunt het buisje idd ook aan een kant netjes open snijden en met bijvoorbeeld naai-garen (als je zo'n flexibele pvc-buis neemt, met groefjes) weer vastmaken.
Je kunt ze bij de connectoren loshalen, het buisje er over schuiven en weer vastmaken, maar dit gaat heel moeilijk en de kans is groot dat je het niet werkend in elkaar krijgt.
Je kunt het buisje idd ook aan een kant netjes open snijden en met bijvoorbeeld naai-garen (als je zo'n flexibele pvc-buis neemt, met groefjes) weer vastmaken.
Het zou wel in de pijp passen, maar ik maak mij het meest zorgen over de connectoren, die er waarschijnlijk niet doorheen passen, of eerst de pijp in de lengte doorsnijden, openvouwen, kabel er in en weer dichtdoen.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
ik zou niet zomaar een ATA-66 kabel gaan los trekken, die dingen hebben niet voor niets 80-aders en maar 40 pinnen. De helft van de aders zijn namelijk puur voor afscherming, en als je die willekeurig los trekt, gaat dat ten koste van veel snelheid van je harddisks.
Ik zou dus gewoon de kabels kopen.
Floppy en de oudere ATA-33 (40 aders) kan je wel gewoon los trekken.
Ik zou dus gewoon de kabels kopen.
Floppy en de oudere ATA-33 (40 aders) kan je wel gewoon los trekken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1