moderators partijdig???

Pagina: 1
Acties:

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-02 23:31

SiGNe

Ook hoi!

Topicstarter
hoe zit het nou eigenlijk met de punten die je op tweakers.net kan krijgen?
ik ben al een aantal keren tegengekomen dat mensen op niveau 1 kunnen posten (is dat zo?)
dan word er op een topic gereageerd en nog geen minuut! later (of misschien wel meteen) heeft die persoon al score 1 staan terwijl de topic verder nog niet is gemodereerd.
Deze persoon was overigens een moderator, kunnen moderators hun eigen posts beoordelen?
ik heb ook een keer gezien dat een moderator (ik weet niet meer wie) 75 posts heeft gepost en ook totaal 75 karmapunten heeft gekregen.
Zijn de heren moderators niet een beetje partijdig?

ik kwam bij een post van mij dit tegen:
Reaktie gepost door SiGNe (Trainee) - Zaterdag 19 Februari 2000 - 07:17 (Score: -1 - Inzichtvol) ( http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9114&niv=-1 )
vaag...ik dacht dat inzichtvolle posts een score van 0 kregen of evt. +1
Overigens had ik gister nog +1 voor die post gekregen.
Tuurlijk gaat het niet om de punten maar om zinnige posts.
Ik heb zelf inmiddels al meerdere keren een relpy gegeven op een topic en die op het laatste moment toch maar niet gepost omdat men het misschien als onzin of off-topic zouden zien.

is het trouwens al duidelijk bij hoeveel karmapunten je een level omhooggaat in status?
en wat komt er bijv. na tweakeroid?
Ik kan hier namelijk nog niks over vinden (heb oa. in de FAQ gekeken)

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Moderators kunnen _niet_ hun eigen posts modereren.

Bij een bepaald Karma krijgen mensen inderdaad zelf de keuze op welk niveau ze posten. Het feit dat ze dan ook meteen score 1 krijgen vindt ik ook niet helemaal eerlijk...

Boven Tweakeroid komt Moderator, bij hoeveel punten dat allemaal is weet ik niet.

Het moderaten wekt nog veel verwarring bij mensen, sommigen denken dat hun posts gedelete worden als ze naar -1 gaan, en zijn het vaak niet eens met beoordelingen, vooral als een gelijksoortige post een andere score heeft gehad. Dat komt natuurlijk omdat moderators ook maar mensen zijn, en bovendien zijn er een flink aantal, die elk zo hun eigen persoonlijke richtlijnen aanhouden, daarom worden sommige posts ook na de eerste beoordeling nog van score veranderen.

We hebben wel een mail van Femme gekregen met de bedoeling van de verschillende scores/niveaus, maar die laat redelijk veel aan de moderator zelf over.

Ik kan er trouwens ook aan toevoegen dat ik nooit naar de naam van de poster kijk, enkel en alleen naar hetgene wat hij/zij getyped heeft. Als een andere moderator het te bont maakt verander ik zijn scores, ik neem dan meestal wel contact met hem op. Zie ook http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=9075&niv=-2 .

Verwijderd

Ik kan alleen voor mezelf spreken als ik zeg dat ik niet partijdig ben . Als je me nu zou vragen om 5 moderators bij naam te noemen kan ik dat ook niet eens trouwens , want ik let niet eens op status . Ik heb van de week nog wel een post gewijzigd van +1 naar -1 .
Hier dus .

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Moderators kunnen zien wie een beoordeling heeft gemodereert. Als zij merken dat er moderators tussen zitten die vreemd of partijdig moderaten dan kunnen ze met mij mailen.

Dan kan ik de onbetrouwbare moderator evt van z'n status ontdoen.

• koen
  • Niet online
En wie modereert jouw posts Femme? >:)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Gewoon, de andere moderators.

Verwijderd

Femme:
Vertel je dit de betrokken moderators ook? Ik heb namelijk wel het idee dat dit bij mij is gebeurd, was namelijk ineens die status weer kwijt. Kan me toch niet herinneren dat ik echt vaag modderde (gaf zelfs nooit + of - scores, altijd 0) Of was dat het probleem??? Vind het niet zo heel erg, maar ben er toch wel benieuwd naar!

• RubZie
  • Laatst online: 30-11-2024
Nee dan was je denk ik gewoon random moderator. Toch?

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

What's the diff? Da's tijdelijk? Misschien een ideetje om dat er voortaan even bij te zeggen... ;)
Pagina: 1