Ik ben van plan wa nieuwe spullen te kopen. Ik wou dus een asus A7V266-E mobo kopen me athlon XP 1600+. Nu wacht ik al 2 weken op da mobo en da lijkt ni direct binnen te komen... Nu hebben ze wel nog een Msi 6380 K7T 266 (FSB 200/266) DDR Pro2 mobo. Nu dacht ik eerst geen msi meer te nemen omda mijn oud mobo van MSI volledig naar de knoppen is. Ma da was wel nog ne K6-2. Is da moederbord nu ook goe of is asus toch nog altijd stukken beter? (En liefst me wa argumenten, ni zo van da is goe omda ik da heb enzo). thx ...
Verwijderd
Voor zover MSI is hartstikke goed en Asus ook.
Beide zijn goed met updates..
Ja, of iemand spreekt me tegen of ik zeg.. Neem die MSI...
Beide zijn goed met updates..
Ja, of iemand spreekt me tegen of ik zeg.. Neem die MSI...
MSI, ik heb een MSI K7T Pro 2A. En dat ding bevalt me uitstekend. D-led is ook een errug handige feature.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
btw, ik haat bios updates, kan da ook zonder 
'k heb al een mobo kapotgeflashd vroeger en sindsdien doe'k da liever nimeer
en btw, zitten der warmte sensoren op da MSI mobo? bij asus is da toch zo dacht ik?
en btw, zitten der warmte sensoren op da MSI mobo? bij asus is da toch zo dacht ik?
vraag of ze in de winkel naar de laatste versie willen flashen (voor zover je mobo dan nog niet de laatste versie heeft) en ja, de MSI heeft warmtesensoren.Op vrijdag 14 december 2001 21:07 schreef BlackIllusion het volgende:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Bij padeg computers vragen om te flashen??? 'k Denk ni da ze da daar gaan doenOp vrijdag 14 december 2001 21:11 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
vraag of ze in de winkel naar de laatste versie willen flashen (voor zover je mobo nog niet de laatste versie heeft) en ja, de MSI heeft warmtesensoren.
Ik heb een K7T Pro2, een Turbo en een Turbo2 en ben over alle drie zeer tevreden
Ik heb een Asus A7V266 (zie sig
) en ben er uiterst tevreden over
Met MSI heb ik geen ervaring dus kan er niets over zeggen... (Overigens nog wel een Asus TX97E
)
Verwijderd
'k da da di n wel een eede voorkwa doo de hu di baOp vrijdag 14 december 2001 21:07 schreef BlackIllusion het volgende:
ik heb een MSI.. ik heb er geen commentaar over hor..
bevalt me perfect
bevalt me perfect
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Verwijderd
Kijk, hier spreekt een kennerOp vrijdag 14 december 2001 23:11 schreef a_LAN het volgende:
... eens een asus, nooit meer een ander....
Verwijderd
Ik zou zeker niet in de eerste plaats naar het merk kijken van een moederbord, maar naar vergelijkende tests, de chipsets, ervaringen van andere gebruikers en de mogelijkheden van een moederbord. Asus, MSI, abit: it's all the same to me.
msi ben ik zeer over te spreken. zelfs de site ziet er geordend, dus uit niet uren zoeken. Ook de auto-update functie zorgt er voor dat alleen een reboot nodig is voor een goede bios flash 
[edit/]
ajax doet !!!
[edit/]
[edit/]
ajax doet !!!
[edit/]
Verwijderd
De laatste tijd heb ik betere ervaringen met MSI dan met Asus.
Msi heeft regelmatig nieuwe biossen/drivers, zelfs voor de wat oudere borden, en helemaal geen problemen.
Asus heeft ook goede ondersteuning alleen heeft wel wat kleine probleempjes gehad de laatste tijd. Vooral A7v133 dat gewoon een rampenbord is (fan gaat stuk en veel borden RMA) Nadit bord zijn we overgegaan op MSI waar we bijna tot geen RMA's hebben gehad. ( op een paar user abuse bordjes na die ook gewoon zijn omgeruild!! )
Msi heeft regelmatig nieuwe biossen/drivers, zelfs voor de wat oudere borden, en helemaal geen problemen.
Asus heeft ook goede ondersteuning alleen heeft wel wat kleine probleempjes gehad de laatste tijd. Vooral A7v133 dat gewoon een rampenbord is (fan gaat stuk en veel borden RMA) Nadit bord zijn we overgegaan op MSI waar we bijna tot geen RMA's hebben gehad. ( op een paar user abuse bordjes na die ook gewoon zijn omgeruild!! )
Verwijderd
Ik heb zelf dus een msikt266 pro2
Het nadeel van dit bord is dat je soms de dma niet op de secondary ide controller aan kunt zetten.
Doe je dit wel dan ben je je cdrom/dvd speler kwijt.
Asus is ook goed maar je betaald er wel behoorlijk voor.
Ik twijfelde zelf tussen de soltek en de msi.
Omdat mijn alpha pal8045 niet op de soltek paste ben ik uit eindelijk voor de msi gegaan.
Anders had ik zeker de Soltek SL-75DRV2 genomen
Het nadeel van dit bord is dat je soms de dma niet op de secondary ide controller aan kunt zetten.
Doe je dit wel dan ben je je cdrom/dvd speler kwijt.
Asus is ook goed maar je betaald er wel behoorlijk voor.
Ik twijfelde zelf tussen de soltek en de msi.
Omdat mijn alpha pal8045 niet op de soltek paste ben ik uit eindelijk voor de msi gegaan.
Anders had ik zeker de Soltek SL-75DRV2 genomen
Verwijderd
Qua kwaliteit ontlopen Asus en MSI elkaar niet echt, zijn vaak marginale verschillen.
Qua prijs is de Asus over het algemeen gewoon te duur. Lijkt me dus een eenvoudige keuze.
Ik persoonlijk heb met beide zowel goede als slechte ervaringen gehad, niets merkgebondens. Asus borden werken over het algemeen gewoon goed, evenals MSI borden.
//edit
een estetische overweging.. dat rood van die MSI borden vind ik persoonlijk erg mooi. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch
. Komt waarsch. doordat de GUS in zijn tijd ook rood was, soort van pavlov reactie oid.
Qua prijs is de Asus over het algemeen gewoon te duur. Lijkt me dus een eenvoudige keuze.
Ik persoonlijk heb met beide zowel goede als slechte ervaringen gehad, niets merkgebondens. Asus borden werken over het algemeen gewoon goed, evenals MSI borden.
//edit
een estetische overweging.. dat rood van die MSI borden vind ik persoonlijk erg mooi. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch
Verwijderd
MSI heb ik altijd goede ervaringen mee gehad. MSI is echt ROCK stable. De snelheid is over het algemeen iets minder dan de Asus A7V 266-E, maar dat verschil vind ik de moeite niet waard. MSI nemen zou ik zeggen.
Pagina: 1