asus of msi??

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan wa nieuwe spullen te kopen. Ik wou dus een asus A7V266-E mobo kopen me athlon XP 1600+. Nu wacht ik al 2 weken op da mobo en da lijkt ni direct binnen te komen... Nu hebben ze wel nog een Msi 6380 K7T 266 (FSB 200/266) DDR Pro2 mobo. Nu dacht ik eerst geen msi meer te nemen omda mijn oud mobo van MSI volledig naar de knoppen is. Ma da was wel nog ne K6-2. Is da moederbord nu ook goe of is asus toch nog altijd stukken beter? (En liefst me wa argumenten, ni zo van da is goe omda ik da heb enzo). thx ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover MSI is hartstikke goed en Asus ook.
Beide zijn goed met updates..

Ja, of iemand spreekt me tegen of ik zeg.. Neem die MSI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
MSI, ik heb een MSI K7T Pro 2A. En dat ding bevalt me uitstekend. D-led is ook een errug handige feature.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
btw, ik haat bios updates, kan da ook zonder :9
'k heb al een mobo kapotgeflashd vroeger en sindsdien doe'k da liever nimeer

en btw, zitten der warmte sensoren op da MSI mobo? bij asus is da toch zo dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 14 december 2001 21:07 schreef BlackIllusion het volgende:

en btw, zitten der warmte sensoren op da MSI mobo? bij asus is da toch zo dacht ik?
vraag of ze in de winkel naar de laatste versie willen flashen (voor zover je mobo dan nog niet de laatste versie heeft) en ja, de MSI heeft warmtesensoren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 21:11 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

vraag of ze in de winkel naar de laatste versie willen flashen (voor zover je mobo nog niet de laatste versie heeft) en ja, de MSI heeft warmtesensoren.
Bij padeg computers vragen om te flashen??? 'k Denk ni da ze da daar gaan doen :p. Die zijn nog te tam om te bellen als mijn schijf terug is uit reparatie, ik moet daarvoor zelf 2 maand en een half aan den telefon hangen zagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 20:08
Ik heb een K7T Pro2, een Turbo en een Turbo2 en ben over alle drie zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb een Asus A7V266 (zie sig ;) ) en ben er uiterst tevreden over :D Met MSI heb ik geen ervaring dus kan er niets over zeggen... (Overigens nog wel een Asus TX97E 8-) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MSI... geen moeilijke keus als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... eens een asus, nooit meer een ander :) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 21:07 schreef BlackIllusion het volgende:

'k da da di n wel een eede voorkwa doo de hu di ba ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

ik heb een MSI.. ik heb er geen commentaar over hor..

bevalt me perfect :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 23:11 schreef a_LAN het volgende:
Kijk, hier spreekt een kenner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeker niet in de eerste plaats naar het merk kijken van een moederbord, maar naar vergelijkende tests, de chipsets, ervaringen van andere gebruikers en de mogelijkheden van een moederbord. Asus, MSI, abit: it's all the same to me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 09:44
msi ben ik zeer over te spreken. zelfs de site ziet er geordend, dus uit niet uren zoeken. Ook de auto-update functie zorgt er voor dat alleen een reboot nodig is voor een goede bios flash :)

[edit/]
ajax doet !!!
[edit/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik betere ervaringen met MSI dan met Asus.

Msi heeft regelmatig nieuwe biossen/drivers, zelfs voor de wat oudere borden, en helemaal geen problemen.

Asus heeft ook goede ondersteuning alleen heeft wel wat kleine probleempjes gehad de laatste tijd. Vooral A7v133 dat gewoon een rampenbord is (fan gaat stuk en veel borden RMA) Nadit bord zijn we overgegaan op MSI waar we bijna tot geen RMA's hebben gehad. ( op een paar user abuse bordjes na die ook gewoon zijn omgeruild!! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 23:11 schreef a_LAN het volgende:
... eens een asus, nooit meer een Asus !!!

Msi K7t266 pro 2 is echt gewoon een TOP bord.

Heb al 30 systemen met deze bordjes gebouwd denk ik en het bevalt me uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf dus een msikt266 pro2
Het nadeel van dit bord is dat je soms de dma niet op de secondary ide controller aan kunt zetten.

Doe je dit wel dan ben je je cdrom/dvd speler kwijt.

Asus is ook goed maar je betaald er wel behoorlijk voor.
Ik twijfelde zelf tussen de soltek en de msi.
Omdat mijn alpha pal8045 niet op de soltek paste ben ik uit eindelijk voor de msi gegaan.
Anders had ik zeker de Soltek SL-75DRV2 genomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua kwaliteit ontlopen Asus en MSI elkaar niet echt, zijn vaak marginale verschillen.

Qua prijs is de Asus over het algemeen gewoon te duur. Lijkt me dus een eenvoudige keuze.

Ik persoonlijk heb met beide zowel goede als slechte ervaringen gehad, niets merkgebondens. Asus borden werken over het algemeen gewoon goed, evenals MSI borden.

//edit
een estetische overweging.. dat rood van die MSI borden vind ik persoonlijk erg mooi. Niet dat het veel uitmaakt, maar toch :). Komt waarsch. doordat de GUS in zijn tijd ook rood was, soort van pavlov reactie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI heb ik altijd goede ervaringen mee gehad. MSI is echt ROCK stable. De snelheid is over het algemeen iets minder dan de Asus A7V 266-E, maar dat verschil vind ik de moeite niet waard. MSI nemen zou ik zeggen.
Pagina: 1