In dit topic [topic=347739/1/25]
had ik de vorige keer met m'n dhcp server...
Ik heb toen ipmasqadm geinstalleerd en hierdoor de firewall aan de praat gekregen.
Nu is het probleem echter om de dhcp server te laten draaien nog niet opgelost, ik heb in netconf eth0 als externe - en eth1 als interne kaart ingesteld.
De kaarten en de kabels zijn goed aangesloten, ik heb de server getest in een bestaand netwerk, en iedereen kan gewoon netwerken en internetten, aangezien iedereen nog een IP geleased heeft van de oude server, maar een nieuwe client pc heeft dus een probleem.
Tijdens opstarten van Linux krijg ik het volgende te zien:
no dhcp in /etc/conf.linuxconf get eth0 as default interface
dhcpd started [..] broadcast route added
De verkeerde route is dus ge-add, omdat de server op de verkeerde nic draait.
Waarom kan ie de server niet vinden voor eth1, terwijl ik 'm toch echt heb opgestart met '/usr/sbin/dhcpd eth1'? In conf.linuxconf is alles ok...
Vraag 2: hoe kan ik dhcp server opnieuw opstarten zonder te rebooten?
had ik de vorige keer met m'n dhcp server...
Ik heb toen ipmasqadm geinstalleerd en hierdoor de firewall aan de praat gekregen.
Nu is het probleem echter om de dhcp server te laten draaien nog niet opgelost, ik heb in netconf eth0 als externe - en eth1 als interne kaart ingesteld.
De kaarten en de kabels zijn goed aangesloten, ik heb de server getest in een bestaand netwerk, en iedereen kan gewoon netwerken en internetten, aangezien iedereen nog een IP geleased heeft van de oude server, maar een nieuwe client pc heeft dus een probleem.
Tijdens opstarten van Linux krijg ik het volgende te zien:
no dhcp in /etc/conf.linuxconf get eth0 as default interface
dhcpd started [..] broadcast route added
De verkeerde route is dus ge-add, omdat de server op de verkeerde nic draait.
Waarom kan ie de server niet vinden voor eth1, terwijl ik 'm toch echt heb opgestart met '/usr/sbin/dhcpd eth1'? In conf.linuxconf is alles ok...
Vraag 2: hoe kan ik dhcp server opnieuw opstarten zonder te rebooten?