Toon posts:

iis op nt4 en access 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op nt4 server met sp6 is sinds vandaag het option-pack (met IIS) geinstalleerd. Nu worden de databases (gemaakt in access 2000) niet gelezen. Is het mogelijk om zowel access 97 en access 2000 databases te lezen of moet ik de access 2000 databases converteren naar een access97 formaat?

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Yup, of je moet Access2000 installeren op de server.

Volgens mij heeft MS ook een update voor die dingen, staan vast in de MS/NT4 sectie. ;)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Moet je even de laatste MDAC installeren die je kan downloaden vanaf de MS website.

Verwijderd

Topicstarter
Voor ik een nieuwe mdac ga instaleren op de server van mijn werk, wil ik er graag eerst wat meer over weten en de M$ site is wat dat betreft toch wat magertjes. Ergens een goede uitleg?
Ik heb ondertussen eens gekeken of access 2000 kan opslaan als access 97, maar dat kan ik helaas niet terugvinden. Hoe doe ik dit?
/edit/ Imiddels de manier van converteren gevonden. Benieuwd of het werkt!
Als iemand een adres weet waar ik wat meer kan vinden over ndac, dan houd ik me aanbevolen. /edit/

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Ik zou zo snel geen goede uitleg weten. Maar het is inderdaad in sommige gevallen problematisch. Je zal het dus gewoon op een testserver moeten proberen.

Verwijderd

Denk er wel aan dat het installeren van Option Pack een heleboel fixes van SP4/5/6 terugzet!
Kijk bv bij www.iisanswers.com naar een checklist hoe je IIS politiek correct installeerd.

http://www.iisanswers.com/Top10FAQ/t10-installiis.htm
Pagina: 1