Stabiliteitsproblemen :(

Pagina: 1
Acties:

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Lo, Ik heb een celeron 533, 258 mb ram, een Hercules Prophet SE (geforce SDR) en ik heb soms last van vastlopers.
Ik heb 2 OS-en, Windows 98se en XP waarvan ik XP het meest gebruik.
Ik vrees dat de stabiliteitsproblemen te wijten zijn aan buggy Nvidia drivers (21.81, 21.83, 23.11) of aan een laag 3,3V voltage.
Mijn 3,3 voltage is namelijk maar 3,11 V. Volgens een vriend van me is dat het voltage dat je Videokaart gebruikt.
Is dat zo en kan dat stabiliteitsproblemen geven? Of ligt de oorzaak in verkeerde drivers en moet ik per se de Hercules drivers installeren (die zijn toch gewoon dezelfde als van Nvidia alleen dan met het hercules logo?)?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Eh, je probeert dan toch of het aan je drivers ligt lijkt met :?

Via 4-in-1 heb je gedaan?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Topicstarter
Via4-in1 is niet zo noodzakelijk bij een Celly 533 op een 440BX mobo :)
Ik heb een hele rij drivers geprobeer, allemaal stabiliteitsproblemen...soms zelfs gewoon een reboot, geeneens een STOP ofzo (dat is dan in XP). In windows 98 loopt ie gewoon vast.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

zou idd kunnen dat je voltage te laag is.. heeft een collega van mij ook gehad. Hij heeft zijn moederbord omgeruild :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
In de BIOS zou je de voltage kunnen veranderen. Die 3,3 volt is het I/O voltage en hoort zo rond de 3,3 of hoger te zitten (bij mij 3,43 en no probs).