Verwijderd
ik denk het niet maar je neemt best mortherboard monitor
dat is goed te vertrouwen en die geeft alles aan
als je hem geupdate hebt is hij redelijk te betrouwen.
verschil met MBM 5 is 2° dan.
verschil met MBM 5 is 2° dan.
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
ik heb 't idee dat hij ongeveer 3 graden te koud aangeeft, maja hoe weet je de "echte" temp
Verwijderd
BIOS, is zo betrouwbaar als het kan, zit direct aan de probe.Op vrijdag 14 december 2001 21:48 schreef johnny.xxx het volgende:
ik heb 't idee dat hij ongeveer 3 graden te koud aangeeft, maja hoe weet je de "echte" temp
Verwijderd
het kan ook nog zo zijn dat het bios het fout uitleest 8-)(lees: asus biossen) daar moet je je bios voor updatenOp vrijdag 14 december 2001 21:50 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
BIOS, is zo betrouwbaar als het kan, zit direct aan de probe.
Verwijderd
als je je motherboard monitor op telkens 1 seconde laat refreshen is hij even nauwkeurig als mijn bios
Verwijderd
euh..ja...euh...nee
Bios V64
Cpu current temperature 31 C
System current temperature 18 C
Via hardware Monitor (2.04) geeft aan :
Motherboard Monitor (5.0.9.5) geeft aan :
Sensor 1 21 C *
Sensor 2 18 C (=System)
Sensor 3 31 C (=CPU)
Sisoft Sandra geeft aan (1.11.8.53) :
Onboard Temperature 21.9 C *
CPU Temperature 18.9 C (=System)
Power / Aux Temperature 31.5 C (=CPU)
Nou denk ik persoonlijk dat Sandra de sensoren omdraait maar de waardes kloppen wel (met marges dan).
*Waarom er met MWM5 en SISOFT ineens 3 sensoren verschijnen ipv 2 weet ik nog nie soeke we nog op. (staat namelijk niet in manual) maar heb ik dus wel degelijk 3 blijkbaar.
Bios V64
Via hardware Monitor (2.04) geeft aan :
Motherboard Monitor (5.0.9.5) geeft aan :
Sensor 1 21 C *
Sensor 2 18 C (=System)
Sensor 3 31 C (=CPU)
Sisoft Sandra geeft aan (1.11.8.53) :
Onboard Temperature 21.9 C *
CPU Temperature 18.9 C (=System)
Power / Aux Temperature 31.5 C (=CPU)
Nou denk ik persoonlijk dat Sandra de sensoren omdraait maar de waardes kloppen wel (met marges dan).
*Waarom er met MWM5 en SISOFT ineens 3 sensoren verschijnen ipv 2 weet ik nog nie soeke we nog op. (staat namelijk niet in manual) maar heb ik dus wel degelijk 3 blijkbaar.
En niet alleen asus leest het fout uit.
Ik heb een gigabyte GA6zma, en die zet bij cpu temp de temp van mijn mobo neer, in het bios.
Ik heb een gigabyte GA6zma, en die zet bij cpu temp de temp van mijn mobo neer, in het bios.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Ja, dat heb ik ook, daar snap ik ook niets van waar dat ie die 3de waarde vandaan haalt. (op mijn asus a7v-e)[b]Op zaterdag 15 december 2001 12:53 schreef
Pagina: 1