PC geeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
Ik heb aan het einde van de grote vakantie pc onderdelen besteld bij Gistron en samengesteld tot pc.
De volgende onderdelen:
-TB 1200 (266)
-Noisecontrol Silverado
-Abit KT7a (v1.2)
-Powercolor GeForce2 GTS/PRO 64DDR
-2x Infineon 256MB cas2
-IBM Deskstar 60GXP 40GB
-Live Player 1024
-Netwerkkaartje

Dit systeem heeft goed gewerkt (op wat problemen met stabiliteit na, maar dat was al opgelost) tot 3 weken geleden. Toen is het moederbord kapot gegaan en heb ik het teruggestuurd naar Gistron.(Waarschijnlijk statische elektrischiteit |:() Bij het aandoen van de pc, ging alleen het power-led branden. Vandaag heb ik een "nieuwe" gehad van Gistron (raar: v1.0 :?). Ik heb alles (ik denk op de juiste wijze) erop geplaatst maar bij het aandoen gaat er geeneens een led branden. Er gebeurt niets! :( Ik alles dus nakijken of ik iets verkeerds heb aangesloten, nee, alles volgens het boekje. Bij het aandoen gaat de voeding niet eens aan. Helemaal niets dus! Ik dacht: het zal wel aan de voeding liggen, maar nee, de voeding van mijn buurjongen deed ook niets (tevens 300W)
De processor had ik voordat ik mijn mobo had weggestuurd al getest, net als mijn HD, videokaart en geheugen. Deze deden het nog prima. Ik heb Gistron gebeld en zij hebben mij wat mogelijke oplossingen gegeven, maar deze werken allemaal niet. Het grootste probleem is dat ik over 10 dagen een vette LAN-party heb en ik mijn pc echt nodig heb.

Wat moet ik doen? Heb ik misschien iets over het hoofd gezien? Of is het moederbord defect en moet ik hem terugsturen, wat als gevolg zou hebben dat ik niet aan de LAN-party mee zou kunnen doen :'(

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:49

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
helaas
je zult het dan denk ik toch moeten terugsturen
misschien bios flashen maar meer kan ik niet verzinnen.
trouwens gistron heeft altijd goeie service
tip: ga gewoon met je bak naar die winkel in duitsland en pleur hem daar neer en zeg maken
heb je hem sneller dan met die post

Tweakers Discord

• Tobias
Je kan dus gewoon naar die zaak toegaan? En dan hebben ze hem op diezelfde dag nog of gerepareerd (weinig kans) of een nieuwe voor mij?

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Verwijderd

je gaat er gewoon heen, en zegt dat je hem echt nodig hebt. Voor werk ofzo ;). Dan geven ze je waarschijnlijk meteen een nieuw mobo mee, wat je daar erin kan zetten, dan weet je meteen of het werkt. En anders moeten ze in de tussentijd je een leen-mobo geven.

• Tobias
Ik denk dat ik maar dan volgende week vrijdag langsga en zeg dat hij niets doet. Ze zullen mij vast niet terugsturen naar Gouda ;)

Verwijderd

Gistron zit toch in Emmerich (D) volgens hun website of hebben ze ook nog een andere vestiging?

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Houston3

ole

kijk ff of er misschien was los zit op mijn mobo zit namelijk de dimm1 socket los en dan startje pc oook niet op (dus gaan ook geen led's fikken etc.)

• Tobias
Met de socket is niets mis, dus daar ligt het niet aan. Een kennis van ons is een computeringenieur en heeft alles gechecked en doorgemeten. Het mobo is idd kapot. Ik ga dus morgen even Gistron bellen en vragen waar hun winkel precies in Emmerich ligt. Bedankt voor al jullie reacties!

• Tobias
Ik heb gebeld naar Gistron wat de mogelijkheden waren. Maar daar zeiden ze dat het niet nuttig zou zijn om naar Duitsland te gaan omdat het moederbord toch eerst getest moet worden door de RMA-afdeling. Dus ik moet mijn kapotte moederbord opsturen en weer 2 weken wachten. :():'(

Verwijderd

en waar zit die RMA afdeling dan....
Kun je daar niet effe heen gaan. Lijkt met wel erg omslachtig eerst via Emmerich dat daar de RMA zit want anders had je dat kunnen doen. Of bedoelen ze een RMA afdeling in Duitsland.
Het lijkt helaas voor jou niet handig zulke constructies, je komt moeilijk bij zulke gasten langs....
Pagina: 1