Toon posts:

linux firewall only? gaat dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
zoals het topic al aangaf gaat het over linux firewall :)
ik wil dit doen

Modem --> Linux Firewall ---> windows router(moet blijven-->
switch->hub

de windows router moet blijven staan
en het gaat over kabel modem.
dus :) ik wil linux alleen als firewall gaat dit?
zoja hoe wat moet ik installeren wat moet ik weg laten

Greetings

Verwijderd

Is volgens mij goed te doen, kan niet bedenken waarom je het op deze manier op wilt lossen maar ja.

Wat je kunt doen is het volgende,

Modem aan de linux firewall hangen, netwerk kaart er in netwerk kaart extra in je windows machine. Deze dan met een cross-cable aan elkaar knopen. Moet je dus wel je IP adressen van deze machines goed instellen zodat ze niet conflicteren met je andere netwerk. Als software kun je bijvoorbeeld FreeSCO gebruiken. Maar je kunt ook zelf een fire-wall in elkaar bakken. Als je een beetje rondzoekt zul je volop alternatieven vinden voor FreeSCO.

Zag ik dit trouwens goed, Windows --> Switch --> HUB, WTF?

Verwijderd

Topicstarter
ja, is voor waar ik werk (bij jobje ;) )
is een netwerk van een stuk of 32 pc en als ze twee hubben hadden ging het niet en twee switchen waren te duur :)
maar ff dit LINUX mag GEEN router zijn

Verwijderd

Waarom mag die Linux bak perse geen ROUTER zijn?

Bedenk maar een goede reden.

Als je twee netwerken gaat koppelen dan is de makkelijkste oplossing om een bridge er tussen te zetten, aangezien die bijna niet meer voorkomen is de volgende optie een router.

Die router koppelt dus het grote netwerk tussen de FreeSCO bak en die Win bak, wel twee IP-adressen, aan het net wat via dat kabel modem er aan hangt.

Begrijp dus je huivering van de "Router" niet.

Verwijderd

Topicstarter
is in een school moet blijven van de isp en de directie heb al gevraagd ....

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Neuh meneer hij routeerd niet, alleen af en toe *kuch-roggel-natten-kuch* maar dat is standaard.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1