http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/349918
Opvoeren van scooters is niet legaal namelijk.
Opvoeren van scooters is niet legaal namelijk.
Op vrijdag 14 december 2001 18:12 schreef Grrrrrene het volgende:
Zolang je onder het wettelijke maximum vermogen blijft, is het niet illegaal... Toch?
Juistem, er zijn ook scooters die technisch gezien helemaal illegaal zijn, maar die worden ook alleen op circuits gebruiktOp vrijdag 14 december 2001 18:58 schreef atmosphere25 het volgende:
Het mag gewoon zolang je er niet mee op de openbare weg komt.
Idd, officiele scooterraces zijn toch ook niet illegaalOp vrijdag 14 december 2001 18:58 schreef atmosphere25 het volgende:
Het mag gewoon zolang je er niet mee op de openbare weg komt.
Ik ben toch malle pietje niet!
Wanneer is een scooterrace een officiële scooterrace? Als ie wordt georganiseerd door de Nederlands Bond van Scooterraces? Die is er volgens mij niet, dus van officiele races is er volgens mij nooit sprake.Op vrijdag 14 december 2001 20:49 schreef The Legend het volgende:
[..]
Idd, officiele scooterraces zijn toch ook niet illegaal
LOLOp vrijdag 14 december 2001 21:52 schreef QuakeMASTER het volgende:
Op voeren van je cpu ook niet toch??![]()
![]()
Maar dat doen we hier allemaal lekker wel
STOP ME!!
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
pfffft, redenatie van heb ik jou daar...Op vrijdag 14 december 2001 22:01 schreef jelmervos het volgende:
Aha, mag ik dan ook een link naar een MP3 posten en dan zeggen: alleen de eerste 30 seconden beluisteren en dan deleten, of binnen 24 uur deleten?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Niet per definitie... Ook op prive terrein geldt de wet.Op vrijdag 14 december 2001 21:56 schreef LuNaTiC het volgende:
Je mag bijv ook uitspoken wat je wil op prive-terrein. Ook al loopt je scooter 180, als jij op je eigen terrein zo wil gaan, mag dat.
Dat is ook niet per definitie waar. Vroeger stond in de meeste licentievoorwaarden van software dat je voor eigen gebruik één kopie mag maken. Tegenwoordig zijn een hoop cd's beveiligd tegen kopieren.Vergelijk het met cd-roms kopieren. Mag je ook voor jezelf. Het wordt pas illegaal als je zelf het origineel niet hebt, of je gaat er in handelen.
Dus de enige reden dat er hier geen warez verhandeld mogen worden is dat men bang is voor de grote boze BSA, terwijl er geroepen wordt dat het niet mag omdat het illegaal is... wees dan tenminste eerlijk....Zo ook scooters. Op de openbare weg rijden met een opgevoerde scooter is illegaal. Maar je kunt niet controleren of dat ook op de openbare weg gebeurt. Net zoals je met cd-roms kopieren weet dat er illegale dingen mee gebeuren, zo ook met scooters. Maar toch mag er over het kopieren van cd-roms vragen gesteld worden. Zo ook vind ik met scooters opvoeren.
Verder kan GoT op geen enkele manier (correct me if im wrong) hier op aangesproken door een organisatie( ik zou iig niet weten welke
). Bestaan ook zat scooterblaadjes waarin wordt beschreven hoe je scooters kan tunen
Hmmz... dat wil je graag een snelheidsrace met rijdende toiletpotten...En over scooterraces... volgens mij zijn er wel degelijk officiele
Ja, en aangezien elke brommer/scooter standaard is begrenst op dat wettelijk maximum, is iedere modificatie in de categorie 'opvoeren' illegaal, aangezien je daarmee het vermogen verhoogt, en dus boven dat wettelijke maximum uitkomt...Op vrijdag 14 december 2001 18:12 schreef Grrrrrene het volgende:
Zolang je onder het wettelijke maximum vermogen blijft, is het niet illegaal... Toch?
uiteraard doelde ik niet op de wet in het algemeen, maar wel over het opvoer-verhaalOp vrijdag 14 december 2001 22:16 schreef Operations het volgende:
[..]
Staat echter alleen in de wet dat je je met een dergelijk apparaat niet op de openbare weg mag begeven dan heb je gelijk.
Hier heb je wel een punt. Die beveiliging is ingesteld om piraterij tegen te gaan. Maar toch lijkt het me stug dat je daarom tegenwoordig geen backups mag maken voor jezelf. Stel dat elke cd/cd-rom beveiligd zou zijn, welk nut heeft een cd-brander nog danDat is ook niet per definitie waar. Vroeger stond in de meeste licentievoorwaarden van software dat je voor eigen gebruik één kopie mag maken. Tegenwoordig zijn een hoop cd's beveiligd tegen kopieren.
Volgens jouw stelling mag ik dus bijv. op GoT vragen hoe ik mijn zelf aangeschafde FS2002 cd's moet kopieren. Ik heb het origineel tenslotte...
Nee, dat begrijp je dan verkeerd. GoT is bedoeld als vragen over computers en alles wat daarbij komt kijken. Het is niet voor warez bedoeld. Daarvoor heb je genoeg andere mogelijkheden zoals warezboards ed. Er wordt altijd maar zo op gehamerd dat GoT zo superanti-illegaal is en als men vraagt waarom komt er al heel snel een smartass die zegt: 'alsof jullie van die heilige boontjes zijn'. Ik kan je vertellen dat ik hier amper legale software draai. Maar dat boeit verder niet, ik bied het niet aan ofzo. Want dat wil GoT gewoon niet. Ik hoop dat ik het zo wat duidelijker heb gemaakt.Dus de enige reden dat er hier geen warez verhandeld mogen worden is dat men bang is voor de grote boze BSA, terwijl er geroepen wordt dat het niet mag omdat het illegaal is... wees dan tenminste eerlijk....
Kan best een kick zijn hoor om met 120 te sjeesenHmmz... dat wil je graag een snelheidsrace met rijdende toiletpotten...![]()
De wet wel, verkeersregels echter nietOp vrijdag 14 december 2001 22:16 schreef Operations het volgende:
Niet per definitie... Ook op prive terrein geldt de wet.
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Klopt, maar als een opgevoerde scooter in .nl verboden is (dus niet 'verboden op de openbare weg' maar 'verboden in het bezit te hebben') hebben verkeersregels daar niet mee te maken...Op vrijdag 14 december 2001 22:36 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
De wet wel, verkeersregels echter niet.
Uh, nee, juist niet dusOp vrijdag 14 december 2001 22:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Dan is het misverstand wel uit de weg geruimd lijkt me, want een opgevoerde scooter mag je best in je bezit hebben, alleen je mag er niet mee op de openbare weg rijden
Vragen over "hoe maak ik een reserviekopie van ..." zijn niet gewenst op GoT (vanwege de mogelijke kans dat het illegaal is, net zoals reverse engineering op GoT ook niet toegestaan is), maar "hoe voer ik een scooter op" wel...Op vrijdag 14 december 2001 22:29 schreef LuNaTiC:
Hier heb je wel een punt. Die beveiliging is ingesteld om piraterij tegen te gaan. Maar toch lijkt het me stug dat je daarom tegenwoordig geen backups mag maken voor jezelf. Stel dat elke cd/cd-rom beveiligd zou zijn, welk nut heeft een cd-brander nog dan(ervan uitgaande dat op geen ENKELE manieer die beveiliging gekraakt kan worden). Verder ben ik hier niet zeker van natuurlijk, misschien dat we op dit topic zeef eens moeten loslaten
Op vrijdag 14 december 2001 22:48 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
Uh, nee, juist niet dus.
Dat klopt. Je mag hem best opvoeren, maar je mag er niet mee op de openbare weg.Op vrijdag 14 december 2001 22:51 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
juist wel toch
Op vrijdag 14 december 2001 22:54 schreef JvS het volgende:
Dat klopt. Je mag hem best opvoeren, maar je mag er niet mee op de openbare weg.
Klopt, maar als een opgevoerde scooter in .nl verboden is (dus niet 'verboden op de openbare weg' maar 'verboden in het bezit te hebben')
die onderste was een aanname van Operations die dus fout was... zie ook mijn reply onder die van hemOp vrijdag 14 december 2001 22:56 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
[..]
![]()
Verwijderd
Die quote van mij was niet zozeer een feit maar meer een stelling (inden het zo zou zijn dat.....)Op vrijdag 14 december 2001 22:56 schreef Wouter Tinus het volgende:
[..]
[..]
![]()
Maar wellicht is het een foutieve aanname van jou dat mijn aanname fout is...Op vrijdag 14 december 2001 22:59 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
die onderste was een aanname van Operations die dus fout was... zie ook mijn reply onder die van hem
Ja hoor, ik volg het nog perfect.Op vrijdag 14 december 2001 23:01 schreef Operations het volgende:
Maar wellicht is het een foutieve aanname van jou dat mijn aanname fout is...(volg je het nog??)
Het verhaal zoals je dat neerzet klopt... , moeilijker moet je het ook niet makenOp vrijdag 14 december 2001 23:07 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Ja hoor, ik volg het nog perfect.Ik spreek namelijk op grond van eigen ervaring, een vriend van mij zn vader was ook politieagent, dus daar heb ik ook wel wat dingetjes van opgepikt.
Crossen op openbaar terrein=strafbaar, maar op eigen boerenland mochten ze zonder rijbewijs of wat dan ook hun gang gaan (terwijl het gewoon een motor is). Hetzelfde geldt ook voor opgevoerde brommers.
Je mag niet rijden op de openbare weg, dan kun je voor controle worden meegenomen. Loop je er echter mee, kunnen ze je niet aanhouden. Het bezit is verder dus neit strafbaar, het gaat er gewoon om of je er meer openbaar gaat.
Echt uitsluitsel kunnen we denk ik alleen van zeef verwachten, ik heb hem geicq-ed dus misschien dat ie nog ff reageert als ie er weer is/tijd heeft
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Verwijderd
Kijk als dat zo is (en daar lijkt het dus wel op) dan heb ik natuurlijk geen punt...Op vrijdag 14 december 2001 23:15 schreef -ProXy- het volgende:
[..]
Het verhaal zoals je dat neerzet klopt... , moeilijker moet je het ook niet maken
Hoe weet ik dat ??? sjah ervaring (maar dan vanaf de andere kant van het bonneboekje)
Ow, en als we vergelijkingen gaan trekken tussen de Wet Wapen en Munitie en de WegenVerkeers Wet... dan gaat er toch iets fout hoor
Verwijderd
Ik mag ook in een auto stappen en bij ons in het weiland rondrijden, keine probleme.Op vrijdag 14 december 2001 23:07 schreef LuNaTiC het volgende:
Crossen op openbaar terrein=strafbaar, maar op eigen boerenland mochten ze zonder rijbewijs of wat dan ook hun gang gaan (terwijl het gewoon een motor is). Hetzelfde geldt ook voor opgevoerde brommers.
dat klopt ook, het is allemaal je eigen risico. Maar das geloof ik niet helemaal relevant voor deze discussieOp vrijdag 14 december 2001 23:30 schreef M4TR1X het volgende:
[..]
Ik mag ook in een auto stappen en bij ons in het weiland rondrijden, keine probleme.
Alleen als ik een boom aanrij, of een sloot in rij krijg ik geen geld van de verzekering.
Verzekering dekt dit allemaal niet.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Niet de Nederlandse Bond van Scooterraces maar wel de Stichting Organisatie Brommer Wegraces oftewel SOBW. Zie ook http://www.sobw.nlOp vrijdag 14 december 2001 21:49 schreef Webgoodie het volgende:
[..]
Wanneer is een scooterrace een officiële scooterrace? Als ie wordt georganiseerd door de Nederlands Bond van Scooterraces? Die is er volgens mij niet, dus van officiele races is er volgens mij nooit sprake.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik citeer:Op vrijdag 14 december 2001 22:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Dan is het misverstand wel uit de weg geruimd lijkt me, want een opgevoerde scooter mag je best in je bezit hebben, alleen je mag er niet mee op de openbare weg rijden
Lijkt mij duidelijk dat het ZEER aannemelijk is dat meneer hiermee op de openbare weg wil. Illegaal dus.Op zaterdag 15 december 2001 22:20 schreef EbAyzo het volgende:
Wat is het nou voor een onzin dat je op de weg maar 45 mag MAX....Als je 45 rijdt wordt je door elke automobilist voor je sokken gereden..met 70/80 kom je tenminste een beetje met de stroom mee
GoT dient zich TEN ALLE TIJDEN aan de Nederlandse wet te houden. Geen uitzonderingen.Op vrijdag 14 december 2001 22:56 schreef Wouter Tinus het volgende:
Anyway: GoT/T.net beleid != de letterlijke Nederlandse wet.
Wat is in godsnaam je probleem? Ga je het een beetje lopen te dramatiseren. Als mensen die dingen willen opvoeren, dan mogen ze dat zelf weten. Als ze daar over willen lullen dan mag dat (wettelijk ook). Als wij daar geen probleem van maken, dan is dat onze zaak.Op zondag 16 december 2001 16:50 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Wil iemand deze wetsovertreders alsjeblieft even een slotje geven? (zoveelste verzoek, of wil GoT bekend staan als een forum dat geen problemen maakt van het overtreden van de wet?)
Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de constructie bepaalde maximum snelheid.
Waar is de wet dat je het niet mag bespreken?Op zondag 16 december 2001 17:17 schreef Timpie2000 het volgende:
maar het mag dus volgens de wet niet
[..]
Verwijderd
Mijn probleem zijn mensen die de wet overtreden.Op zondag 16 december 2001 16:54 schreef JvS het volgende:
Wat is in godsnaam je probleem? Ga je het een beetje lopen te dramatiseren.
Bullshit, dat mogen ze niet. Want ze overtreden de wet. GoT verschaft OPZETTELIJK inlichten hierover, hetgeen wordt bestempeld als medeplichtig (Wetboek van Strafrecht, titel 5, artikel 48).Als mensen die dingen willen opvoeren, dan mogen ze dat zelf weten. Als ze daar over willen lullen dan mag dat (wettelijk ook). Als wij daar geen probleem van maken, dan is dat onze zaak.
Iedere Nederlander of Nederlandse instantie dient zich aan de Nederlandse wet te houden.Ik proef hier een beetje persoonlijke frustratie? Waarom wil je dat topic persé dicht hebben?
Verwijderd
tuurlijk mag dat wel, maar dan vervalt wel de garantie (ofzowiets)Op vrijdag 14 december 2001 21:52 schreef QuakeMASTER het volgende:
Op voeren van je cpu ook niet toch??![]()
![]()
Maar dat doen we hier allemaal lekker wel
STOP ME!!
Dus eigenlijk zijn we erger dan al die zaken, waar je kits kan kopen? Of erger dan de fabrikanten die dit kits maken, en de methodes verzinnen?Op zondag 16 december 2001 17:45 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Iedere Nederlander of Nederlandse instantie dient zich aan de Nederlandse wet te houden.
Jullie doen dat duidelijk niet, en bevorderen de gelegenheid tot het overtreden daarvan. Dat frustreert mij. De Nederlandse wet bestaat niet voor niets!! Daar sta jij, ik, of GoT niet boven. Wie denken jullie eigenlijk wel niet wie jullie zijn door jullie boven de wet te verheffen?
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Aannames zijn fataal.
Nee, die zijn net zo medeplichtig als GoT.Op zondag 16 december 2001 17:49 schreef JvS het volgende:
Dus eigenlijk zijn we erger dan al die zaken, waar je kits kan kopen? Of erger dan de fabrikanten die dit kits maken, en de methodes verzinnen?
Je verschaft opzettelijk gelegenheid tot informatie. Punt uit.Daarnaast verschaf ik niemand informatie. We hebben geen 'opvoer' website. We zijn een forum, en mensen gaan dat daar bespreken.
Andere situaties zijn niet relevant. Die personen, en GoT, overtreden de wet. En jullie kunnen er makkelijk iets aan doen (slotje/verwijderen).Of denk je soms dat de politie je ook komt oppakken als je in een cafe je maat vertelt hoe hij dat moet doen? Wat denk je zelf...
Mensen afzeiken is niet illegaal. Scooters opvoeren of informatie verschaffen over het maken van illegale wapens wel. Ik gok ook dat jullie die topics daarom ook niet willen hebben...Verder kan het me bijzonder weinig schelen of dat topic dicht of open blijft, ik verbaas me alleen heel erg, dat je je daar zo aan kan ergeren. Er gebeuren zeker wel ergere dingen (topics waarin mensen worden afgezeken enzo). Of topics over wapens maken (die we dus niet willen hebben).
Gedoogbeleid = frustratiebeleidOp zondag 16 december 2001 18:00 schreef GaMeOvEr het volgende:
Aangezien de politie/anders justitiëel apparaat het gedoogd (want schijnbaar mag het niet) dat men op eigen terrein maar raak mag crossen met wat voor voertuig in wat voor staat dan ook, dan gedogen wij het ook. Dus ook het praten en discussiëren erover.
Tussen een file doorrijden is nog wat anders dan het illegaal opvoeren van een scooter. Bovendien is die situatie niet relevant.Met je motor tussen de file doorrijden mag ook niet, maar als je dat netjes doet (= niet met 120 erdoorheen) wordt dat gewoon gedoogd.
Casemodden is niet illegaal. Scooters opvoeren wel.Op zondag 16 december 2001 18:47 schreef GaMeOvEr het volgende:
Ook hypothetisch :
Iemand leest op GoT iets over Casemodden, koopt een dremel en presteert het zijn hand eraf te snijden.
Moeten we ons dan ook verantwoordelijk voelen ?
Verwijderd
Nee, dat mag niet. Want het is hier ZEER aannemelijk dat meneer ermee op de openbare weg wil.Op zondag 16 december 2001 18:53 schreef Twynn het volgende:
Je mag met een opgevoerde brommer/scooter inderdaad niet legaal op de openbare weg rijden..
Maar je mag een scooter/brommer wel degelijk opvoeren.. (en inderdaad de genoemde races mee rijden etc!)
Dus praten over opvoeren mag ook..
Waarom zou je dan in godesnaam een motor kopen? Het gaat om redelijkheid in deze situatie. Als je iets vraagt over een nieuwe motor kopen is het redelijk aan te nemen dat je motor mag rijden.Ik heb geen motor-rijbewijs, maar ik mag wel degelijk een motor kopen, en op eigen terrein met het ding rondcrossen..
Al zou je wel met een opgevoerde scoot rond mogen tuffen.Op vrijdag 14 december 2001 22:59 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
die onderste was een aanname van Operations die dus fout was... zie ook mijn reply onder die van hem
Het is heel simpel. Je mag gewoon niet rijden op een opgevoerde brommer. Als je dan gepakt wordt door de politie, riskeer je een boete. Op het moment dat ik alleen al loop met mijn opgevoerde brommer over de stoep, heeft de politie het recht al niet meer mij aan te houden (komen nog wel wat andere factoren bij kijken; bv hoe heet is de uitlaat enz). In principe kunnen ze je niks maken.
Hoe ik dit weettsjah ervaring
![]()
Verwijderd
Ja, graag zelf! ik wil dat GoT de mogelijkheid geeft tot informatie. Ik heb geen zin in dit soort censuur, omdat jij toevallig in dit topic je gelijk wil halen. Geef ons maar aan bij de politie. Ik denk dat ze je kei en keihard uitlachen...Op zondag 16 december 2001 18:57 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
Je verschaft opzettelijk gelegenheid tot informatie. Punt uit.
[..]
Niet omdat we last hadden van politie hoor. Meer omdat we dat gewoon niet op het forum willen hebben.Andere situaties zijn niet relevant. Die personen, en GoT, overtreden de wet. En jullie kunnen er makkelijk iets aan doen (slotje/verwijderen).
[..]
Mensen afzeiken is niet illegaal. Scooters opvoeren of informatie verschaffen over het maken van illegale wapens wel. Ik gok ook dat jullie die topics daarom ook niet willen hebben...
Ja, en dan hebben we jou ontfrustreerd, en dan hebben we in LA 40 scooterfreaks die gefrustreerd zijn. Think again...Gedoogbeleid = frustratiebeleid
Frustratie omdat ze er niets aan kunnen doen. En jullie kunnen er WEL wat aan doen. Zelfs met één muisklik.
[..]
Maar we hebben hier ook de gelegenheid tot informatie gegeven! Zijn we ook medeplichtig hoor!Tussen een file doorrijden is nog wat anders dan het illegaal opvoeren van een scooter. Bovendien is die situatie niet relevant.
[..]
Casemodden is niet illegaal. Scooters opvoeren wel.
Nou, nee niet echt. Dan is een link naar WSFTP ook een warezlink, want daarmee kan je ook warez downloaden.Op zondag 16 december 2001 19:14 schreef AteLLa het volgende:
Volgens mijn bescheiden mening kunnen we de uitleg/ en handleiding voor het opvoeren van scooters ed die gemaakt zijn voor een bepaalde snelheid, en door het opvoeren gevaar kunnen opleveren voor bestuurder/verkeersdeelnemer eigenlijk als Warez beschouwen
Het in de gelegenheid stellen om software te kopieeren is ook strafbaar gesteld en derhalve een reden om een Ban te krijgen toch
Vergeet vooral de stank niet die zo'n rijdende prullenbak produceert.Op zondag 16 december 2001 19:11 schreef bazs2000 het volgende:
Maarja, probeer ze maar eens uit te leggen dat er ook kinderen de straat op kunnen rennen, of dat het lawaai dat van hun uitlaat komt irri is.
Niet altijd hoor. Vriend van mij is er laatst nog onderuit gekomenMaar als je als automobilist zo'n iemand voor z'n sokken rijdt dan ben je de sjaak, want het is de verantwoordelijkheid van de automobilist om uit te kijken.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Maar dat er grenzen verkend moeten worden, daar ben je het wel mee eens dus?Op zondag 16 december 2001 19:15 schreef JvS het volgende:
Nou, nee niet echt. Dan is een link naar WSFTP ook een warezlink, want daarmee kan je ook warez downloaden.
Warez zijn een plaag van een heel andere orde voor het forum, waar ik hier niet verder op in ga. Warez zijn softwarezaken als mp3/divx/applicaties die direct met links gedownload kunnen worden. Dit heeft er niets mee te maken.
Ik had het idee dat hij die topics op slot wilde hebben, waarin gepraat wordt over brommers opvoeren. Dat heeft IMO weinig met de wet te maken.Op zondag 16 december 2001 19:20 schreef GaMeOvEr het volgende:
JvS, TwwT_Unexplained gaat hier van de nederlandse wet uit en het feit dat we die behoren na te leven. Daar is zijn argumentatie (zover ik dat kan beoordelen) op gebaseerd, niet op het feit dat hij "Anti-Scooter-opvoeren topics op GoT" is.
zie boven.Als in, het mag niet, dus moet je het niet toestaan.
Wij zien dat anders, dat maakt echter niet dat zijn argumentatie gebaseerd is op persoonlijke frustratie ofzo.
Dat de politie iets beters te doen heeft is toch geen excuus om de wet te overtreden?? Bovendien zijn ze verplicht mijn melding op te nemen en serieus te behandelen, dat zal het probleem niet zijn.Op zondag 16 december 2001 19:15 schreef JvS het volgende:
Ja, graag zelf! ik wil dat GoT de mogelijkheid geeft tot informatie. Ik heb geen zin in dit soort censuur, omdat jij toevallig in dit topic je gelijk wil halen. Geef ons maar aan bij de politie. Ik denk dat ze je kei en keihard uitlachen...
Hoeveel mensen zijn er wel niet gefrustreerd omdat ze een boete krijgen voor 3 kilometer te hard rijden? Vind ik geen excuus.Ja, en dan hebben we jou ontfrustreerd, en dan hebben we in LA 40 scooterfreaks die gefrustreerd zijn. Think again...
Ik heb de Nederlandse wet achter mij staan. Leg mij eens uit hoe ik NIET gelijk kan hebben?Ik heb zo het vermoeden dat je een beetje teveel bezig bent met je gelijk te halen. Het argument 'je mag je scooter niet opvoeren' is geen argument om een topic daarover te sluiten.
En al weer gaat het om redelijk vermoeden..Nou, nee niet echt. Dan is een link naar WSFTP ook een warezlink, want daarmee kan je ook warez downloaden.
illegaal = illegaalWarez zijn een plaag van een heel andere orde voor het forum, waar ik hier niet verder op in ga. Warez zijn softwarezaken als mp3/divx/applicaties die direct met links gedownload kunnen worden. Dit heeft er niets mee te maken.
Agreed. Dat heeft het ook niet. Hij gaat er echter vanuit dat de kennis wordt gebruikt en toegepast op Scooters die daarna wel de openbare weg op gaan. (logische aanname.)Op zondag 16 december 2001 19:25 schreef JvS het volgende:
Ik had het idee dat hij die topics op slot wilde hebben, waarin gepraat wordt over brommers opvoeren. Dat heeft IMO weinig met de wet te maken.
Eens.Theoretisch mogen topics die gaan over hoe zo efficient mogelijk een mens vermoorden ook gewoon, zei het dat we die als crew met z'n allen redelijk ziek vinden, en dus verbieden.
Die vlieger gaat IMO met brommertjes opvoeren niet op.
Daar ben ik het ook mee eens.Wat ik wil zeggen is dat die topics echt niet verboden zijn voor de wet en dat dat geen argument is ze te sluiten...
Aannames zijn fataal.
Bij het toepassen van de Nederlandse wet is het helemaal niet relevant wat jij, JvS of ik vind. Het gaat om de Nederlandse wet, niet om onze meningen. Persoonlijk zal het mij aan m'n anus oxideren als hij z'n scooter opvoert en zichzelf kapot rijdt.Op zondag 16 december 2001 19:31 schreef GaMeOvEr het volgende:
Daar ben ik het ook mee eens.
Verwijderd
Ik had een vermoeden dat dat erbij ging komen. Toch is dat we dat verbieden geen argument om het opvoeren van brommers te verbieden. Vuurwerkbommen willen we niet hebben (net als methoden om mensen te vermoordenOp zondag 16 december 2001 19:44 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Opvoeren van scooters mag gewoon niet. Als iemand hier gaat posten over hoe je een vuurwerkbom moet maken, wordt het toch ook meteen geslotenOf moeten er meerdere slachtoffers kunnen vallen bij het onderwerp, voordat een topic dicht kan
Omdat we dan de komende 6 maanden in [forum=15] een verklaring moeten afleggen waarom we dat doen.Jongens, waarom kan dat scooter-topic niet gewoon dicht
Jij neemt het hier ook aan, jij vermoed dat zij op de weg gaan rijden. bla bla.Op zondag 16 december 2001 19:29 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
En al weer gaat het om redelijk vermoeden..
[..]
[uitvorige page]
Nee, dat mag niet. Want het is hier ZEER aannemelijk dat meneer ermee op de openbare weg wil.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Er zijn jaarlijks veel meer doden en gewonden door opgevoerde scooters dan door vuurwerkbommen hoor. Dus, inderdaad, van een andere orde.Op zondag 16 december 2001 19:49 schreef JvS het volgende:
Ik had een vermoeden dat dat erbij ging komen. Toch is dat we dat verbieden geen argument om het opvoeren van brommers te verbieden. Vuurwerkbommen willen we niet hebben (net als methoden om mensen te vermoorden). Scooters opvoeren is informatie van een andere orde. Of we dat ook gaan verbieden zou bediscusseerd moeten worden.
Maar jullie zijn MEDEPLICHTIG.Nogmaals, het feit dat je die dingen niet op mag voeren heeft niets te maken met het feit of het hier besproken mag worden.
Neem het op in jullie prachtige FAQ.[quote]Omdat we dan de komende 6 maanden in [forum=15] een verklaring moeten afleggen waarom we dat doen.
Of zij op de weg gaan rijden of niet, is niet relevant. Het mag sowieso niet.Jij neemt het hier ook aan, jij vermoed dat zij op de weg gaan rijden. bla bla.
Waar kun je die krijgen/kopen?btw get a life.
Mijn doel is dat men zich aan de Nederlandse wet houdt. Lijkt mij niet zo'n idioot doel.Op zondag 16 december 2001 19:54 schreef botoo het volgende:
TwwT, wat is je doel?
Volgens mij probeer je te bewijzen dat het beleid op GoT niet strak naar de door GoT(zelf) gestelde regels gehanteerd word?
Jawel, want op eigen terrein en scooterraces mag het dus wélOf zij op de weg gaan rijden of niet, is niet relevant. Het mag sowieso niet.
Mja, dat kun je dan echt heeeeeeel erg veel doortrekken denk ik. Als iemand een topic over cd's branden opent, mag je er ook wel van uitgaan dat het voor illegale doeleinden gebruikt gaat worden (das immers ook jouw redenering voor bij het opvoeren, tochMijn doel is dat men zich aan de Nederlandse wet houdt. Lijkt mij niet zo'n idioot doel.
Op eigen terrein mag dat dus ook niet.Op zondag 16 december 2001 20:19 schreef LuNaTiC het volgende:
Jawel, want op eigen terrein en scooterraces mag het dus wél
Het branden van een CD is potentieel illegaal, maar niet per definitie. Het opvoeren van een scooter wel.Mja, dat kun je dan echt heeeeeeel erg veel doortrekken denk ik. Als iemand een topic over cd's branden opent, mag je er ook wel van uitgaan dat het voor illegale doeleinden gebruikt gaat worden (das immers ook jouw redenering voor bij het opvoeren, toch). Nou volgens mij is dat ook wel erg illegaal en mag het niet van de wet (toch?). Mag hier dan ook geen topic meer over geopend worden? Het spoort immers aan tot illegale praktijken.
Nee dat is het niet, en je argumenten zijn valide, maar het komt bij mij over als de laatste heldendaad van een kruisvaarder.TwwT_Unexplained:
Mijn doel is dat men zich aan de Nederlandse wet houdt. Lijkt mij niet zo'n idioot doel.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dit is wel het meest slechte voorbeeld waar je mee zou kunnen komen denk ik.Op zondag 16 december 2001 20:23 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Het branden van een CD is potentieel illegaal, maar niet per definitie. Het opvoeren van een scooter wel.
Aannames zijn fataal.
Opsporing
De rollentestbank
In het algemeen kan een voertuig als brom- of snorfiets worden aangemerkt zonder dat een technisch onderzoek behoeft plaats te vinden; voldoende is de constatering dat het voertuig op de voorgeschreven wijze is voorzien van een gele of oranje plaat c.q. vlakken. Mocht op een voertuig ten onrechte een gele of oranje plaat c.q. vlakken worden gevoerd dan kan daartegen op grond van artikel 5.1.4 VR worden opgetreden. Controle van brom- en snorfietsen dient in principe niet door technisch onderzoek, maar door het gebruik van de rollentestbank plaats te vinden. Het onmiddellijk ter plaatse bekeuren en de kans om binnen korte tijd opnieuw gecontroleerd te worden moet de bestuurders van brom- en snorfietsen er toe aansporen om hun voertuig bij voortduring te laten voldoen aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Gegeven de grotere pakkans is het niet aangewezen iedere brom- en snorfiets (of onderdelen daarvan) in beslag te nemen indien niet is voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Inbeslagneming in deze gevallen zou ertoe leiden dat de tijdwinst geboekt met de meting op de rollentestbank, verloren zou gaan bij de afhandeling van de inbeslagneming. In de gevallen waarin de gemeten door de constructie bepaalde maximumsnelheid hoger blijkt te zijn dan 55 km/h (snorfiets), danwel 75 km/h (bromfiets) dient echter wel inbeslagneming plaats te vinden.
Voertuigreglementfeiten
Afdeling 6 van hoofdstuk 5 van het Voertuigreglement bevat de permanente eisen waaraan bromfietsen dienen te voldoen. Zonder onderzoek naar de cilinderinhoud is het mogelijk om voor de meeste gedragingen, die zijn opgenomen in de bijlage bij de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder), een administratieve sanctie op te leggen. Een onderzoek naar de cilinderinhoud zal wel moeten plaatsvinden in de volgende gevallen:
Voert geen gele/oranje plaat/vlakken 5.6.1, lid 1, sub c VR
Voert ten onrechte een gele/oranje plaat/vlakken 5.1.4 VR
Het voertuig had een gele plaat/vlakken moeten voeren maar voert een oranje plaat/vlakken 5.1.4 VR
Bij de opsporing dient er vanuit te worden gegaan, dat elk motorvoertuig op twee of drie wielen, dat een gele of oranje plaat c.q. vlakken voert, een brom- c.q. snorfiets is. Bij het voeren van een gele of oranje plaat c.q. vlakken verdient vervolging terzake het niet voldoen aan de voor brom- en snorfietsen geldende technische voorschriften de voorkeur. Slechts indien het door de uiterlijke kenmerken van het voertuig duidelijk is dat het geen brom- of snorfiets kan zijn, zal door middel van een technisch onderzoek naar de cilinderinhoud worden nagegaan of de gele/oranje plaat c.q. vlakken ten onrechte wordt gevoerd. Wanneer duidelijk is dat ten onrechte een gele of oranje plaat c.q. vlakken is/zijn aangebracht, wordt een administratieve sanctie opgelegd terzake van artikel 5.1.4 VR en proces-verbaal opgemaakt terzake van geconstateerde strafbare feiten zoals o.a. rijden zonder rijbewijs en kentekenbewijs. Indien een brom- of snorfiets betrokken was bij een verkeersongeval kan niet worden volstaan met het bepalen van de cilinderinhoud. Er dient een technisch onderzoek naar het voldoen aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid plaats te vinden.
Inbeslagneming
Indien bij het meten van de maximumsnelheid met behulp van de rollentestbank wordt geconstateerd dat niet bij voortduring wordt voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid geldt het beleid ten aanzien van inbeslagneming van (onderdelen van) opgevoerde brom- en snorfietsen zoals in het als bijlage 2 bij deze aanwijzing gevoegde schema is aangegeven. In lokale situaties kan het noodzakelijk zijn dat het inbeslagnamebeleid wordt aangescherpt. In overleg met het lokale OM kan worden besloten om op te treden op grond van artikel 5.6.1., lid 1, sub b VR (niet voldoen aan goedkeuringsmerk). Bij inbeslagneming dient (een schatting van) de waarde van het inbeslaggenomene op het beslagformulier te worden vermeld. De Officier van Justitie dient over deze informatie te beschikken indien hij de rechter om een verbeurdverklaring van (onderdelen van) de brom- of snorfiets verzoekt. In het geval dat bij inbeslagneming van (onderdelen van) een brom- of snorfiets blijkt dat de bestuurder geen eigenaar/houder van de bromfiets is zal er tevens een proces-verbaal dienen te worden opgemaakt tegen de eigenaar/houder. Deze dient te worden gewezen op de mogelijkheid om afstand ter vernietiging te doen.
Vervolging
Artikel 5.6.8. Voertuigreglement is nog niet opgenomen in de bijlage bij de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wet Mulder). Bij overtreding van dit artikel kan er derhalve geen Mulderbeschikking worden opgelegd. Totdat dit is geregeld dient er bij overtreding van artikel 5.6.8. Voertuigreglement een proces-verbaal te worden opgemaakt. Bij het controleren van brom- en snorfietsen kunnen meerdere gedragingen en overtredingen worden geconstateerd. Omdat voor de betrokkene/verdachte afdoening van één gebeurtenis langs zowel de administratiefrechtelijke als de strafrechtelijke weg tot grote onduidelijkheid kan leiden dient afdoening langs één traject uitgangspunt te zijn. Om een ongewenste cumulatie van sancties te voorkomen worden per gebeurtenis aan de betrokkene voor ten hoogste drie gedragingen een sanctie opgelegd. Indien een gebeurtenis uit gedragingen en strafbare feiten bestaat, wordt ten aanzien van de betrokkene/verdachte voor ten hoogste drie feiten een sanctie opgelegd/proces-verbaal opgemaakt. In het proces-verbaal dient melding te worden gemaakt van de opgelegde sanctie(s) en op de aankondiging van beschikking van het/de opgemaakte proces(sen)-verbaal.
maw gebruik op eigen terrein is voor eigen rekening/risico maar dus niet wettelijk bepaaldArtikel 3.6.1 Bromfietsen moeten voor toelating tot het verkeer op de weg voldoen aan de in deze afdeling vermelde eisen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
precies en dat was dus de kern van mijn standpunt, net als bij cd kopieren is er zeker wel een legale manier van gebruik voor iets wat overduidelijk illegaal gebruikt kan worden.Op zondag 16 december 2001 21:25 schreef botoo het volgende:
Je kaunt je beperken tot:
[..]
maw gebruik op eigen terrein is voor eigen rekening/risico maar dus niet wettelijk bepaald
Waarom zegt voertuigregelement, paragraaf 3, artikel 5.6.8, lid 1 dan het volgende?Op zondag 16 december 2001 21:25 schreef botoo het volgende:
maw gebruik op eigen terrein is voor eigen rekening/risico maar dus niet wettelijk bepaald
Met betrekking tot de openbare weg misschienOp zondag 16 december 2001 21:33 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
[..]
Waarom zegt voertuigregelement, paragraaf 3, artikel 5.6.8, lid 1 dan het volgende?
Bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximum snelheid van ten hoogste 45 km/h, moeten bij voortduring blijven voldoen aan deze door de constructie bepaalde maximum snelheid.
Bovendien is het zeer aannemelijk dat meneer hiermee op de openbare weg wil. Sterker nog, dat geeft hij zelf toe.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Officieel wel ja, maar 9 van de 10 keer komen ze echt niet checken of er wat aan je scooter veranderd is.Op zondag 16 december 2001 21:34 schreef zeef het volgende:
Waarbij ik wel wil aantekenen dat opvoeren natuurlijk erg dom en gevaarlijk is, en een grond waarop bijvoorbeeld je verzekeraar bij een ongeluk NIET zou kunnen uitbetalen.
Al zal dat zijn, dat het enkel betrekking heeft op de openbare weg, dan nog zegt hij zelf dat hij ermee de openbare weg op gaat. Een strafbaar feit dus.Op zondag 16 december 2001 21:38 schreef botoo het volgende:
Je artikel voertuigregelement, paragraaf 3, artikel 5.6.8, lid 1 zal ongetwijfeld slaan op de voortuigen die op de weg toegelaten worden, niet op eigen terrein voertuigen.
maar daar gaan we weer....aannames
TwwT, hoezeer ikzelf ook de pest heb aan het asociale weggedrag (indien van toepassing) van scooters in het algemeen, en aan de onverantwoord scheurende randdebielen in het bijzonder, ik zie niet hoe GoT daar verantwoording voor kan dragen.Al zal dat zijn, dat het enkel betrekking heeft op de openbare weg, dan nog zegt hij zelf dat hij ermee de openbare weg op gaat. Een strafbaar feit dus.
En GoT helpt hem daarbij.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
OMG! wat maak jij er een drama vanOp maandag 17 december 2001 00:01 schreef TwwT_Unexplained het volgende:
Tja, botoo, ik ga het maar opgeven.
Een stukje moreel besef om te helpen bij het handhaven van de wet schijnt de got-crew niet te hebben. Kwestie van tijd volgens mij dat ook andere illegale zaken worden gedoogd.
Ik ga er geen tijd meer insteken. Ik hoop dat iedereen spoedig zal inzien dat dit niet de manier is om jezelf in de samenleving te plaatsen.
Verwijderd
Verwijderd
Als je zestien bent geworden kom dan nog maar eens terugOp maandag 17 december 2001 19:27 schreef spock13 het volgende:
maar hoe moet ik um nou opvoeren??![]()
Stikstof gemengt met kerosine als brandstof nemenOp maandag 17 december 2001 19:27 schreef spock13 het volgende:
maar hoe moet ik um nou opvoeren??![]()
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq