instabiliteits problemen! wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
jow

heb pas geleden een nieuwe mobo gekocht, heb mn CPU gehouden 1,2Ghz Athlon deze heeft altijd perfect gedraaid op een Kt7a-Raid! nooit een vuiltje aan de lucht! maar op mn K7t266Pro2 RU blijft ie om de zoveel tijd keihard hangen! :( aan de temp ligt het niet! deze is stressed max 43 graden en idle 35 ofzo! ik heb het beessie op 1,33 lopen het maakt niet uit of ik het volt omhoog gooi of ed. ik draai btw win2k Sp2 met 4.36 drivers. is dit een softwarematig probleem of hardeware?

greetz

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je na je mobo update windows er al opnieuw opgegooid? Wil nog wel eens nodig zijn :(

• OGangstah
jep, al 2 keer...

ohh jah hij blijft zelfs stabiel bij een hele dag grazen en ook 3d Marks 2k1 draait ie probleemloos! snap er nikz van :?

greetz

• OGangstah
iemand plz?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:X
hier stond iets doms. |:(

🌞🍃

• OGangstah
wat nou dom??? help me liever ipv. domme opmerkingen te maken!!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:37

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ok heel simpel
die andere mobo was je cpu 133 mhz
nieuwe mobo heeft 266
misschien dat die het daarom niet doet he =)

Tweakers Discord

• tweakduke

tweakduke

Op vrijdag 14 december 2001 20:57 schreef tweakduke het volgende:
ok heel simpel
die andere mobo was je cpu 133 mhz
nieuwe mobo heeft 266
misschien dat die het daarom niet doet he =)
ho wacht ff hij deed het wel
dan kan het zijn dat in je bios de bussnelheid niet goed staat
ik denk dat het daar dus ergens aan ligt

Tweakers Discord

Verwijderd

1) Chipset drivers? Zorg dat indien VIA nodig je altijd de laatste hebt.

2) Iets overgeclocked? Niet gegararandeerd dat je dat dezelfde marge kan overclocken nu.

3) Wat voor voeding heb je?
Als je een AOpen hebt: koop een Enermax bij de OC-shop.

Rotte voedingen leiden al te vaak tot crashende computers.

4) Begin met 1 hddd en videokaart, en plug bij goed draaien 1 voor 1 meer kaarten in. ('t is tijdrovend, ik weet het)

• OGangstah
heb altijd strakke drivers dus daar zal het niet aan liggen!

voeding is ook goed, staat op de lijst van approved voedingen, weet ff niet meer merk, staat er iig wel op!

waar slaat dat 133/266 verhaal op, had toch eerst ook een 266Fsb :? en het geuegen is van Apacer dus daar zal het niet aan liggen

de rest van de componenten zijn hetzelfde gebelven dus dat is het ook niet, en ook zonder OC blijft ie vaker hangen!net 2 uur RTCW gedaan, nikz aan de hand en dan zit ik ff 5 minuten te netten (desktop) en dan blijft ie hangen??!! :?

vreemd...

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

En hoe stabiel is het systeem als je eens probeert NIET over te klokken?

My other computer is your windows box.

Verwijderd

SB Live is nog wel eens een troublemaker. Probeer e's of ie zonder ook crasht.

• OGangstah
ook zonder OC gaat ie hangen, hmz denk niet dat de SB Live het probleem is, als hij hangt speelt winamp gewoon door (soms) :?

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Hoe lang is het geleden sinds je laatste format c:\? :9

Forza Mucca!

• OGangstah
4dagen!!

Verwijderd

Hmm lijkt op een kapot mobo..
Misschien moet je even nagaan bij de winkel waar je hem hebt gekocht of jouw combinatie wel mogelijk is (lijkt me wel eigenlijk, maar je weet maar nooit)

En anders ruilen met die hap!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Als niks lukt, zou ik overwegen over te stappen op WindowsXp. Vaak is deze stabieler dan Win98 en WinMe. Als je al Win2k gebruikt, heeft het weinig zin. suc6.

Hehe, ik zie dat je al Win2k draait. Misschien een dualboot met Win2k/WinXp?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• OGangstah
why zou die combo niet gaan :?

er is maybe nog een ding waar het aan zou kunne liggen, en dat is dat van mijn CPU de core een heel klein beetje beschadig is...maar hier zal het toch neit aan liggen?

ik ga volgende week een Athlon XP halen en als ie dan nog blijft uitvallen dan ben ik bang dat de mobo DooD is :(

• tweakduke

tweakduke

euh van die combo heb ik eens iets vaags gehoord dat het niet kon
maar blijkbaar dus wel
sorry ik weet wel veel van hardware maar ook niet alles he =)

Tweakers Discord

• OGangstah
iemad nog een idea?

Verwijderd

er is maybe nog een ding waar het aan zou kunne liggen, en dat is dat van mijn CPU de core een heel klein beetje beschadig is...maar hier zal het toch neit aan liggen
ga er dan maar WEL vanuit dat het daar aan ligt

helaas!

Probeer anders eerst een andere processor, voordat je een nieuwe koopt: laat door de shop even je mobo met jouw proc en een van hun testen. Vaak kunnen ze dat soort dingen wel proberen. Anders koop je misschien voor niks een nieuwe processor. Sterkte!

• OGangstah
hmz, wat is het nu dode Mobo of dode CPU? (was zowieso al vanplan om een XP te kopen) dus kan het maar beter de CPU zijn! >:)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vcore verhogen? Via drivertjes? Verkeerde dets? Gebruik geen 23.11 ofoz daar was iets mee

• OGangstah
23.11 gebruik ik? wat was daarmee dan? ik begin echt radeloos te worden plz HELP!

Verwijderd

Ik gok op je mobo: Die is tenslotte nieuw in je config gekomen, en kan dit soort probs op z'n geweten hebben :(

Als ik verkeerd gok, dan gok ik als tweede op je geheuegen (ook merkgeheugen kan kapot zijn / gaan :))

• OGangstah
dus je denkt dat er wel ECHT iets kapot is, het is heel gek heb vandaag bijna geen last gehad van hang-ups...

maar als ik morgen mn XP heb gekocht en ik nog steeds probs heb (want dan heeft het niet aan de CPU gelegen) dan ga ik maar eens terug met mn mobo...

thnx

• durkagain
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 16:38
Op maandag 17 december 2001 01:22 schreef OGangstah het volgende:
23.11 gebruik ik? wat was daarmee dan? ik begin echt radeloos te worden plz HELP!
Heb je al andere nvidia drivers getest dan 23.11? Die versie schijnt buggy te zijn...

En wanneer is het afbrokkelen van je CPU gebeurd? Tijdens het verwisselen van het mobo? Of was het al eerder...

• OGangstah
af brokkelen is al paar maanden eerder gebeurt, maar ik heb daar verder geen last van gehad (teminste niet op oude mobo de kt7a-raid) ik ga NU testen met andere detenators, maar het is zo moeilijk om te testen want hij hangt niet echt op één specifiek punt...maar goed, verder nog iemand een idea??

greetz

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
ik denk dat je met een nieuwe onbeschadigde processor geen problemen meer hebt

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
grote kans dat die xp beter draait op dat msi bord
die problemen die jij omschrijft ken ik nog van een msi k7t turbo die ik had. wilde niet stabiel draaien met een Athlon 1333 maar als ik de FSB op 100 zette wel :?
met een athlon xp draait dat ding wel goed (XP 1600+) en de 1333 draait nu vrolijk op een A7V133 zonder probs

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• OGangstah
hmz, nu weet ik het helemaal niet meer, maar we zullen zien morgen als ik mn XP ga halen, wel vreemd allemaal!

oww jah k draai nu btw al een paar uur non 23.11 drivers en nog geen hang-ups gehad!

Greetz

• OGangstah
hmz, nu weet ik het helemaal niet meer, maar we zullen zien morgen als ik mn XP ga halen, wel vreemd allemaal!

oww jah k draai nu btw al een paar uur non 23.11 drivers en nog geen hang-ups gehad! 8-)

Greetz

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik zie dubbel :) :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

in de search stonden verschillende bug reports over je mainboard tevens heeft via niet voor niets alweer een nieuwe set drivers op de site staan
4.36a inmiddels

ik wilde zelf ook de msi heb toch maar gekozen voor de soltek

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 19:58

Dim

Ah, ik lees net dat je eerst 23.11 NVidia drivers gebruikte, en dat werkt niet zo lekker met Via chipsets; geeft bij een aantal mensen BSODs en lockups. Search maar ff op "infinite loop" op het forum, dan krijg je al een paar hits.

Bij de meesten met dit probleem verdwijnt het als je downgrade naar 21.81 of 12.41. (Zelf vind ik 12.41 tot nu toe de meeste stabiele versie, maar dat is maar IMO natuurlijk).

My other computer is your windows box.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
En alhoewel Apacer geheugen niet slecht is (heb het zelf) overclockt het superslecht.
Ben je zeker dat die dingen nog op CAS 3 staan ? Want bij CAS 2 veroorzaken ze klein stabiliteitsprobs.

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Mijn pc wil niet stabiel gaan lopen @ 233 Mhz fsb. Ik heb het vermoeden dat het aan de voeding ligt. Als ik hem op 200 Mhz zet, dan zijn er geen probs.

Ik test mijn pc met het programma Memtest. Zul jij ook eens willen kijken wat dit progje bij jouw voor resultaten geeft?

Ik krijg steeds geheugenfouten op andere adressen.
Klik hier om het te downen

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Dit staat er in de readme
Memtest86 is thorough, stand alone memory test for Intel i386 architecture
systems. BIOS based memory tests are only a quick check and often miss
failures that are detected by Memtest86.
Werkt dat wel ok met Via AMD spul ?

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Tuurlijk, ze zijn compatibel en kunnen elkaars programma's draaien. :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Die infinite loops kun je erg makkelijk kwijt raken hoor. Desktop -> properties -> Settings -> Advanced -> Troubleshoot -> Enable Write Combining. Zou ik maar snel uitzetten. Is niet compatible met Nvidia det. 4 Drivers.
Pagina: 1