Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37576

Topicstarter
Ik zat net even rustig na te denken en vroeg me af wie hier wel een in contact is geweest met zijn bescherm engels (ook wel bekent als gids)?! En hoe was deze ervaring dan wel... En wel manier heb je gebruikt?

Ik had een tijdje geleden ergens gelezen dat je bescherm engel je ook 'screen shots' van je vorige leven kan geven?! CoRReCT me if im wrong :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27440

tja...
zoals je het nu schrijft ga je ervan uit dat bescherm engelen bestaan. terwijl ik er nog nooit iets van gemerkt heb. is het niet zinniger om je eerst af te vragen of je bescherm engel wel bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-06-2022
Op vrijdag 14 december 2001 17:29 schreef Webmasterok het volgende:
Ik zat net even rustig na te denken en vroeg me af wie hier wel een in contact is geweest met zijn bescherm engels (ook wel bekent als gids)?! En hoe was deze ervaring dan wel... En wel manier heb je gebruikt?

Ik had een tijdje geleden ergens gelezen dat je bescherm engel je ook 'screen shots' van je vorige leven kan geven?! CoRReCT me if im wrong :).
(Ik ga er even vanuit dat ze bestaan.)

Iedereen heeft er al eens contact meegehad alleen niet bewust. (Anders zou jouw gids het ook erg rustig hebben als die nu nog niet met je had gecommuniceerd.)
Het makkelijks is het je voor te stellen dat het in je slaap gebeurt. Je bent dan makkelijker te beinvloeden en in een andere toestand dan op de dag.
Ikzelf heb het voor zover ik weet nooit bewust meegemaakt.
Er zullen best wel momenten zijn waarop je eigenlijk zou beweren dat het beinvloed was door iets(bv je gids).

Ingevingen zijn ook berichten/shots of hoe je dat ook wilt noemen die je gids gebruikt om je iets te vertellen of te helpen.
Sommige wetenschap of kunst wordt via ingevingen door gidsen aan de aarde geschonken door het als ingeving te creeren bij een mens. Deze denkt dan dat het het zelf heeft bedacht maar het is eigenlijk een gegenereerd bericht.

Om terug te komen op die screenshots uit je vorige leven waar je het over had. Tijdens dromen heb je misschien wel eens rondgevlogen of gelopen. Dit kunnen dan screenshots of filmpjes uit je vorige leven zijn die je gids genereerd zodat jij ze ziet of meemaakt. Gidsen doen dat alleen nooit zonder reden. Ook al is het soms moeilijk die te achterhalen.

Om je een tip te geven voor het geval je niet zoveel wilt lezen maar toch wat meer erover wilt weten, zou ik je aanraden het boek: "Door het raam" te lezen. Gaat over uittredingen en er komen ook vele andere aspecten (zoals je gids) in voor. Niet zo'n dik boek en grote letters. Maar zeker geen slecht boek. (vindt ik dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb ze nooit gezien, maar soms heb ik echt het idee dat er iemand is die over mijn schouder meekijkt en soms ingrijpt. Nu is dat natuurlijk 'wishful thinking' en de gedachte van een bescherm-engel is best aardig.

Wie het zou moeten zijn? Waarschijnlijk mijn opa die ik nooit gekend heb die 3 jaar voor mij overleden is. Ik schijn heel veel op hem te lijken en ik ben geboren op exact dezelfde dag (3 nov), maar dan 3 jaar later en ook nog eens een paar weken te vroeg. Dus als de bescherm-engel de beschermde zou moeten kennen (wat je wel eens ziet in films enzo), dan zou hij het zijn.

Ik heb wel vaker dingen waarvan ik achteraf sta te kijken dat ik ZOVEEL geluk heb gehad. Of een soort waarschuwing voordat iets daadwerkelijk ging gebeuren waardoor ik het tijdig kon voorkomen (dan spreken we echt over seconden voordat het gebeurde). Interessant, maar ik denk dat het uiteindelijk onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

[flauw]
Ik heb geen bescherm engels. Wel een bescherm Duits.....
[/flauw]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op vrijdag 14 december 2001 21:44 schreef ChristiaanVerwijs het volgende:
Wie het zou moeten zijn? Waarschijnlijk mijn opa die ik nooit gekend heb die 3 jaar voor mij overleden is. Ik schijn heel veel op hem te lijken en ik ben geboren op exact dezelfde dag (3 nov), maar dan 3 jaar later en ook nog eens een paar weken te vroeg. Dus als de bescherm-engel de beschermde zou moeten kennen (wat je wel eens ziet in films enzo), dan zou hij het zijn.
Een gids is meestal een 'oude bekende'. Van de aarde maar het is ook vaak een persoon uit een vorig leven, of zelfs uit meerdere levens terug.
Ik heb ze nooit gezien, maar soms heb ik echt het idee dat er iemand is die over mijn schouder meekijkt en soms ingrijpt. Nu is dat natuurlijk 'wishful thinking' en de gedachte van een bescherm-engel is best aardig.

Ik heb wel vaker dingen waarvan ik achteraf sta te kijken dat ik ZOVEEL geluk heb gehad. Of een soort waarschuwing voordat iets daadwerkelijk ging gebeuren waardoor ik het tijdig kon voorkomen (dan spreken we echt over seconden voordat het gebeurde). Interessant, maar ik denk dat het uiteindelijk onzin is.
Jammer dat je dat laatste concludeerd(ik vraag me eigenlijk ook af waarom je dat denkt). Maar los daarvan doel ik daar idd op. Ervaringen waarbij je zou beweren te zijn geholpen door 'iets'. Voor vele heel herkenbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 21:10 schreef spock13 het volgende:
1.
tja...
zoals je het nu schrijft ga je ervan uit dat bescherm engelen bestaan.
2.
terwijl ik er nog nooit iets van gemerkt heb.
3.
is het niet zinniger om je eerst af te vragen of je bescherm engel wel bestaat.
1. Klopt.
2. Hoe weet je dat?
3. Denk je nou echt dat achter mijn comp zat en zonder dat ik na dacht maar ff wat in ramde?!? :?

Mare, iemand zei dat het ook iemand uit je vorige leven kan zijn.. maar het wil dan ook zeggen dat wij ook wel bescherm engel geweest kunnen zijn?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6927

Op vrijdag 14 december 2001 23:45 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

1. Klopt.
2. Hoe weet je dat?
3. Denk je nou echt dat achter mijn comp zat en zonder dat ik na dacht maar ff wat in ramde?!? :?

Mare, iemand zei dat het ook iemand uit je vorige leven kan zijn.. maar het wil dan ook zeggen dat wij ook wel bescherm engel geweest kunnen zijn?! :?
omgekeerd op jouw 2 :
jij begint over beschermengelen, dus jij mag ze bewijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op vrijdag 14 december 2001 23:57 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

omgekeerd op jouw 2 :
HeHe....
Ik geloof het omdat ik het geloof en dat is genoeg voor mij. Je moet gewoon je gevoel volgen.. en, we merken ut van zelf wel :*.

P.S: Ik begon dan wel over bescherm engelen maar niet in de zin of ze wel of niet bestaan.

Nu vergeet ik bijna over dat boek 'door het raam'... Daar komen (volgens mij) wel die dingen aan bod, maar dat is meer verhaal en ik hou meer van praktijk... Sugesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Maar in hoeverre spreek je over een beschermengel. Iedereen heeft wel een een voorgevoel over iets. Zou je dat dan ook zien als een boodschap van je engel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 23:16

B2

wa' seggie?

Engelen bestaan (naar mijn inzien), bescherm engelen? ik weet het niet, misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19284

Op vrijdag 14 december 2001 22:05 schreef Diadem het volgende:
[flauw]
Ik heb geen bescherm engels. Wel een bescherm Duits.....
[/flauw]
Diadem wat is er met jou aan de hand... :? ;

't geeft niks hoor maar deze stijl van reageren
heb ik volgens mij nog nooit van je gezien....

Naar een (Kerst)party geweest of zo... :? ;)
't Maakt je wel toegankelijker zo.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 17:03

Crusader

Arc Nature

Op vrijdag 14 december 2001 23:57 schreef [YR]paladin het volgende:

[..]

omgekeerd op jouw 2 :
Oh nee, alsjeblieft!
Dacht ik eindelijk een interessant topic tegen te komen waarin eens een keer niet over bewijs hier en bewijs daar werd gepraat, kom ik dit tegen :'(

Kunnen we een keer proberen om de boel (en ik vraag het netjes :P ) on-topic te houden en er geen welles-nietes spel van te maken, want die heb ik al genoeg gezien hier (en is ook de reden waarom ik hier minder ben gaan posten, voorzover ik hier al eens wat losliet hehehe... ;) )

Om het goede voorbeeld te geven wil ik ook maar even on-topic terugkeren:
ik heb nooit bewust contact gehad met mijn gids, maar heb wel een idee van haar (jawel, het is volgens mij een haar) gekregen. Een auratekening heeft bij mij de indruk gewekt dat het een vrouwelijke "persoon" is omdat er in de tekening duidelijk een vrouw te zien was. Navraag bij een paragnost bevestigde mijn vermoeden.
Indirect heb ik dus eigenlijk wel een teken van mijn gids gehad :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 01:57 schreef Crusader het volgende:

[..]

Oh nee, alsjeblieft!
Dacht ik eindelijk een interessant topic tegen te komen waarin eens een keer niet over bewijs hier en bewijs daar werd gepraat, kom ik dit tegen :'(

Kunnen we een keer proberen om de boel (en ik vraag het netjes :P ) on-topic te houden en er geen welles-nietes spel van te maken, want die heb ik al genoeg gezien hier (en is ook de reden waarom ik hier minder ben gaan posten, voorzover ik hier al eens wat losliet hehehe... ;) )

Om het goede voorbeeld te geven wil ik ook maar even on-topic terugkeren:
ik heb nooit bewust contact gehad met mijn gids, maar heb wel een idee van haar (jawel, het is volgens mij een haar) gekregen. Een auratekening heeft bij mij de indruk gewekt dat het een vrouwelijke "persoon" is omdat er in de tekening duidelijk een vrouw te zien was. Navraag bij een paragnost bevestigde mijn vermoeden.
Indirect heb ik dus eigenlijk wel een teken van mijn gids gehad :)
Mmm.....
Die auratekening hoeft je beschem engel toch niet gelijk te zijn?! Ook al zegt die paragnost dat.... Ut kan net zogoed een aura zijn van een boze geest, die een beetje mis lukt is ;), om maar ff een (flauw) voorbeeld te geven. :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13700

En zoals gewoonlijk post weer iedereen humbug in een occult topic.

"Conversatie met de Heilige Beschermengel" is een belangrijk doel en een "groot werk" in het westerse occultisme, het loopt als een rode draad door de occulte leer van de middeleeuwen (Abramalin, Dee en vele anderen) tot in recente tijden (Crowley).

Wat is "Conversatie met de Heilige Beschermengel"? Crowley zegt het mooi in zijn Liber Aleph:
DE GRADIBUS AD MAGNUM OPUS.
This Great Work is the Attainment of the Knowledge and Conversation of thine Holy Guardian Angel. In the Eight Aethyr is the Way thereof revealed. But I say: prepare hyself most heartily and well for that Battle of Love by all means of Magick. Make thyself puissant, wise, radiant in every System, and balance thyself well in thine Universe. Then with a pure Will tempered in the thousand Furnaces of thy Trials, burn up thyself within thy Self. In the Preparation hou shalt have learnt how thou mayst still all Thoughts, and reach Ekstacy of Trance in many Modes. But in these Marriages thy conscious Self is Bridegroom, and the not-Self Bride, while in this Great Work thou givest up that conscious Self as Bride to thy true Self. This Operation is then radically alien from all others. And it is hard, because it is a total Reversal of the Current of the Will, and a Transmutation of its Formula and Nature. Here, o my son, is the One Secret of Success in this Great Work: Invoke often.
Daar gaat het dus om, een westerse vorm van transcendentale waarneming. Als je werkelijk geinteresseerd bent in occultisme en esoterica, en je denkt dat je die gedachtenwereld "aankunt" zonder knettergek te worden, dan stel ik voor eerst wat klassiekers te lezen voordat je je in de New Age stort. Dan weet je tenminste waar New Age zijn voorstellingswereld vandaan haalt, en je kunt dan ook zelf beoordelen hoe New Age die originele ideeen verkracht. Have fun, and stay healthy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59

St@m

@ Your Service

Hans van Breukelen (oud-keeper PSV) had altijd een engeltje op de lat....:P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 17:03

Crusader

Arc Nature

Op zaterdag 15 december 2001 10:30 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Mmm.....
Die auratekening hoeft je beschem engel toch niet gelijk te zijn?! Ook al zegt die paragnost dat.... Ut kan net zogoed een aura zijn van een boze geest, die een beetje mis lukt is ;), om maar ff een (flauw) voorbeeld te geven. :*
Daar heb je ook gelijk in. 100% zeker is het niet.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 15:37 schreef mietje het volgende:
En zoals gewoonlijk post weer iedereen humbug in een occult topic.

"Conversatie met de Heilige Beschermengel" is een belangrijk doel en een "groot werk" in het westerse occultisme, het loopt als een rode draad door de occulte leer van de middeleeuwen (Abramalin, Dee en vele anderen) tot in recente tijden (Crowley).

Wat is "Conversatie met de Heilige Beschermengel"? Crowley zegt het mooi in zijn Liber Aleph:
[..]

Daar gaat het dus om, een westerse vorm van transcendentale waarneming. Als je werkelijk geinteresseerd bent in occultisme en esoterica, en je denkt dat je die gedachtenwereld "aankunt" zonder knettergek te worden, dan stel ik voor eerst wat klassiekers te lezen voordat je je in de New Age stort. Dan weet je tenminste waar New Age zijn voorstellingswereld vandaan haalt, en je kunt dan ook zelf beoordelen hoe New Age die originele ideeen verkracht. Have fun, and stay healthy.
Uuhh, hoe ik jou nu weer zie out freaken word ik beetje :* van.....

Is wat op deze site staat dan onzin???? ( http://users.belgacombusiness.net/magdasgidsen/home.html )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 16:39 schreef Webmasterok het volgende:
Uuhh, hoe ik jou nu weer zie out freaken word ik beetje :* van.....

Is wat op deze site staat dan onzin???? ( http://users.belgacombusiness.net/magdasgidsen/home.html )
>:) Daar gaat mijn bijna-rant dus over, die bloemenregen en klokkengeschal boodschap van new-agers zoals Jomanda. Ondertussen regent het bullshit zijn de klepels van de klokken zoek.

Vind je niet dat bv. deze handleiding een beetje kinderachtig klinkt? Ga zitten navelstaren en maak je helemaal "warm en vol liefde" vanbinnen totdat je voelt dat je niet meer alleen bent. Ik zou zeggen, go ahead, probeer het. Als het je niet lukt met die handleiding, dan hebben we altijd deze nog. En dat is nu weer een vorm van meditatie die je net niet in contact met je beschermengel brengt volgens die klassiekers, het brengt je hoogstens tot een "elementair" of "cacodemon". (Je laat je wil niet los en stelt je dus dingen voor.)

En daar gaat het mij dus om, mensen als Jomanda claimen een heleboel dat in absolute tegenspraak is met zowel de kerkelijke als de klassieke occulte leer. (Zoals bv. dat gidsen engelen en tegelijk geesten van overledenen zijn.)

Als je dan uiteindelijk toch eens gaat snuffelen in dat klassieke occultisme, dan ben je door idioten als Jomanda goed voorbereid om binnen de kortste keren in een psychiatrische inrichting te belanden als je niet sterk in je schoenen staat (en dat sta je niet als je dit soort dingen letterlijk gelooft zonder ze persoonlijk te verifieeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 18:17 schreef mietje het volgende:

[..]

>:) Daar gaat mijn bijna-rant dus over, die bloemenregen en klokkengeschal boodschap van new-agers zoals Jomanda. Ondertussen regent het bullshit zijn de klepels van de klokken zoek.

Vind je niet dat bv. deze handleiding een beetje kinderachtig klinkt? Ga zitten navelstaren en maak je helemaal "warm en vol liefde" vanbinnen totdat je voelt dat je niet meer alleen bent. Ik zou zeggen, go ahead, probeer het. Als het je niet lukt met die handleiding, dan hebben we altijd deze nog. En dat is nu weer een vorm van meditatie die je net niet in contact met je beschermengel brengt volgens die klassiekers, het brengt je hoogstens tot een "elementair" of "cacodemon". (Je laat je wil niet los en stelt je dus dingen voor.)

En daar gaat het mij dus om, mensen als Jomanda claimen een heleboel dat in absolute tegenspraak is met zowel de kerkelijke als de klassieke occulte leer. (Zoals bv. dat gidsen engelen en tegelijk geesten van overledenen zijn.)

Als je dan uiteindelijk toch eens gaat snuffelen in dat klassieke occultisme, dan ben je door idioten als Jomanda goed voorbereid om binnen de kortste keren in een psychiatrische inrichting te belanden als je niet sterk in je schoenen staat (en dat sta je niet als je dit soort dingen letterlijk gelooft zonder ze persoonlijk te verifieeren).
Mooi gebracht, alleen het laatste wil dan ook zeggen dat ALLE cristenen, katholieken en alles ook niet sterk in hun schoenen staan. En letterlijk geloven nou... neuh.

Mare... als ik jou zo olijk over "elementair" of "cacodemon" hoor dan denk ik bijmezelf 'ja, maar dan kan alles dat zijn?!' Want hoe weet jij dan dat op die 'beruchte ;)' klassieke occultisme manier(en) dat niet gebeurd?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 20:38 schreef Webmasterok het volgende:
Mooi gebracht, alleen het laatste wil dan ook zeggen dat ALLE cristenen, katholieken en alles ook niet sterk in hun schoenen staan. En letterlijk geloven nou... neuh.
Nou, niet alle christenen (esoterie en christendom sluiten elkaar niet uit), maar wel het grote merendeel. Daarom draaien veel mensen ook zo door over occulte zaken (lees maar eens de draadjes over glaasje draaien), ze beginnen er aan met vooringenomen ideeen over wat geesten, engelen, demonen enz. zijn.
Mare... als ik jou zo olijk over "elementair" of "cacodemon" hoor dan denk ik bijmezelf 'ja, maar dan kan alles dat zijn?!' Want hoe weet jij dan dat op die 'beruchte ;)' klassieke occultisme manier(en) dat niet gebeurd?!
Nou, het is eigenlijk het zelfde, maar volgens twee verschillende occulte leerscholen. En hoe ik weet dat sommige classificaties van die transcendente fenomenen beter zijn dan andere? Dat zeg ik toch al, persoonlijke verificatie. Het probleem daarbij is dat je voldoende achtergrond moet hebben in het materiaal, en dat betekent een heleboel onderzoek en leeswerk (veelal in het latijn).

Wie weet bv. tegenwoordig nog waar een mysticus het over heeft als hij over de Bruid en Bruidegom spreekt? Bijna niemand, maar we spelen wel met het vrijwel identieke taoistische Yin-Yang principe, waar we al evenmin iets van begrijpen. Als het maar lekker wazig blijft en niemand echt weet waarover hij het heeft. Wanneer we vervolgens geconfronteerd worden met de concrete negatieve kanten van zo'n dualistische mystiek draaien we helemaal door, soms voorgoed. (Dit noemt men wel heel toepasselijk "The Rise of the Abyss".)

Dat is dus mijn kritiek op dat hele new-age gespeel met mystiek en het occulte. Mensen snappen de kracht en het verslavende aspect van zo'n wereldbeeld niet en beschouwen het als speelgoed, net als drugs en religie. Vervolgens gaat het negen van de tien keer fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 21:21 schreef mietje het volgende:

[..]

Nou, niet alle christenen (esoterie en christendom sluiten elkaar niet uit), maar wel het grote merendeel. Daarom draaien veel mensen ook zo door over occulte zaken (lees maar eens de draadjes over glaasje draaien), ze beginnen er aan met vooringenomen ideeen over wat geesten, engelen, demonen enz. zijn.
[..]

Nou, het is eigenlijk het zelfde, maar volgens twee verschillende occulte leerscholen. En hoe ik weet dat sommige classificaties van die transcendente fenomenen beter zijn dan andere? Dat zeg ik toch al, persoonlijke verificatie. Het probleem daarbij is dat je voldoende achtergrond moet hebben in het materiaal, en dat betekent een heleboel onderzoek en leeswerk (veelal in het latijn).

Wie weet bv. tegenwoordig nog waar een mysticus het over heeft als hij over de Bruid en Bruidegom spreekt? Bijna niemand, maar we spelen wel met het vrijwel identieke taoistische Yin-Yang principe, waar we al evenmin iets van begrijpen. Als het maar lekker wazig blijft en niemand echt weet waarover hij het heeft. Wanneer we vervolgens geconfronteerd worden met de concrete negatieve kanten van zo'n dualistische mystiek draaien we helemaal door, soms voorgoed. (Dit noemt men wel heel toepasselijk "The Rise of the Abyss".)

Dat is dus mijn kritiek op dat hele new-age gespeel met mystiek en het occulte. Mensen snappen de kracht en het verslavende aspect van zo'n wereldbeeld niet en beschouwen het als speelgoed, net als drugs en religie. Vervolgens gaat het negen van de tien keer fout...
Ok.... Mare, als het zo gevaarlijk zou zijn waarom zijn er dan boeken over al van te koop? Als ik olijk naar de boeken winkel loop en zeg ik wil het boek 'toegang tot het astale' of een boek gewijd aan zwarte magie.. (zullen er vast wel zijn) om even een paar alternatieven te noemen kan ik dat zo krijgen... en uit jou speculaties maak ik op dat het enigsinds gevaarlijker kan zijn dan drugs (..laten we even het beeld scheppen, dat ik in een steegje een spuit in mn arm zit te drukken)....... ?!?!?!? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 15 december 2001 23:18 schreef Webmasterok het volgende:
Ok.... Mare, als het zo gevaarlijk zou zijn waarom zijn er dan boeken over al van te koop? Als ik olijk naar de boeken winkel loop en zeg ik wil het boek 'toegang tot het astale' of een boek gewijd aan zwarte magie..
Omdat het verkoopt? Veel mensen vinden dit soort geheimzinnige toestanden prachtig. Die boeken waar ik het over heb zijn trouwens niet zo makkelijk verkrijgbaar, je zult ze voor een deel moeten bestellen, maar voor het overgrote deel zul je toch echt naar bibliotheken als de Ritman collectie moeten, en daar zelf relevant materiaal kopieeren.
en uit jou speculaties maak ik op dat het enigsinds gevaarlijker kan zijn dan drugs (..laten we even het beeld scheppen, dat ik in een steegje een spuit in mn arm zit te drukken)....... ?!?!?!? :*
Welke speculaties? Het is een feit dat jezelf tot dit soort magische wereldbeelden dwingen nogal schadelijk is voor je realiteitsbesef. Dat is namelijk precies wat je aan het doen bent, je zit aan je waarneming van de realiteit te sleutelen; en dat veranderde beeld van de werkelijkheid is voor veel mensen zo beangstigend dat ze in een psychose terecht komen.

En dan heb ik het dus over mensen die het "klassieke" occultisme practiseren, wat tegenwoordig meestal niet eens als zodanig herkend wordt. In dat occultisme wordt er trouwens regelmatig gebruik gemaakt van drugs, net als in de oosterse varianten. Dit is een fraai voorbeeld van een beroemde popster die in dat occultisme "gevangen" zit, wat hem meerdere malen bijna tot waanzin drijft. (En ja, meerdere beroemde artiesten geloven in dit soort zaken, hun geloof dwingt hun tot die "artistieke" leefwijze van constante zelfvernieuwing/vernietiging, Bowie is een extreem en daarom goed voorbeeld.)

Ik beweer dus alleen dat je moet beseffen waar je mee bezig bent als je hiermee experimenteert, en dat de meeste mensen dat niet doen. Het lijkt een interessant spelletje, maar eenmaal bij de wortels van dat spelletje aankomen is het opeens helemaal niet leuk meer en wordt het een enorme zelfconfrontatie die je hele leven ondersteboven gooit. En hoe lang je je ook met dit soort zaken bezig houdt (en het is weldegelijk verslavend), die momenten van twijfel aan je verstand zullen er altijd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik geloof niet zozeer in bescherm engelen en vorige levens. Ik denk dat het gewoon je onderbewuste is voor bepaalde dingen. Hetzelfde asl dat je gewoon van nature niet op de rand van een rots gaat staan. Ik klim zelf regelmatig en ik ben dan gezekerd en veilig en toch grijpt dat instinct toch in kun je niks tegen doen.
Ik heb ook wel eens dat ik tegen iemand uit wil vallen. Ik weet echter ook dat als ik dat doe ik iemand finaal helemaal tot de grond kan afbranden. Af en toe heb ik het idee dat ik dan wordt tegengehouden door iesr omdat ik mensen dan geestelijk kan beschadigen. Mischien niet voor lange tijd maar toch ik doe ze meer pijn dan ze verdienen (als ze het al verdienen). Dit speelt dan toch op een ander vlak dan dat klim voorbeeld.
Maar om nou te zeggen dat dit een beschermengel is nee. Meer een soort onderbewuste rem. Ik denk ook dat die gevormd wordt door de mensen in je leven. En dat je hieruit je rem opbouwt.
Damn heavy heb wel iets gedronken maar vindt het wel mooi klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarmee maar weer eens blijkt dat kinderen en dronkaards soms diepe waarheden te berde brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 18:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zei toch iets (dur niet veel) en ik heb het nog eens nagelezen ik blijf er achter staan en morgenochtend denk ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op vrijdag 14 december 2001 23:45 schreef Webmasterok het volgende:
Ja, waarom niet?
Ik vindt eigenlijk de benaming beschermengel verkeerd. Het zijn gewoon gidsen (die je dan toevallig als ze kunnen beschermen, maar ze doen nog veel meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op zaterdag 15 december 2001 00:26 schreef Webmasterok het volgende:
Nu vergeet ik bijna over dat boek 'door het raam'... Daar komen (volgens mij) wel die dingen aan bod, maar dat is meer verhaal en ik hou meer van praktijk... Sugesties?
Hehe wel leuk, hoe kom je erbij dat dat een verhaal is. Het is een praktijk verhaal. Met een soort van wetenschappelijke benadering zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 16 december 2001 19:38 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Hehe wel leuk, hoe kom je erbij dat dat een verhaal is. Het is een praktijk verhaal. Met een soort van wetenschappelijke benadering zelfs.
Ja ok.... en praktish verhaal?! Maar er word toch niet beschreven hoe hij er komt... tenminste hoe je er kunt komen mits je het niet spontaan hebt... hij had het van kinds af aan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41843

Op zondag 16 december 2001 21:50 schreef Webmasterok het volgende:

[..]

Ja ok.... en praktish verhaal?! Maar er word toch niet beschreven hoe hij er komt... tenminste hoe je er kunt komen mits je het niet spontaan hebt... hij had het van kinds af aan?!
Jullie hebben het over dat boek van Sten Oomen toch?
Volgens mij is dat een vrouw, maar dat terzijde... ;)
Ik heb het boek zelf niet gelezen, maar bezoek wel regelmatig de site ervan.
Bij 'lezersbrieven' staan meer als 160 praktijkverhalen van verschillende mensen. Erg interessant vind ik persoonlijk.
Via die site ben ik er eindelijk achtergekomen wat mij regelmatig overkwam. Ik denk ook dat er meer mensen zijn die dingen herkennen hieruit, zonder dat ze dat misschien eerst wisten.

Hier volgt de url:

http://www.doorhetraam.nl/

ben erg benieuwd naar reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 16 december 2001 22:15 schreef Dreamster het volgende:
Via die site ben ik er eindelijk achtergekomen wat mij regelmatig overkwam. Ik denk ook dat er meer mensen zijn die dingen herkennen hieruit, zonder dat ze dat misschien eerst wisten.
Ik geloof je best dat je (zoals veel mensen) ervaringen hebt die je zou kunnen omschrijven als uittredingen of astrale reizen. Wat mij altijd benieuwd is welke concrete aanwijzingen mensen hebben dat ze daadwerkelijk hun lichaam verlaten, dus maw. aanwijzingen voor het bestaan van een "fijnstoffelijke ziel" oftewel astraal lichaam.

Ik zou als experiment met mijn astrale lichaam de omgeving in mijn astrale reizen proberen te manipuleren, zodat het me mogelijk wordt mijn handelingen en daarmee mijn aannames te verificeren. (Dit in navolging van een beroemde alchemist/wetenschapper die rationeel stelde dat als een correct uitgevoerde operatie niet het voorspelde effect bewerkstelligt daaruit volgt dat de aannames waarop die operatie gebaseerd is niet correct zijn.)

Probeer dat eens, en trek vervolgens zelf je conclusies. Om je op weg te helpen: Is de omgeving van je astrale reis een fysieke realiteit? Is je astrale lichaam een fysieke realiteit? Kun je dus concluderen dat er iets daadwerkelijk je lichaam verlaat tijdens zo'n reis? Wat volgt daaruit voor ontmoetingen ed. tijdens zulke reizen?

Het valt mij op dat occultisme vaakt misvat wordt als een alternatief voor religie. Dat is het natuurlijk niet, religie is een van de vele modus operandi (werkmethoden) van het occultisme. Occultisme heeft alles te maken met magie, oftewel "het bewerkstelligen van materieele effecten door operaties van de wil", en daar valt naast religie ook wetenschap en sociale dynamiek onder (en sociale dynamiek mag je zo ruim opvatten dat daar ook sex-magic onder valt, elke werkmethode voldoet als er effecten zijn).

New Age maakt gebruik van dat heersende misverstand door zich als religie te presenteren. Zo worden mensen die zichzelf als rationeel beschouwen maar geloven dat er "meer" is volledig op het verkeerde been gezet. Als ze dieper ingaan op de basis van hun "religie" worden ze geconfronteerd met de volle kracht van "as above, so below" oftewel het projecteren van je innerlijk (gevoelswereld, wil) op de buitenwereld en omgekeerd.

Sommige new-age profeten zullen best te goeder trouw zijn, en de meesten zullen niet eens beseffen wat ze een deel van hun volgelingen aandoen; maar als ze dat wel doen en beseffen wat ze verkondigen, dan betekent dat in het magische wereldbeeld niet meer en niet minder dan dat die volgelingen hun modus operandi zijn, de bron van hun vermogen de realiteit te beinvloeden. (Om maar eens een voorbeeldje te geven van die denkwereld en hoe snel je daardoor in paranoia of erger vervalt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Webmasterok schreef:
In dit boek staan een hoop praktijkervaringen, hoor ;)

Als je meer praktijkervaringen wilt lezen kun je eens op de website van door het raam gaan, http://www.doorhetraam.nl/
(er staat ook een ervaring van mij ;) )

(deze site/dit boek gaat trouwens voornamelijk over uittredingen, niet over beschermengelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43040

[HeelFlauw]
Als je echt praktijervaring wilt zou ook eens zelf door het raam (of uit het raam) kunnen springen. Misschien komt je beschermengel je wel opvangen ??
[/HeelFlauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op dinsdag 18 december 2001 12:21 schreef hjo het volgende:
[HeelFlauw]
Als je echt praktijervaring wilt zou ook eens zelf door het raam (of uit het raam) kunnen springen. Misschien komt je beschermengel je wel opvangen ??
[/HeelFlauw]
Ik weet dat jouw stukje niet serieus is. Maar er zullen best mensen zijn die dit soort dingen serieus bedoelen. Je gids zal je dan niet helpen aangezien je erzelf voor hebt gekozen uit/door het raam te springen. En een eigen wil gaat voor, daar heeft de gids/beschermengel niks tegen in te brengen. Hij kan je alleen proberen te sturen/beinvloeden zodat je het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 17 december 2001 14:50 schreef araphor het volgende:

[..]

In dit boek staan een hoop praktijkervaringen, hoor ;)

Als je meer praktijkervaringen wilt lezen kun je eens op de website van door het raam gaan, http://www.doorhetraam.nl/
(er staat ook een ervaring van mij ;) )

(deze site/dit boek gaat trouwens voornamelijk over uittredingen, niet over beschermengelen)
Mjah, maar het staat er toch niet in de vorm van:
Visiuliseer je een poort (drie hoek, cirkel, vier hoek etc.) en loop er door heen.. Als je dit met uiterse concentratie doet zul je in een astrale wereld komen.... (is voorbeeld)?!?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41843

[quote]Op zondag 16 december 2001 23:47 schreef mietje het volgende:

[..]

Ik geloof je best dat je (zoals veel mensen) ervaringen hebt die je zou kunnen omschrijven als uittredingen of astrale reizen. Wat mij altijd benieuwd is welke concrete aanwijzingen mensen hebben dat ze daadwerkelijk hun lichaam verlaten, dus maw. aanwijzingen voor het bestaan van een "fijnstoffelijke ziel" oftewel astraal lichaam.
[quote]

Concrete aanwijzingen?
Nou, ik kan hier natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik VOEL op zo'n moment gewoon echt m'n benen en armen boven m'n lichaam zweven. M'n armen en benen voelen dan gewichtloos en "pluizig" (kan er geen ander woord voor verzinnen) Op de een of andere manier blijft m'n hoofd altijd gewoon in m'n lichaam, dus over andere dimensies kan ik niks uit eigen ervaring zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

Nou, ik kan jullie wel vertellen da die dingen nie bestaan hoor :)
Maar wat ik me afvraag is wat jullie er toe zet om zo ingewikkeld te gaan denken??
Ik kan me voorstellen da je in een god gaat geloven als je hoop of moed nodig hebt.
Maar waarom ga je in engeltjes en elfjes geloven als je er geen behoefte aan hebt??

Harry Jekkers - Engelbewaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op dinsdag 18 december 2001 20:07 schreef Mini-bad het volgende:
Nou, ik kan jullie wel vertellen da die dingen nie bestaan hoor :)
Maar wat ik me afvraag is wat jullie er toe zet om zo ingewikkeld te gaan denken??
Ik kan me voorstellen da je in een god gaat geloven als je hoop of moed nodig hebt.
Maar waarom ga je in engeltjes en elfjes geloven als je er geen behoefte aan hebt??

Harry Jekkers - Engelbewaarder
Misschien omdat ze bestaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 18 december 2001 19:11 schreef Dreamster het volgende:
Concrete aanwijzingen?
Nou, ik kan hier natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik VOEL op zo'n moment gewoon echt m'n benen en armen boven m'n lichaam zweven. M'n armen en benen voelen dan gewichtloos en "pluizig"
Exact. Ik denk dat sommige mensen dit gevoel zullen herkennen, maar dat betekent nog niet dat er inderdaad iets "uit je lichaam" reist. Een simpel experimentje dat zowel door wetenschappers als occultisten gewaardeerd wordt kan daar duidelijkheid in brengen: probeer iets in je omgeving te veranderen tijdens een uittreding, en wanneer je weer "ingetreden" bent controleer je of die verandering ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Daaruit kun je conclusies trekken betreffende de fysieke realiteit van de ziel cq. het astrale lichaam. (Hint: het gaat niet lukken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 18 december 2001 21:12 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Misschien omdat ze bestaan!
Maar hoe kom je daarbij??
je vraagt je toch ook niet af of boskalepetieters bestaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op dinsdag 18 december 2001 22:08 schreef Mini-bad het volgende:

[..]

Maar hoe kom je daarbij??
je vraagt je toch ook niet af of boskalepetieters bestaan??
Even los van het feit of dat waar is. Het kan een verklaring zijn voor het feit dat mensen erin geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-04-2023

nexus

VV Kloetinge (768735)

Op dinsdag 18 december 2001 22:05 schreef mietje het volgende:

[..]

Exact. Ik denk dat sommige mensen dit gevoel zullen herkennen, maar dat betekent nog niet dat er inderdaad iets "uit je lichaam" reist. Een simpel experimentje dat zowel door wetenschappers als occultisten gewaardeerd wordt kan daar duidelijkheid in brengen: probeer iets in je omgeving te veranderen tijdens een uittreding, en wanneer je weer "ingetreden" bent controleer je of die verandering ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Daaruit kun je conclusies trekken betreffende de fysieke realiteit van de ziel cq. het astrale lichaam. (Hint: het gaat niet lukken.)
En wat dan met remote viewing, dus dingen beschrijven die je niet kan weten en ze dus toch weet. Waar valt dat dan onder?

"one is to the other an other only in that one recognizes the other" -Hegel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Mijn vriend heeft waarschijnlijk zijn vroeg overleden opa als beschermengel, tot zijn 16e is ie ook redelijk paranormaal begaaft geweest, meest concrete was dat ie op een verjaardag 2 mensen ontmoete, hij was toen nog vrij jong, hij zei toen tegen ze moeder, mama die mensen mogen niet met het vliegtuig mee (hij wist niet dat ze een vakantie hadden geboekt), dit hebben ze toen ook niet gedaan, is op zich een geluk geweest, ze zouden het vliegtuig naar Faro hebben genomen wat tijdens de landing verongelukte.

Er zijn nog een paar van dit soort verhalen, zo gingen ze op weg naar een vakantiehuisje, onderweg onstond er brand in de auto door lekkende leidingen, de auto brande totaal uit, de warmte was zo hevig dat het asfalt zelfs smolt, toen de auto uitgebrand was ging ze moeder achterin kijken, alles wat er lag was verkoolt behalve 1 foto van mijn vriend die nog volledig in goede staat was en bovenop verkoolde dingen lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 18 december 2001 22:13 schreef Lamborghini het volgende:

[..]

Even los van het feit of dat waar is. Het kan een verklaring zijn voor het feit dat mensen erin geloven.
owjah??
dus als 3 mensen opstaan en zeggen da ze een boskalepetieter hebben gezien. Dan gaan 1 miljard mensen zich afvragen of dat waar zou kunnen zijn. En dan gaan weer mensen zich afvragen of ze bestaan omdat anderen zich afvragen of ze bestaan. Het is zo dom/kinderachtig.
Verzin zelf iets waar je in gelooft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamborghini
Op woensdag 19 december 2001 15:19 schreef Mini-bad het volgende:

[..]

owjah??
dus als 3 mensen opstaan en zeggen da ze een boskalepetieter hebben gezien. Dan gaan 1 miljard mensen zich afvragen of dat waar zou kunnen zijn. En dan gaan weer mensen zich afvragen of ze bestaan omdat anderen zich afvragen of ze bestaan. Het is zo dom/kinderachtig.
Verzin zelf iets waar je in gelooft...
Kijk eens om je heen. Trends zoals bv de gsm. Of kleding of auto's. Allemaal willen ze hetzelfde als de ander heeft. Allemaal gejat, een grote orgie.
Ik vindt dat ook stom, allemaal moeten ze hetzelfde hebben als die ander en niks kunnen ze zelf verzinnen/bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De reden om gsm's te gaan gebruiken is logisch. Want je hebt zelf de kennis niet om het uit te vinden en je hebt er wat aan.
Maar je afvragen of engellen bestaan, heb je nix aan.
Pagina: 1