Toon posts:

USB problems.. Please help!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier al eerder een thread over geplaatst (die mag gedelete worden), maar plaats er nog een omdat ik nu wat meer weet. (kweet het, niet zo netjes maar ik ben wanhopig, ik moet een boel doen op de computer voor mijn studie en heb volgende week eindpresentatie!)

Probleem:

Mijn USB apparaten functioneren sinds kort niet naar behoren. Ik heb een muis, modem en printer aangesloten op de USB poorten. Na een tijdje vallen ze ombeurten weg. Alleen een reboot helpt dan. Dit gaat ook vaak gepaard met vastlopers.

Wat ik heb geprobeerd:
-W2k opnieuw geinstalleerd
-USB muis op PS/2 gezet (mbv een adaptertje)
-een USB apparaat verwijderd (printer)

allemaal zonder succes.

Wat ik wil proberen:

een BIOS flash update voor mijn Abit KT7 mobo.
Op [http://www.abit.com.tw/eng/product/mb/kt7a.htm] heb ik
KT73R.EXE V1.11 07/13/2001
geprobeerd, maar ik krijg dan een error dat het bestand niet geschikt is voor mijn systeem. Terwijl ik toch echt een Abit KT7 socket A heb.

Wie kan me helpen?
Wie heeft tips?

Verwijderd

Zet er eens WINXP op weet bijna wel zeker dat het werkt. Of eerst effe in de bios omklooten met alles wat maar over usb gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me lkiever niet aan WinXP wagen, ben tevreden met Win2k. Deze heeft het ook steeds uitstekend gedaan, tot voor kort.

In de BIOS kan ik alleen de aan/uit functie van USB vinden!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo?!!
Ik dacht dat dit forum zo goed was? Kan niemand me dan helpen?!

Verwijderd

Hey Tim, lees je email ff. ;)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:18

Predator

Suffers from split brain

Heb je in je bios een IRQ aan USB gegeven ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je e-mail, Joene!

en predator, de USB apparaten doen het na een fresh reboot wél, en pas na een tijdje niet meer! Dus volgens mij heeft het niets met IRQ's te maken (correct me if I'm wrong)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op zaterdag 15 december 2001 13:24 schreef tbenschop het volgende:
Bedankt voor je e-mail, Joene!

en predator, de USB apparaten doen het na een fresh reboot wél, en pas na een tijdje niet meer! Dus volgens mij heeft het niets met IRQ's te maken (correct me if I'm wrong)
Ist opgelost? Wat was de oplossing dan? En je moet niet gaan zeggen dat het een slecht forum is als er iemand nog geen goed antwoord heeft gegeven! Dat zou voor mijn genoeg zijn om geen antwoord te geven. Je bent hier pas nieuw, dus doe ff rustig aan :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 14 december 2001 17:02 schreef tbenschop het volgende:
Ik had hier al eerder een thread over geplaatst (die mag gedelete worden), maar plaats er nog een omdat ik nu wat meer weet.
Had dat dan in je andere topic gezet! Daar was die andere voor. Volgede keer aan denken he :)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Heb je al eens naar je energysettings gekeken?
Probeer eens alles wat ook maar met powersave te maken heeft uit te zetten en eens te kijken of het daarmee opgelost is. laat maar even weten of het gelukt is

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 15 december 2001 13:29 schreef Stropdas het volgende:
Ist opgelost? Wat was de oplossing dan? En je moet niet gaan zeggen dat het een slecht forum is als er iemand nog geen goed antwoord heeft gegeven! Dat zou voor mijn genoeg zijn om geen antwoord te geven. Je bent hier pas nieuw, dus doe ff rustig aan
Nee het is nog niet opgelost :(
En ik heb nooit gezegd dat dit een slecht forum is!!! :)

Ennuh die settings voor powermanagement, bedoel je in de BIOS, marvman?
Hmm ik heb daar niet echt veel verstand van, dus durf er eigenlijk niet mee te gaan kloten..
Pagina: 1