Hoi,
Kan mischien iemand mij vertellen hoe als ik $var buiten function aanmaak ook binnen de function kan gebruiken?
Kan mischien iemand mij vertellen hoe als ik $var buiten function aanmaak ook binnen de function kan gebruiken?
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Was je weer eens niet lief voor de newbie usertjes?Op vrijdag 14 december 2001 17:02 schreef dusty het volgende:
[verwijderd]
edit: te gewelddadig.
Uit volle borst op weg naar nergens / Zonder reden zonder doel
Met m'n zeden en m'n zonden / En mijn angstig voorgevoel
Laat mij mijn kont tegen de krib / Laat mij dit goddeloze lied
Hef jij je handen maar ten hemel / Maar red mij niet
Bij nader inzien was ik "iets" te hard. Maar wel weer een fijne naam op mijn ignore lijstOp vrijdag 14 december 2001 17:05 schreef Taradino het volgende:
[..]
Was je weer eens niet lief voor de newbie usertjes?
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Meegeven als variabele natuurlijk...Op vrijdag 14 december 2001 16:56 schreef Martink het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| $style = "blaat";
echo showHtmlSubmit($style);
function showHtmlSubmit( $style = FALSE )
{
if($style)
{
$strHtml = sprintf("<INPUT type =\"submit\" style=\"%s\">", $style);
}else{
$strHtml = sprintf("<INPUT type =\"submit\">");
}
return($strHtml);
} |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| $style = "blaat";
echo showHtmlSubmit($style);
function showHtmlSubmit()
{
global $style;
if($style)
{
$strHtml = sprintf("<INPUT type =\"submit\" style=\"%s\">", $style);
}else{
$strHtml = sprintf("<INPUT type =\"submit\">");
}
return($strHtml);
} |
niet alleen minder mooi, maar ook vreselijk lastig om terug te vinden wat er gebeurt.Op vrijdag 14 december 2001 21:04 schreef Glimi_ie het volgende:
Mooi:
[...]
Minder mooi
[...]
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| <? # errorcodes.inc.php $RC_DB_QUERYERROR = 0621; $RC_OK = 0; # willekeurige andere include class EenOfAndere{ var $status //nog een paar function EenOfAnderClass($vara,...,$varb){ GLOBALS $RC_DB_QUERYERROR; $RC_OK; $this->status=$RC_OK; //allemaal gedoe $db_result = mysql_query($db_query,$db_connection) or $this->status = $RC_DB_QUERYERROR; //nogmeer gedoe } function getStatus(){ return $this->status; } } ?> |
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
maak er dan een define van, als ik het zo zie?Op vrijdag 14 december 2001 21:44 schreef Janoz het volgende:
mwah. Ik geef niet alles mee. Maar gebruik het wel bij sommige constanten.
vb:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 <? # errorcodes.inc.php $RC_DB_QUERYERROR = 0621; $RC_OK = 0; # willekeurige andere include class EenOfAndere{ var $status //nog een paar function EenOfAnderClass($vara,...,$varb){ GLOBALS $RC_DB_QUERYERROR; $RC_OK; $this->status=$RC_OK; //allemaal gedoe $db_result = mysql_query($db_query,$db_connection) or $this->status = $RC_DB_QUERYERROR; //nogmeer gedoe } function getStatus(){ return $this->status; } } ?>
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Wat vind je van zoiets dan:Op vrijdag 14 december 2001 21:41 schreef chem het volgende:
Je kan nog beter de functie dan zo aanroepen:
doCrap(&$variable); dan enkel de INHOUD meegeven, als je wilt dat de uitkomst (bewerking) globaal beschikbaar wordt.
1
2
3
| <? $oudevar = functie_die_er_iets_mee_doet($oudevar); ?> |
1
2
3
4
5
6
7
8
| <? $klant = new cCustomer; $klant->getPostData(); // Zet alle data uit het form in de klasse if ($klant->allRequierdFields()) // Zijn alle vereiste velden ingevuld? { .. } ?> |
1
2
3
| <? $klant->getPostData($variabele1,$variabele2,$variabele3,$variabele4, .. ,$variabele15); ?> |
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $var1 = "aap"; function showtext($var2) { echo($var2); } showtext($var1); ?> |