Games haperen om de zoveel seconden

Pagina: 1
Acties:

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 11:35
Alle games die ik heb staan om de zoveel tijd heel ff stil. Hetzelfde dus wat er gebeurt als je een slechte config hebt :)

Maar daar ligt het niet aan want dit zijn m'n specs:

AMD TB 1,4 Ghz
Asus a7m266 mobo
256MB DDR Geheugen
Elsa Gladiac Geforce 2 Ultra
Terratec DMX Fire 1024

Dit is overigens alleen onder windows 98(se). Onder XP/2k heb ik geen problemen maarja sommige spellen schijnen nou eenmaal beter te draaien op 9x. Ik heb de nieuwste detonators/via 4 in 1 en AMD AGP drivers.

Heb ik iets over het hoofd gezien? en weet iemand hoe het komt?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:32

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik had dit met een Leadtek Geforce, kwam omdat de hardware monitor om de paar seconden de temperatuur mat. In sommige spellen haperde hij dan. Hardware monitor uitzetten en weg probleem.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• FreakR
Ik heb behalve een paar windows processen niks op de achtergrond draaien dus dat zal het wel niet zijn.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

In xp heb je er geen last van dus...mmm....
Heb je gekeken naar je swapfile (of die op de snelste harddisk staat en een redelijke grootte heeft)
Staat DMA van je harddisk aan, anders dan draai je in PIO mode en dat is gruwelijk traag...
Tja..zoals je zegt kan het je config niet zijn, dus je kunt het beste gewoon even je win98 configuratiescherm doorspitten.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 16:55 schreef Fr3aKER het volgende:
Ik heb de nieuwste detonators/via 4 in 1 en AMD AGP drivers.
Uhm... Als jij een A7M mobo hebt snap ik niet helemaal waarom jij via 4in1 drivers heb gedownload :?
Er zijn bij www.amd.com soortgelijke drivers te downloaden.
Heb ik vanmiddag ook gedaan van ca 1000 3dmarks(2001) naar 4500 3dmarks(2001):7 En natuurlijk ff de nieuwste Detonaters downloaden...

Oh laat maar, lees te vlug :(

• FreakR
Op vrijdag 14 december 2001 20:54 schreef Kanarie het volgende:
In xp heb je er geen last van dus...mmm....
Heb je gekeken naar je swapfile (of die op de snelste harddisk staat en een redelijke grootte heeft)
Staat DMA van je harddisk aan, anders dan draai je in PIO mode en dat is gruwelijk traag...
Tja..zoals je zegt kan het je config niet zijn, dus je kunt het beste gewoon even je win98 configuratiescherm doorspitten.
Hoe zet ik dat aan bij een harddisk?? Ik zie het nergens staan bij systeem info :?

En op welke grote kan ik de swapfile het beste zetten? Ik heb 'm nu op minimaal 0 maximaal 600mb staan is dat een beetje goed?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook wel een beetje. Ik heb mijn HD ook niet op DMA staan, maar als ik het wil veranderen krijg ik een waarschuwing dat het ongewenste gevolgen etc. kan hebben.

Mijn vraag is dus: is het veilig om 'm op DMA te zetten?

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
yep, safe

Verwijderd

in win 98 se zit nog direct x 6,1 standaard, heb je dan ook direct x7 of 8 erop gezet in 98????????

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:58
Heb je toevallig een 3com netwerkkaart? Bij een systeem van een kennis is hetzelfde het geval, tot ik de netwerkkaart disable..

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:33

justifire

Shut up and squat !!

lijkt me je swapfile te zijn
welk spel gaat het om??
bij quake of wolfentein moet je eens ff je console naar beneden halen (met de ~) en typ dan /com_hunkmegs XX
en die xx is het getal wat je krijgt als je 3/4 van je geheugen hebt, dus als je 256mb hebt doe je bijv. /com_hunkmegs 190

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer je swapfile eens (min en max) op 2X RAM te zetten

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

of heb je toevallig mbm draaien ?

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1