Ik zal wel bot zijn hoor maar er komen steeds meer topics van M'n Oma is overleden. Het enige wat dan volgt is a wat kut voor je en gecondoleerd ik weet nog dat mijn oma is overleden. Tuurlijk is het kut als je oma overlijdt maar dat gebeurt nu eenmaal. Ik weet niet of dit iets is wat op GOT hoort
Ik ben het daar eigenlijk ook wel mee eens...
https://fgheysels.github.io/
De condoleances en andere zaken die komen kijken bij zo'n topic geven de nabestaande imo toch wel wat steun. Minste wat anderen kunnen doen...
idd, en anders lees je de topics niet..Op vrijdag 14 december 2001 16:50 schreef Webgoodie het volgende:
De condoleances en andere zaken die komen kijken bij zo'n topic geven de nabestaande imo toch wel wat steun. Minste wat anderen kunnen doen...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
maar ze moeten niet aan komen zetten met 'mijn goudvis is verdronken! :'(' ofzo...
¯\_(ツ)_/¯
Nog nooit gezien, jij?Op vrijdag 14 december 2001 16:53 schreef beschuitfluiter het volgende:
maar ze moeten niet aan komen zetten met 'mijn goudvis is verdronken! :'(' ofzo...
Ben ik ook absoluut met je eens alleen dat is het nadeel van een forum als SG op een site als Twekaers. IMHO is fok veel meer geschikt voor dit soort topicsOp vrijdag 14 december 2001 16:50 schreef Webgoodie het volgende:
Op vrijdag 14 december 2001 16:55 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Ben ik ook absoluut met je eens alleen dat is het nadeel van een forum als SG op een site als Twekaers. IMHO is fok veel meer geschikt voor dit soort topics
Ik denk niet dat de meeste overlijdings-topics bij het merendeel van de users als onzinnig wordt ervaren.Stuffis Generalis
Voor de wat serieuzere onderwerpen die niet in andere forums thuis horen.
Is het niet zo dat er wel enigszins vernieuwende topics moeten worden gemaakt. Zoals ik net al zei het is continue hetzelfde. Als er in een ander forum een topic wordt geopend wat al een keer is geweest wordt deze ook gesloten dus waarom hier niet.Op vrijdag 14 december 2001 16:59 schreef Webgoodie het volgende:
[..]
[..]
Ik denk niet dat de meeste overlijdings-topics bij het merendeel van de users als onzinnig wordt ervaren.
Ik denk dat ik het hier ook helemaal mee eens ben. Het is voor de persoon in kwestie heel triest als dergelijke dingen gebeuren, maar het gebeurt elke dag wel een aantal mensen. Die mensen kunnen niet verwachten dat een hele massa mensen keer op keer intens en oprecht meeleeft.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ben het wel met bovengenoemde eens, maar vraag is in hoeverre het irritant is voor anderen. Ik zie welgeteld 2 topics in HK, eentje waarvan een kat is aangereden, een oma die is overleden. In SG (of ik moet er overheen gelezen hebben) zie ik momenteel geen topics daarover.
Zolang het ongeveer hier bij blijft, lijkt het me niet zo heel erg, maar als het een trend wordt dan moet er maar eens serieus overwogen worden of we geen 'algemeen concoleance topic' moeten openen.
Tijdje geleden was er wel een hele stroom van dit soort topics. Toen werd dit (terecht denk ik) als irritant ervaren. Zoals eerder gezegd, nu lijkt het me wel mee te vallen, maar ik zal er iig wel ff op letten of het niet uit de hand loopt
Zolang het ongeveer hier bij blijft, lijkt het me niet zo heel erg, maar als het een trend wordt dan moet er maar eens serieus overwogen worden of we geen 'algemeen concoleance topic' moeten openen.
Tijdje geleden was er wel een hele stroom van dit soort topics. Toen werd dit (terecht denk ik) als irritant ervaren. Zoals eerder gezegd, nu lijkt het me wel mee te vallen, maar ik zal er iig wel ff op letten of het niet uit de hand loopt
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Overigens lijkt het mij logischer, dat als een naaste overlijdt, dat je verder gaat in een bestaand draadje om daar je ervaringen te delen en daar verder te praten dan een nieuw topic te starten. Zo zou ik iig redeneren als het mij zou overkomen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Ik denk dat het een beetje een modeverschijnsel begint te worden dat je troost zoekt op internet. Ik ben bang dat veel mensen internet zien als vervanging voor IRL zaken. "Vrienden heb ik wel hoor, die en die spreek ik vaak over ICQ/MSN" en dat soort opmerkingen zijn best zorgwekkend. Ik denk dat je troost in dit soort gevallen beter bij je familie kunt zoeken dan hier, niemand kent je hier en je familie kan je gewoon beter steunen...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Misschien, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het soms heel opluchtend kan zijn om je hart uit te storten, juist die je niet kent. Lekker anoniem, en je kan zeggen wat je wilt, alle opgekropte gevoelens kun je loslaten. En niet te vergeten, sommige mensen kunnen zich veel beter via schrift uitdrukken, en kan het dus een hele grote stap zijn in het verwerkingsproces.
Voorbeeld
Maar een algemeen topic maken voor condoleances gaat mij iets te ver, zoals Lun al zei, als het er maar niet te veel worden.
reactie:M'n oma is overleden
UTFS!
Maar een algemeen topic maken voor condoleances gaat mij iets te ver, zoals Lun al zei, als het er maar niet te veel worden.
They made me do it.
Verwijderd
En topics als "ik heb een vriendin" hoort wel op GoT thuis?Op vrijdag 14 december 2001 16:48 schreef TrailBlazer het volgende:
Ik zal wel bot zijn hoor maar er komen steeds meer topics van M'n Oma is overleden. Het enige wat dan volgt is a wat kut voor je en gecondoleerd ik weet nog dat mijn oma is overleden. Tuurlijk is het kut als je oma overlijdt maar dat gebeurt nu eenmaal. Ik weet niet of dit iets is wat op GOT hoort
Ik weet niet waar je je druk om maakt. Als iemand nou op zo'n manier extra steun kan krijgen, is dat niet meer dan menselijk om die persoon dat ook te geven.
Als je je aan zo'n topic irriteert, lees em dan gewoon niet.
daar snijd je wel een goed punt aan denk ik. Een overlijdenis is een ding, iets positiefs als 'ik heb een nieuwe vriedin' is het andere uiterste. Eigenlijk komt dat in 'nut' overeen met condeleancetopic.Op vrijdag 14 december 2001 18:42 schreef AirHead het volgende:
[..]
En topics als "ik heb een vriendin" hoort wel op GoT thuis?
Ik weet niet waar je je druk om maakt. Als iemand nou op zo'n manier extra steun kan krijgen, is dat niet meer dan menselijk om die persoon dat ook te geven.
Als je je aan zo'n topic irriteert, lees em dan gewoon niet.
Zoals ik al zei, zolang het in beperkte mate blijft kan het toch voor niemand erg zijn
Ok dan houden we het gewoon op tweak en condoleer/feliciteer met mate
ik vond deze 2 in de hk ook nog wel meevallen..er is indd een tijd geweest dat het er helemaal vol mee stond toen vond ik het irritant...nu niet echt
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Ik ook nietOp zaterdag 15 december 2001 14:22 schreef psilo het volgende:
ik kan me er niet aan ergeren
Ik ben toch malle pietje niet!
Mwaa, ik heb zoiets van ; laat ze toch.
het moet niet te veel worden. Maar als ik nu in Bijv. de HK kijk naar de hoeveelheid condoleance-posts dan valt dat echt in het niet bij de rest.
Daar komt nog eens bij dat dat soort topics NUTTIGER zijn dan de meeste rest, ookal is het via internet, het voelt toch prettig als mensen wat medeleven betuigen.
Ofdat ik of jij op die manier troost willen zoeken vind ik een ander verhaal. Zulke ernstige dingen los ik liever met IRL vrienden op, maar dat zit gewoon voor iedereen anders.
Ik vind het eigenlijk gewoon typisch iets dat je in een 'huiskamer' ook zou zeggen.
nog een probleempje: Je kunt er een faq-entry over maken, maar om zulke topics te sluiten vind ik echt onnodig bot en hard. Topics die mensen niet interesseren zakken toch zo weer naar de bodem.
het moet niet te veel worden. Maar als ik nu in Bijv. de HK kijk naar de hoeveelheid condoleance-posts dan valt dat echt in het niet bij de rest.
Daar komt nog eens bij dat dat soort topics NUTTIGER zijn dan de meeste rest, ookal is het via internet, het voelt toch prettig als mensen wat medeleven betuigen.
Ofdat ik of jij op die manier troost willen zoeken vind ik een ander verhaal. Zulke ernstige dingen los ik liever met IRL vrienden op, maar dat zit gewoon voor iedereen anders.
Ik vind het eigenlijk gewoon typisch iets dat je in een 'huiskamer' ook zou zeggen.
nog een probleempje: Je kunt er een faq-entry over maken, maar om zulke topics te sluiten vind ik echt onnodig bot en hard. Topics die mensen niet interesseren zakken toch zo weer naar de bodem.
Zeik toch niet zo man ! 
Volgens mij hebben jullie niet door wat het voor een persoon kan betekenen dat hij/zei een topic kan opnenen.
Rouwprocec is voor iedereen anders, soms kan het fijn voor iemand zijn dat ie een reply krijgt van een die het zelfde heeft meegemaakt, of iig zijn situatie en dus gevoel heel duidelijk herkent, en hem zo een riem onder zij hart kan geven.
Ooit eens aan de "echte nerd" ged8 ??. jawel de persoon waarmee wij altijd vergeleken worden, Waar we altijd grapjes over maken, dus de outsider, die mischien helemaal geen vrienden heeft , en aleen maar zijn pctje, die het gevoel heeft dat alles om hem heengaat ??, Die bestaan dus ook echt he!! denk eerst na voordat je loopt te beulen.
Dat jij nou zo goed en alles voor mekaar hebt en jij wel overal terecht kunt bij familie kennisen en vrienden, wil niet betekenen dat iedereen dat kan...
Ooit bij stilgestaan ??, nee, goh wat een verassing
Volgens mij hebben jullie niet door wat het voor een persoon kan betekenen dat hij/zei een topic kan opnenen.
Rouwprocec is voor iedereen anders, soms kan het fijn voor iemand zijn dat ie een reply krijgt van een die het zelfde heeft meegemaakt, of iig zijn situatie en dus gevoel heel duidelijk herkent, en hem zo een riem onder zij hart kan geven.
Ooit eens aan de "echte nerd" ged8 ??. jawel de persoon waarmee wij altijd vergeleken worden, Waar we altijd grapjes over maken, dus de outsider, die mischien helemaal geen vrienden heeft , en aleen maar zijn pctje, die het gevoel heeft dat alles om hem heengaat ??, Die bestaan dus ook echt he!! denk eerst na voordat je loopt te beulen.
Dat jij nou zo goed en alles voor mekaar hebt en jij wel overal terecht kunt bij familie kennisen en vrienden, wil niet betekenen dat iedereen dat kan...
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
De vraag is eigenlijk:
Zijn we een community of een kennis-deel club?
Wat mij betreft liever een community.
Zijn we een community of een kennis-deel club?
Who is John Galt?
Iedereen heeft het recht om zijn mening te geven, ook TrailBlazer. Dat is het hele idee van een forum.Zeik toch niet zo man !
Als je dit niet aanstaat, staat het je natuurlijk vrij om te vertrekken...
[ontopic]
Ik heb er zelf iig geen last van hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Idd, een community waarin mensen zich thuisvoelen. En als ze iets rots meemaken hopen ze dat hier dan ook kwijt te kunnen.Op zaterdag 15 december 2001 15:30 schreef justmental het volgende:
Ik ga niet liggen zeiken aangezien ik dik tevreden ben over hoe die mensen worden opgevangen... Wie heeft er nou last van die topics?
Laat die mensen toch lekker hun hart luchten en zeur niet zo!
Wat denk je dat ik doe ??, ik geef mijn mening,dat wat de topic starter ook doet, en Wat jij nou hier keihard loopt te verkondigen dat dat goed is, en loop je mij af te bekkenOp zaterdag 15 december 2001 15:31 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Iedereen heeft het recht om zijn mening te geven, ook TrailBlazer. Dat is het hele idee van een forum.
Als je dit niet aanstaat, staat het je natuurlijk vrij om te vertrekken...
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Verwijderd
Zou je niet beter op hun mening kunnen reageren in plaats van zij die het niet met jou eens zijn te gaan bekogelen met het hoofd tegen de muur bonkende smileys?Op zaterdag 15 december 2001 15:37 schreef psygho het volgende:
Wat denk je dat ik doe ??, ik geef mijn mening,dat wat de topic starter ook, Wat jij nou hier keihard loopt te verkondigen dat dat goed is, en loop je mij af te bekken,dus als jouw dat niet aanstaat staat het jouw ook vrij te vertrekken..
Ik heb geen eenduidige mening over het onderwerp van dit topic, maar een mening vormen over dit gedrag is niet zo moeilijk.
Jij wilt dat anderen elkaar respecteren, doe dat dan zelf ook.
De toon van wildhagen stond , en staat me geoon niet aan, das mijn menig en die geef ik, Wildhagen spreekt zichzelf hier enorm tegen, Het gaat om meningen, ik schrijf mijn menig, sim-pel.
Ik wens niemand met de kop tegen de muur maar wat meneer daar typt is gewoon niet erg consequent.
ik snap ook niet trouwens dat ik me nu ga verantwoorden, het is tenslotte mijn menig en die is zeer duidelijk, mischien voor sommigen te confronterend..
Ik wens niemand met de kop tegen de muur maar wat meneer daar typt is gewoon niet erg consequent.
ik snap ook niet trouwens dat ik me nu ga verantwoorden, het is tenslotte mijn menig en die is zeer duidelijk, mischien voor sommigen te confronterend..
Op zaterdag 15 december 2001 15:29 schreef psygho het volgende:
Zeik toch niet zo man !
...
Je mening is zo confronterend als een broodje kaas.Op zaterdag 15 december 2001 15:46 schreef psygho het volgende:
Het is de vorm die veel mensen tegen het hoofd stoot.
Who is John Galt?
Héhé, jij vat hem. Deze "mening" is mooi "verpakt" als een Flame.Op zaterdag 15 december 2001 15:50 schreef justmental het volgende:
[..]
[..]
Je mening is zo confronterend als een broodje kaas.
Virussen? Scan ze hier!
Hmm, het overdenken waard, Ik kom inderdaad op voor de mindere onder ons, maar mischien heeft dat te maken omdat ik vroeger toen ik rond een jaar of 12 tot een jaar of 15 ook in "de mindere" klasse viel, das alweer 10 jaar geleden, Vanaf mijn 16e is het tegnovergestelde,alles goed en zo, je kent het wel, veel vrienden, huisje boompje beestje, blaat blaat...Op zaterdag 15 december 2001 15:50 schreef justmental het volgende:
[..]
[..]
Je mening is zo confronterend als een broodje kaas.
Maar goed ik weet dus wel hoe het voelt.. mischien is dat de reden voor mijn velle mening,e n de voor sommigen botte manier van deze..
Damn lekkere flame van je na ja ik ga niet terug flamen wilde gewoon een discussie op gang brengen. Met een hoop mensen is dat goed te doen alleen niet met iedereen.Op zaterdag 15 december 2001 15:29 schreef psygho het volgende:
Zeik toch niet zo man !
Verwijderd
Vind ik ook..
Als een trouwe GOT bezoeker om het leven komt ofzo is het natuurlijk wat anders../
Als een trouwe GOT bezoeker om het leven komt ofzo is het natuurlijk wat anders../
Zo is het ook niet bedoeld, lees eerst al mijn reply;s en beoordeel dan pas.. dank uOp zaterdag 15 december 2001 19:58 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Damn lekkere flame van je na ja ik ga niet terug flamen wilde gewoon een discussie op gang brengen. Met een hoop mensen is dat goed te doen alleen niet met iedereen.
Leuke ondertittel trouwens.........
Overigens denk ik dat er hier onverwacht veel mensen rondlopen die serieuze hulp zouden kunnen gebruiken. Wanneer je op een 'zelfmoord-mededeling'-topic reageert met 'achja, het is toch een kut maarschappij. Hij is de enige niet en er zullen er nog wel meer volgen en ik snap het volldig', dan denk ik dat het heel hard tijd is om hulp te gaan zoeken!
ThxOp zaterdag 15 december 2001 22:59 schreef psygho het volgende:
[..]
Zo is het ook niet bedoeld, lees eerst al mijn reply;s en beoordeel dan pas.. dank u
Leuke ondertittel trouwens.........
en zullen we het gewoon allemaal vergeten
Helemaal mee eens, zet gewoon in de faq dat het niet de bedoeling is.
Ik reageer dus principieel ook niet op dit soort topics.
Het is een rare manier van naar medeleven vragen vind ik.
Sowieso, dit soort mededelingen doe je toch niet op een forum? Iedereen met internet kan het lezen.
Je kan het vergelijken met door een drukke winkelstraat lopen en daar iedereen vertellen dat je opa overleden is.
Dat doe je toch ook niet??
Ik reageer dus principieel ook niet op dit soort topics.
Het is een rare manier van naar medeleven vragen vind ik.
Sowieso, dit soort mededelingen doe je toch niet op een forum? Iedereen met internet kan het lezen.
Je kan het vergelijken met door een drukke winkelstraat lopen en daar iedereen vertellen dat je opa overleden is.
Dat doe je toch ook niet??
Als je dat graag wilt moet je het vooral doen, maar ik denk dat je dan toch echt een stapje (of 2) te ver gaat.Op vrijdag 14 december 2001 17:17 schreef LuNaTiC het volgende:
En dat betekent nog niet dat het goed is om zoiets via het internet te doen!Op zaterdag 15 december 2001 15:29 schreef psygho het volgende:
Sterker nog, door te doen alsof dat allemaal heel normaal is help je zoiemand alleen maar verder in de shit.
Hij gaat zich steeds verder in het internet "inleven" en ziet dat als zijn 'real life'.
En besides, iedereen heeft wel familie, en anders zorg je erg toch voor om die te krijgen? Niet via het internet in ieder geval...
klopt ben ik met je eens, maar het feit blijft dat als je eenmaal in die spiraal zit je er moeilijk uit kom, ik kan het helaas weten, wat ik toen ook geleerd heb is dat het op dat moment wel heel erg oplucht, tuurlijk is irl beter, veel beter, maar goed, Dat kun je pas beoordelen als je wat ouder bent en dus uit het geheel bent, en dat kan soms een paar jaar duren..Op zondag 16 december 2001 12:45 schreef Pontius.Pilatus het volgende:
[..]
Als je dat graag wilt moet je het vooral doen, maar ik denk dat je dan toch echt een stapje (of 2) te ver gaat.
[..]
En dat betekent nog niet dat het goed is om zoiets via het internet te doen!
Sterker nog, door te doen alsof dat allemaal heel normaal is help je zoiemand alleen maar verder in de shit.
Hij gaat zich steeds verder in het internet "inleven" en ziet dat als zijn 'real life'.
En besides, iedereen heeft wel familie, en anders zorg je erg toch voor om die te krijgen? Niet via het internet in ieder geval...
Het word wel steeds meer "normaal" , hoe erg dat ook is, je ziet steeds meer ook hier in nederland, het is niet meer een ver van mijn bed show, voorbeelden als ik heb wel vrienden en die spreek ik meestal via mail of icq zijn imo best wel verontrustend...
Verwijderd
Ik denk dat sommige mensen er heel veel aan hebben als er door "hun vrienden" meegedacht wordt. Ik zit zelf ook zo'n 2 tot 3 uur per dag op GoT. Dan kan ik me voorstellen dat je ook dat deel van "je vriendenkring" wilt informeren over wat er met/in jou omgaat, en dat kan een overleden familielid of zoiets zijn. Ik vind dat die mensen ook hier terecht moeten kunnen met dat soort threads. Als je je er aan ergert, klik je je er maar omheen. Ik weet nog wel een maandje terug met Havana, zijn vader was overleden (in een ongeluk dacht ik
) en daar hebben ook zoveelhonderd Tweakers op gereageerd. Dat is goed. Het is ook een soort van afleiding, dat je niet de hele tijd met computers enzo bezig bent, maar ook emotioneel met je Tweaker-vrienden omgaat.
Zo, dat vind ik...
Zo, dat vind ik...
Ik zie het zo : Als het met mate gebeurd en de mensen hebben er wat aan, heb ik er geen problemen mee.
Ik neem aan dat de mensen er wat aan hebben, anders starten ze het topic niet.
Over het feit dat op deze manier internet (misschien) een substituut voor je echte leven wordt, dat heb je als persoon echt zelf in de hand.
Ik neem aan dat de mensen er wat aan hebben, anders starten ze het topic niet.
Over het feit dat op deze manier internet (misschien) een substituut voor je echte leven wordt, dat heb je als persoon echt zelf in de hand.
Aannames zijn fataal.
Pagina: 1