[illegal] Mogen illegale dingen nu wel op T.net :?

Pagina: 1
Acties:

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-11 23:47
Zie topictitel >:)

Mag dit nu wel :?
Ik las in dit forum:
Thuisnetwerk voor inet delen (illegali internetti)
dat iemand zijn internet wil delen. Ik denk, die zal zo wel dicht gaan, maar nee hoor er is zelfs een Modje die rustig de oplossing geeft :P :D
Of ben ik dom, en is i.net delen niet illegaal :?

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[illegal] Mogen illegale dingen nu wel op T.net GoT :?
Moet het denk ik zijn. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 14 december 2001 16:43 schreef Fozzie het volgende:
Mag dit nu wel :?
In principe niet.

Internet delen is helemaal niet illegaal, tenzij dat expliciet vermeldt staat in de overeenkomst van de gebruiker met zijn provider.

Maar ik wij gaan (laat staan mogen) echt niet al die overeenkomsten controleren.

• FitNiX
Op vrijdag 14 december 2001 16:44 schreef Webgoodie het volgende:

[..]

Moet het denk ik zijn. :)
Hé Damn, ja idd. |:( |:(

• FitNiX
Op vrijdag 14 december 2001 16:46 schreef ACM het volgende:

[..]

In principe niet.

Internet delen is helemaal niet illegaal, tenzij dat expliciet vermeldt staat in de overeenkomst van de gebruiker met zijn provider.

Maar ik wij gaan (laat staan mogen) echt niet al die overeenkomsten controleren.
Ah, dus ik ben gewoon dom :P :P

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
nou ik moet zeggen dat ik dit niet echt onder illegaal beschouw... als mensen linx geven naar bepaalde sites waar je illegale software kan downloaden dan is het wel illegaal...
zolang het daar niet op neer komt is het mij best... :)

• FitNiX
Op vrijdag 14 december 2001 16:50 schreef Grablinco het volgende:
nou ik moet zeggen dat ik dit niet echt onder illegaal beschouw... als mensen linx geven naar bepaalde sites waar je illegale software kan downloaden dan is het wel illegaal...
zolang het daar niet op neer komt is het mij best... :)
AH, op die manier.
Ik dacht dit omdt ik geloof ik ook weleens een topic dicht heb zien gaan omdat het over internetdelen ging.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 14 december 2001 16:51 schreef Fozzie het volgende:
Ik dacht dit omdt ik geloof ik ook weleens een topic dicht heb zien gaan omdat het over internetdelen ging.
Dat zal dan eerder een heel erg "utfs" topic geweest zijn.
Of overduidelijk met illegale bedoelingen (bij de buren aftappen van kabelinternet ofzo)

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 18:36

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Hij geeft toch zelf aan dat het illegaal is wat hij doet? (lees het topic maar)
In dat geval kan je ook zeggen dat wij niet hoeven te verwachten dat jullie alle sites controleren waarnaar wordt verwezen.

Negeren is vooruitzien

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Opheldering:
Gebruiker had een draadje gestart met titel "illegali internetti"
Deze stond in [forum=24] , en hoort in [forum=19] tuis.
Echter *en* eentitel edit *en* moven *en* sluiten tegelijkertijd vondt ik teveelvan het goede (en had geen zin in een 'waar is mijn draadje' topic)
dus een edit MET relatief behoud van originele naam met Move.
Stond wel op het punt van sluien maar dat had meer met e inhoud van doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Op vrijdag 14 december 2001 21:13 schreef Koffie het volgende:
Opheldering:
Gebruiker had een draadje gestart met titel "illegali internetti"
Deze stond in [forum=24] , en hoort in [forum=19] tuis.
Echter *en* eentitel edit *en* moven *en* sluiten tegelijkertijd vondt ik teveelvan het goede (en had geen zin in een 'waar is mijn draadje' topic)
dus een edit MET relatief behoud van originele naam met Move.
Stond wel op het punt van sluien maar dat had meer met e inhoud van doen.
het internet delen is NIET illegaal chello heeft deze overeenkomst ooit neergezet voor grote bedrijven die anders het internet zouden delen op 1 kabel aansluiting.

Verwijderd

Bij Chello staat toch gewoon in de overeenkomst dat er maar 1 pc op de internetaansluiting mag worden gebruikt :?

ps. al heb ik eerder dat dit beleid meer in de buurt komt van het betoogbeleid van de Nederlandse overheid tov softdrugs ;)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
Kabelinternet delen is illegaal, klaar. @home wil het niet, Chello wil het niet, en dat zal bij de rest van de kabelboeren ook wel wel zo zijn. Tenzij je extra betaalt per aangesloten PC natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, is het op GoT erg moeilijk om een éénduidig beleid op te stellen. Kijk, rechtstreekse links maar warezsites zijn illegaal. Maar is dit het ook?

Het is in elk geval minder rechtstreeks. Met het geven van of vragen om de benodigde informatie is nog geen overtreding begaan, en die kennis zou ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden (e.g. delen van 56k lijntje, dat mag gewoon, voor zover ik weet).

Een grens trekken is lastig, maar ik zou hem trekken tussen rechtstreeks en niet rechtstreeks illegaal. Want onder dat laatste valt in theorie zo verschrikkelijk veel kennis waarmee je een overtreding ZOU KUNNEN begaan.

Daarom denk ik dat kennis uitwisselen in dit geval 100% legaal is, als die in de praktijk wordt gebracht is het een ander verhaal (maar who cares, iedereen deelt zijn internetverbinding zonder dat zijn ISP het weet...).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 15 december 2001 06:04 schreef Captain Pervert het volgende:
Kabelinternet delen is illegaal, klaar. @home wil het niet, Chello wil het niet, en dat zal bij de rest van de kabelboeren ook wel wel zo zijn. Tenzij je extra betaalt per aangesloten PC natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, is het op GoT erg moeilijk om een éénduidig beleid op te stellen. Kijk, rechtstreekse links maar warezsites zijn illegaal. Maar is dit het ook?
Warezsites zijn wettelijk verboden en kan ons in problemen brengen met justitie. Internet delen daarintegen is niet wettelijk verboden maar staat verboden in de voorwaarden van @home en UPC. Daar valt GoT niet onder, en daarom doen we daar niet moeilijk over. In principe maken we dus een onderscheid tussen de wet en algemene voorwaarden.

[edit]
Ik heb even een kijkje genomen naar de algemene voorwaarden van Chello en ik heb niets gezien over thuisnetwerken en internet delen. Bij @Home's voorwaarden geldt hetzelfde verhaal.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 15 december 2001 09:12 schreef SONiCB00M het volgende:

[..]

Warezsites zijn wettelijk verboden en kan ons in problemen brengen met justitie. Internet delen daarintegen is niet wettelijk verboden maar staat verboden in de voorwaarden van @home en UPC. Daar valt GoT niet onder, en daarom doen we daar niet moeilijk over. In principe maken we dus een onderscheid tussen de wet en algemene voorwaarden.
Ik waardeer je hulp, maar je 'we' gebruik zou verwarring kunnen veroorzaken :o. No offense, maar het maakt het niet duidelijker op voor users (je bent geen GoT crew). :) (niet als aanval opvatten aub).

Verder willen we gewoon pertinent geen warez site worden. (lekker simpel :P) En valt netwerk/internet delen gewoon onder standaard mogelijkheden van Windows! Dat mensen het anders willen mag, en dat mogen ze hier vragen. Als ze dan met behulp van die kennis zogenaamde 'gebruikersvoorwaarden' overtreden is dan een beetje jammer. Die zijn er eigenlijk (zoals al gezegd) voornamelijk om bedrijven te kunnen aanpakken (die een prof verbinding zouden moeten nemen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 15 december 2001 03:04 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Bij Chello staat toch gewoon in de overeenkomst dat er maar 1 pc op de internetaansluiting mag worden gebruikt :?
Och, ik heb 1 pc op mijn internet verbinding...

Maar er kunnen wel 3++ mensen tegelijk (met hun pc, of zelfs allemaal met dezelfde pc, als ze met X-forwarding en mozilla werken ofzo) internetten als we dat zouden willen.
Is het dan illegaal?

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Op zaterdag 15 december 2001 09:27 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik waardeer je hulp, maar je 'we' gebruik zou verwarring kunnen veroorzaken :o. No offense, maar het maakt het niet duidelijker op voor users (je bent geen GoT crew). :) (niet als aanval opvatten aub).
Dâââg 't is goe met je >:)

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59
Op zaterdag 15 december 2001 03:04 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Er staat dat er de internet aansluiting slechts op 1 pc mag worden aangesloten..dat is mijn internet aansluiting ook..dat hij dit ook doorstuurt naar m`n eigen computer staat nergens dat dat niet mag..

+ dat je hiermee chello niet schaadt omdat je gewoon je 180 kb.s mag gebruiken...hoe je dat doet mag je toch wel zelf weten mag ik hopen? geen kip die er minder van wordt bij software illegaal downloaden worden er wel mensen minder van

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Pagina: 1