Toon posts:

Via Boot Rom naar Novell server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus via de boot rom van een NIC booten naar een Novell server. Ik had iets gelezen over wsgen, hiermee kon je bepaalde bestanden maken en schrijven naar een diskette zodat je daarvan kan booten. Aangezien het ROM geheugen is en dus Read Only weet ik niet waar ik het dan zou moeten schrijven. Ik dacht er zelf aan dat de boot rom links bevatte naar files in een geheugen waar wel in te schrijven is.

Heeft iemand hier een tutorial en een duidelijke uitleg voor??

Mijn dank is groot!!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[topic=165515]
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat je een stuk vergeten bent over Netware. Hier moet je een NLM laden op de server en een bootconf.sys maken waarin je de macadressen zet met daarachter welke boot file hij gebruiken moet. Deze dienen geloof ik in de sys:login dir te staan.

Tijd voor een nieuwe sig..

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je zult echt de manuals voor de details moeten doorspitten, maar globaal :
- met WSGEN maak je een boot-image voor je systeem;
- dat boot-image zet je in een directory op je Novell-server(s);
- op de Novell-server(s) maak je een configuratie-file waarin je specificeert dat voor dat MAC-adres (of een reeks van MAC-adressen) dit bepaalde boot-image moet gelden.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op vrijdag 14 december 2001 16:42 schreef Koffie het volgende:
[topic=165515]
[..]
Afhankelijk welke protocollen je gebruikt op je netwerk...
Een NW5.x server draait over het algemeen IP Only.
Je bent dan eigenlijk wel gebonden aan een TFTP server....

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie's. Dat topic ziet er interressant lang uit :P. Ik had alwel de search gebruikt maar alleen met de string boot rom en boot-rom. Dat leverde niet errug veel interressants op.
Uiteraard zijn alle suggestie's/tips welkom!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het dus gaan proberen via IPX.

Verwijderd

ik moet het topic nog ooit een keer gaan afmaken. Probleem is het gebrek aan pc's om fatsoenlijk te kunnen experimenteren.

Verwijderd

Topicstarter
Is dit voor jou niet mogelijk om op je school/werkplek te doen?? Verder heb ik heel veel informatie uit dat topic van je gehaald en wil ik jou en alle anderen erg bedanken! Ik kan maandag weer testen dus dan kan ik volop aan de slag!!! Ik zal mijn ondervindingen indien interressant hier wel posten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat mij betreft mag je genoemd topic omhoog ketsen voor info (Elroyv ook, graag zelfs).
Echter ben ik op termijn wel van plan om al die info uit dat topic in de FAQ te plaatsen, want daar hoort dat draadje zeker thuis ... keep up tha good work :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op vrijdag 14 december 2001 18:47 schreef Exclusive_nl het volgende:
Ik wil het dus gaan proberen via IPX.
Ik denk dat je je even moet gaan afvragen of het niet verstandiger is om je workstations en server op pure ip te laten draaien..ipv op IPX en IP.

Er is nl. een aardige winst uit te halen als je alles op pure ip laat draaien. Zaak ik wel, als je een groot netwerk hebt, dat je het gehele SLP (service location protocol) goed opzet. SLP is zeg maar de vervanger van SAP (Service advertisement protocol)

Indien je SLP niet goed opzet, je host files niet correct invult, loggen je workstations nooit of te nimmer meer in...

Verwijderd

Topicstarter
Aha, maar IPX is toch de Novell standaard?? Mijn kennis over Novell is niet echt denderend maar zo is de situatie. Ikzelf gebruik liever linux. Maar van zulke dingen leer je iig wel een hoop.
Dus de conclusie is dat IP veel beter werkt, ik zal et morgen maar eens allemaal gaan testen. Mijn bevindingen zal ik dan weer hier posten.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Op zondag 16 december 2001 14:19 schreef Exclusive_nl het volgende:
Aha, maar IPX is toch de Novell standaard?? Mijn kennis over Novell is niet echt denderend maar zo is de situatie. Ikzelf gebruik liever linux. Maar van zulke dingen leer je iig wel een hoop.
Dus de conclusie is dat IP veel beter werkt, ik zal et morgen maar eens allemaal gaan testen. Mijn bevindingen zal ik dan weer hier posten.
IPX is idd novell, alleen vanaf versie 5 kan het ook Pure IP draaien. Heeft het standaard NDPS aan boord (mits je het mee installeerd natuurlijk.

Extra opties zijn web/ftp server etc.

ZEN works is wel aan te raden voor de beheersbaarheid van je clients.

Pagina: 1